Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 Hei:) Jeg lager en ny tråd jeg nå, den andre var blitt utrolig lang, he he:) Det er så deilig å være tilbake her igjen, du aner ikke:) Nå kan jeg skrive med deg hver dag igjen, hihi:) Men nå har jeg jo også mobil nr ditt, greit hvis det skulle skje noe, så vi kan holde hverandre oppdatert!! Leste at hodet var sunket kraftig ned i bekkenet, kanskje greit å holde seg unna sex de siste 14 dagene da, he he.. (Det er vell ikke akkurat så vanskelig å avstå fra det nå) Over 4 kg allerede?? Tenk om du skulle føda normalt til terminen da, da hadde du jo kanskje hatt en over 5 kg!! Kanskje glad til at den kommer med keisersnitt da:) De måler nogenlunde vekt på torsdag med ul, er kjempe spent på hva den ligger på.. Har egentlig en følelse at den ikke er så stor, men jordmor mener vi får en på 4.2 kg, noe som virker helt fjernt for meg.. Ligger litt utenfor det skjema jeg også, har liksom fulgt min egen kurve hele veien, men gjorde det samme Hedda! Driver å sammenligner litt, det er litt gøy.. Men må virkelig si tiden har gått fort, syntes det ikke er lenge siden jeg sa jeg var gravid, og nå er det bare 13 dager igjen, gulp.. Jeg merker at jeg begynner å grue meg litt, tenk om jeg får panikk når jeg ligger på operasjonsbordet,at spinalen ikke fungerer, og må i narkose.. Eller at det går galt og jeg må rett i narkose! Er litt redd for at jeg må bli lagt i narkose, vill ikke det.. Har du begynt å grue deg? Du var våken sist du var du ikke? Syntes du det var vemmelig å ligge der å være våken, og de ordner med kroppen din uten at du klarer å merke noen ting? Men alikevell så er jeg så klar for å få ut denne ungen, vil ha tilbake med kroppen min!! (Selv om det kommer til å ta sin tid) Nå har jeg kjøpt meg nye støvletter og fått meg ny jakke, så jeg er klar, he he.. Hvordan var det med Julian i dag? Var han bedre? Tenkte på diaren han hadde i går? Og dere, hvordan er formen? Tenk i morgen skal dere få sove, så deilig, selv skal jeg passe ungen til venninna mi i morgen, og de kommer kl 730, en tid ikke vi er vant til å være våkne her.. I dag har jeg vært å henta kilter til den nye bilen, den er omregistrert i dag, og klar til bruk!! Det er så deilig og endelig ha stasjonsvogna i orden.. Vi har hatt 2 golf, ikke akkurat så praktisk for en familie på 4 som i tillegg må ha med vogn, men nå er det i orden!! Vi selger den hvite golfen vår denne helgen, å vi er avhenig av 2 biler her i huset, så den stasjonsvogna måtte bare stå klar i dag:) Har en svigerinne som driver en frisør butikk i moss, siden det var ditt jeg måtte dra for å hendte skiltene, så var det så koselig å ta en lunsj sammens med henne samtidig, er ikke akkurat så flink til å treffe henne ellers.. (Men hun jobber mye) Håper dere får det koselig i kveld også, selv om formen kanskje ikke er på topp. Men dere får ha god bedring alle mann!! Det er så deilig å være tilbake igjen, å helt utrolig!! (viste ikke at det gikk å bli så avhenig av en internett side:) Men det er fordi det er så koselig å skrive med deg, håper det samme som deg at vi fortsatt kan skrive sammen etter på!! God helg til dere også!! Stor klem fra
