Gå til innhold

Om amming


fjolla

Anbefalte innlegg

Dere som akkurat har sluttet å amme, eller vurdere å gjøre det fordi minsten har mistet interessen, gir dere mme istedenfor da? Snuppa mi vil ikke ha pupp på dagtid lenger, men spiser fortsatt 1-2 måltider på natten/morgen. Synes selv det er lite mm, men mme liker hun ikke, så da må det bare bli sånn. Er jo litt mme i grøten jeg gir, så det blir kanskje nok i løpet av et døgn. Vanskelig det her..... Hadde aldri trodd snuppa skulle bli lei puppen, den som til nå har vært så stas.... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror de trenger litt melk fortsatt ja. Legen min sa i hvertfall at jeg skulle gi han mme når jeg ikke ammet han lenger.. Særlig på kvelden burde jeg gi han mye melk så det holdt hele natten. Han er fortsatt våken 1-2 ganger om natten da. Eneste måltidet han ikke får melk til nå, er middagen. Da får han bare vann å drikke, fordi han gulpet så mye på kvelden. Du kan jo prøve å gi ho mm fra kopp da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender det ja, noen babyer "avvenner" seg selv. Sånn er det bare. Det kan jo hende hun får nok å drikke?

 

Forøvrig kan du jo bare gi henne de dråpene du kan gi - de er stappfulle av antistoffer(mer konsentrert i mindre mengde) - godt for babyen din. Morgen og kveldspupp kan du holde på med lenge.Og kanskje du synes det er litt kos med amming selv også?

 

Pass på at hun får i seg nok væske da(vann er også fint)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes ammingen er veldig kos, og hadde sett for meg at jeg skulle holde på ihvertfall et år. Jeg skal fortsette å tilby puppen på dagtid, hender jo hun tar noen tak rett etter at hun har sovet, også fortsetter jeg med nattamming en stund til. Har prøvd å gi mm både fra kopp og flaske på dagtid, men det synes hun er kvalmt, hun lager små rare grimaser og spytter det ut igjen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...