Gå til innhold

Barnevakt...


~bubbe~

Anbefalte innlegg

Vi skal i 50 års dag neste helg. Hele familien min kommer til å være der, og samboers familie bor langt unna. Kan ikke ta med babyen heller, så har fått en venninne til å passe han.. Det jeg lurer på er om vi skal betale henne, evt hvor mye.. Hun er en god venninne av meg, men jeg det er likevel svært sjelden jeg er noe særlig med henne. Hun får selvfølgelig mat og sånn.. Kommer til å passe han fra ca kl 16 til 02-tiden.. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gamle er dere? Hadde jeg sagt ja til å passe et barn hadde jeg ikke ventet betaling (er snart 32) men heller satt pris på blomster, vin eller lignende. Yngre ville jeg nok heller satt pris på penger. Spesielt hvis jeg var uten fast jobb f.eks student.

 

Skal de være hjemme hos dere kan dere jo kjøpe inn god mat og snacs i tillegg (det kan dere jo også evt. ha med)

 

Men "noe" bør hun få! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil batale henne regner jeg kanskje med hun ikke vil ta imot. Synes du heller kan kjøpe noe til henne, trenger ikke være så dyrt, kanskje en plante eller noe? Hun synes sikkert det er kos å passe babyen uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Jeg er 25, min samboer 31. Hun som skal passe er også 25.. Hun elsker barn, har ingen selv da, men gleder seg veldig til å passe han.. Og så er hun utrolig flink med barn.. Dere har kanskje rett, jeg hadde hvertfall ikke hatt lyst til å ta imot noe, hvertfall ikke penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker rart å betale hvis det er en venninne. Og hadde selv ikke forventet å få noe hvis det var jeg som var barnevakt. Men å kjøpe en flaske vin eller en blomst er jo en god ide. Det hadde nok jeg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de over... ville syns det hadde vært rart å få penge betaling for å passe barnet til en god venninne. Men vin er alltid hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...