2_TETTE Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Hei på deg:) Så utrolig koselig å lese fra deg igjen..dette har jeg venta på..hihi. Er jo ikke så lenge igjen for oss nå så vil jo følge md den siste tiden. Vi hadde koselig besøk i går, men jeg sov nok ikke lenger enn kl.07 i dag tidlig selv om jeg hadde sjansen...Og var nok oppe en 7-8 ganger og tissa i natt. Alle gangene hadde jeg kynnere som gjorde tissetrangen værre enn den egentlig var... I morgen hadde jeg litt menssmerter i tillegg til kynnere så jeg måtte bafre stå opp. Men nå er det helt borte og alt som det var før....så tror nok bare kroppen sier fra at det går mot slutten...Men har lyst til å skrike til kroppen nå at de kynnerne er jo heelt bortkasta og menssmerter er jeg IKKE interessert i...Litt rart å tenke på at hvis jeg ikke skulle hatt keisersnitt hadde jeg nok møtt disse tegnene med åpne armer, men ikke nå nei.. Jeg er utrolig glad jeg skal ha keisersnitt når jeg får høre at babyen blir så stor...Ikke noe gøy å måtte prøve fødsel når jeg vet det blir så tøft som sist..Blir veldig spennende å se HVOR stor baby det blir, og om det er en gutt eller ei jente...Har litt mer guttefølelse nå som jeg ser hvor stor jeg er..hmmm...Men ikke godt å si, jenter kan kanskje bli store de også Ja, så i dag er du barnevakt også? Går sikkert bra det, men kan jo bli slitsomt med en på 2 år...er jo ikke akkurat stillesittende i den alderen? Julian er litt bedre i magen, har liksom litt løs diareaktig avføring hver morgen men så kommer det ikke mer før dagen etter så vet ikke helt hva det kan være....får følge med litt... Jeg har også begynt å grue meg litt til selve operasjonen og tenker mye av det samme som deg. Spesiellt er jeg redd for å få en ekkel følelse når Øystein blir med babyen for å måle og veie mens jeg skal bli sydd liksom...æsj...også er jeg redd jeg skal tenke for mye på det de driver md der nede og bli kvalm og skjelven..Er også redd for å bli helt overnervøs rett før jeg skal inn slik at jeg må ha narkose...DET har jeg ikke så lyst på. Jeg var "våken" sist med epidural som funka halveis, men var jo såå sliten og neddopa, og hadde høy feber så var liksom ikke helt klar i toppen om du skjønner.. Tror jeg bare sa bli ferdig og da jeg så Julian la jeg meg bare for å sove:) Var så utslitt..uff...håper jeg er mer opplagt og klarer å glede meg mer denne gangen.. Snart skal vi dra å hente Julian, skal på middag hos mamma kl.15 og så tar vi med Julian hjem etter det... Ellers er vi fortsatt likk slække her og ikke helt i hundre...tror det blir tidlig kvelden på oss i dag:) Håper du får en fortsatt fin dag.. mange klemmer fra
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2007 Hei igjen, dette har jeg ventet på også, hihi:) Endelig tilbake for fulle fem:) Så koselig å lese at besøke var koselig, ingen ting som er bedre enn det.. Men er det ikke typisk, at når mann enedelig har "fri" og muligheten til å sove litt lenger, så våkner mann tidlig pga andre ting, hvertfall nå mens man er i den situasjonen vi er i.. Jeg er lys våken av en eller merklig grunn fra 6-7, og da sovner jeg som regel igjen til kl 08-09, hvis jeg er heldig.. Og i tillegg som du skriver, opp 10 ganger i løpet av natten bare for å tisse, hehe.. Det blir bedre når vi skal opp å amme, da er det værtfall en koselig grunn til at mann kan være våken.. Men du har det ikke så godt med de kynnerene heller da, og jeg har ikke en eneste en.. De eneste gangene jeg får det, er hvis jeg er stresset å kroppen sier i fra at nå må du slappe av litt.. Men kanskje greit, når mann har satt at den dagen skal det skje, så blir det kaos hvis det skjer før, for jeg har ikke pakket noe bagg enda, hehe:) Og vil egentlig ikke tenke på hva aleksander hadde pakket om det var sånn.. Ja, i dag har jeg passet en liten jente på 2 år, ganske aktiv.. Men hun har vært litt syk i det siste, så hun var litt redusert.. Men Hedda passet ganske bra på, og jeg fikk ligge på sofaen å slappe av litt, hehe.. (sov ikke men bare lå å koste meg) Det eneste nå er vell at vi alle ligger brått syke her i løpet av uka.. Men får vell håpe at vi slipper.. Skjønner godt hva du mener, selv har jeg mareritt for at jeg må bli lagt i narkose denne gangen også, jeg vill ikke sove når jeg får dette barnet til verden, jeg vil være der å se at hun kommer ut av min kropp, selv om jeg ikke vil se selve, ja, du skjønner hva jeg mener? Men samtidig så er jeg så lei av kroppen min om dagen, den føles så "fram"tung, hihi.. Jenter kan være store de også, og man sier jo gjerne at man kan få større barn andre gang.. Jeg er spent på hva de sier på sykehuset til torsdagen, i forhold til vekt.. Men du er jo heldig å får noen dager tidliger enn meg også, og tanken på at din kanskje veier 4 kg allerede, så kan den jo bli ganske stor de siste 14 dagene.. Håper dere koste dere på middag i dag? Og at dere får en fin lørdagskveld.. Selv skal vi kose oss med masse mat og godt alle 3. Hedda får være litt lenger våken i helgene, til ni halv ti, men hun sover jo det hun trenger til dagen etter, og vi koser oss sånn sammens med henne, at det gjør oss ingen ting.. Så nå blir det lørdags kos her:) Klem fra
2_TETTE Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 God morgen igjen på denne fastelavenssøndag....er det ikke det da? Hehe..ikke helt med om dagen jeg..hihi.. Vi var på middag hos mamma i går og vi var så utrolig slappe og reduserte at det nesten ikke gikk an å kjøre dit..Så da vi dro hjem, var det uten Julian igjen. Mamma sa han kunne være en natt til så vi fikk hvile oss ut, og det er jammen godt....Øystein har blitt mye værre og skal ta en tur på legevakta etterpå..har nok fått bihulebetennelse eller noe..ikke gøy det heller..Trenger liksom at han er sterk om dagen jeg:)når jeg blir så sliten. Jeg har heller ikke pakka noen bag til sykehuset...vet ikke om jeg kommer til åå gjøre det før et par dage før heller... Hvis jeg skulle få rier så rekker jeg vel kanskje å pakke litt før vi drar tenker jeg:) Syntes det er rart at babyen skal komme om ca 2 uker...ser så lite ut på kalenderen, og du da...fy søren..er vel bare 11 dager igjen eller noe nå? Åååå tenk om en uke,hva vi skriver da...Da er vi vel helt nevevrak begge to..hihi..vi får prøve å roe hverandre og puste dypt og rolig og tenke på den fine babyen som skal komme til oss. Har akkurat begynt å gå opp for meg at jeg skal jo ikke bare gå igjennom en operasjon....Jeg skal jo få en baby også...Men søte små fingre som griper rundt fingeren og vil sutte på alt mulig..hihi...blir koselig... Jeg håper du koser deg i dag så snakkes vi vel snart, kanskje i morgen? Klem
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2007 God fastelavenssøndag til deg også, hihi:) Vi fikk fastelavens kvister av svigemor her om dagen, og hvis jeg har forstått riktig så er det i dag, ikke helt med jeg heller kan du si:) Så deilig at moren din tok Julian en natt til, så dere kan komme der litt igjen, det har mye å si det nå.. Selv gleder jeg meg til fri neste helg, det skal godt bare være oss to litt.. Hørtes ikke mye godt ut med bihulebetennelse, men godt at får tatt seg en tur på legevakten slik at han kan få pencelin.. Ja, du trenger han du nå, du har et litt annet aktivitetsnivå med Julian enn det jeg har med Hedda, en nesten 5 åring er mye roligere enn en jente på 2 hvertfall, merket det i går, selv om hun på var litt redusert.. Det er ting som er klart, det blir ikke noe mer barnepasse av unger til venninner før den ungen har vært ute av magen en sturnd, nå skal jeg bare være egoistisk å tenke på meg selv.. Det er ikke sikkert de hadde passet ungen min på når de hadde vært 37+4 på vei.. Jeg kjente jeg fikk frysninger på ryggen når jeg leste "Åååå tenk om en uke,hva vi skriver da" ja, vi må hjelpe hverandre med pusteøvlsene, he he, merker at jeg trenger noen allerede nå.. Til uka kan jeg si: Neste uke er jeg mamma til to!!! Ja, 11 dager igjen, det er helt vannvittig!! Og du har 15, det går fort det også!! Jeg gleder meg til å amme, så håper virkelig at det vil gå denne gangen også, tenk en liten baby med 10 fingere og 10 tær, som trenger deg 24 timer i døgnet, jeg skal virkelig nyte det om ting går som det skal.. Dette blir nok siste gang, og kanskje siste 11 dagene jeg noen gang går gravid, det er rart å tenke på.. (men egentlig skal man aldri si aldri heller, hehe) Vi snakkes i morgen igjen vi, selv har jeg gitt Hedda fri fra barnehagen i morgen, siden det er vinterferie, og siste uken bare vi har henne, så må vi kose oss litt ekstra syntes jeg.. Dere får ha en fin dag dere også, så får du ha god bedring med Øystein!! Vi skal til gamlebyen å mate ender i dag, og kose oss der sammens med et vennepar.. Klem
2_TETTE Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Hei. Skriver litt til jeg siden Julian fortsatt ikke har kommet hjem og Øystein fremdeles sitter og venter på legevakta... Har ventet i over to timer nå og fortsatt 4 foran han i køen stakkar... Nå har jeg ryddet litt og ordnet så han bare kan hvile seg når han kommer hjem også skal jeg prøve å ta meg av Julian i kveld så han kan slappe av... Er litt deilig å være hjemme alene litt også...selv om jeg begynner å savne Julian nå....han har ikke vært borte så lenge før..hihi..selv om jeg så han i går da. Koselig i gamlebyen da...har vært der et par ganger..også en gang i sommer med Julian... Ja det er jo såå rart at vi kanskje går gravide for siste gang denne gangen..burde jo nyte den siste tiden men er ikke så lett med den tunge kroppen og alle sureoppstøt og kynnere.... Men prøver å kose meg med bevegelsene i magen da. Etterpå kommer mamma med middag til oss og leverer Julian..også skal vi kose oss med boller etterpå.. Håper dere hadde det fint på tur.. Klem
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2007 Hei! Håper formen tin Øystein er bedre? Og at det gikk bra hos legevakten i går? Slik at han komme seg fort, å få hjulpet det, slik at du har det overskudde du trenger!! Rart det når det er første helgen de er borte, men egentlig ganske deilig også.. Hedda har vært borte en helg et par ganger, litt rart, men samtidig så deilig når hun har kommet hjem igjen etter på.. Rart egentlig hvor fort mann savner de små,hehe:) Det var ordentlig koselig i går, selv om det var surt, og måkene spiste mer brød enn det de stakkars endene fikk, hehe.. Gamlebyen er virkelig et koselig sted, pleier å være der på mormors cafe og spise hjemmelaget sjokolade og kanelboller, mmm.. Kanskje vi kunne truffet hverandre en gang på midten, så kunne vi hilst ordentlig på hverandre, det hadde vært koselig!! Kunne tatt en trille tur med de små vi har i magen nå, hehe:) Litt rart men nå kan jeg si at neste torsdag er jeg tobarnsmor, gulp, merket nervene der.. Hvordan er formen din om dagen? Har du blitt bedre, tenker på influensan, eller kom den ikke så sterkt til deg? Får virkelig håpe vi slipper det her nå, selv om hedda hoster ganske bra.. Skal til legen med henne på torsdag, før vi skal på kontroll på sykehuset.. Hun hadde vondt i øret for noen uker siden, og skal bare sjekke at ting er som det skal.. Å jeg gleder meg til ul.. Rart at det er like spennende hver gang, hehe.. Håper dere koste der med boller i går, det ble ingen her, så kanskje jeg og hedda baker sammen noe godt i dag.. Du får ha en fin dag, nå skal jeg gå å lage frokost her.. Merker at magen rumler etter mat.. Klem
2_TETTE Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 Hei igjen. I dag sto Julian opp kl.5!!!!!!!Moro..not...så nå har jeg akkurat sovet 2 deilige timer. Det trengte jeg. Jeg er ikke så værst form altså, er mest at jeg blir så utrolig fort sliten og sånn. Øystein er sykemeldt og hjemme i dag ihvertfall...Har fortsatt vondt men etter 3 timer på legevakta kom han hjem og jeg dro på apoteket for han og der var det kø i 1,5time..må le..er jo sååå mange som er syke om dagen. Men da fikk han tablettene sine til slutt da...og tror de hjelper litt...men tar sikkert litt tid. Ja tenk deg neste torsdag får du ditt andre barn..hihi...kommer til å være helt i hundre her selv jeg..hehe..Er liksom blitt så engasjert i det hele. Kommer tl å vente på melding altså Har kjempelyst på treffes:) Hadde vært koselig å trille sammen med de små. De blir jo rimelig jevngamle også.. Vi koste oss med boller i går, Julian spiste 2 boller!!!Det er mye for den lille kroppen..hihi..men han sa mmmmmmmmmmm og smilte og spiste. I dag er jeg skikkelig godtsyk igjen så lurer på om jeg må lage brownies..hehe.. Til frokost i dag, så drakk jeg først et par glass vann som jeg spydde rett opp igjen....Men etterpå var jeg sulten, så dette minner veldig om sånn jeg var de første 4 mnd...håper ikke morgenkvalmen kommer tilbake nå på slutten..gjorde nemlig det sist... Huff, men nå blir det lunsj her. Spiste frokost kl,7 vi:)hehe Kos deg med Hedda i dag.. Klem
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. februar 2007 Kl 5, det var tidlig!! Skjønner godt at du sov litt ut på dagen da, det hadde jeg gjort også.. Føler meg litt bortkjemt jeg nå, Hedda kom inn kl 9, fire timer lenger har mye å si!! Men ting blir sikkert helt anerledes med neste mann, man får jo aldri to like, som alle sier,hehe.. Uff, hørtes ikke mye godt ut å begynne med kvalmen igjen nå.. Var du like kvalm med under begynelsen av svangerskapet? Jeg har ikke vært kvalm med noen av gangene, no jeg priser meg lykkelig for.. For det er ikke mye godt.. Får håpe du virkelig slipper å få det tilbake nå, når du skal prøve å slappe av og få overskudd de siste 14 dagene, tenk bare 14 dager igjen:) Så slitsomt når det er så mye mennesker som er syke, men halve norge ligger vell med influensan nå, godt at han fikk tablettene til slutt.. Jeg må kjøre nå, må på jobben til aleksander med den ene bilen.. Det er hull i eksospotta vist, så han skal bare tette den litt.. Han slutter kl 16, så får vell se å komme oss avgårde.. Men skriver seinere i kveld igjen.. klem
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 20. februar 2007 Hei og god morgen:) Jeg fikk ikke skrevet noe mer i går, vi ble sittende å se på film og det var så deilig.. Vi skal jo ha barnefri til lørdagen, og har ikke avtalt med noen venner at vi skal finne på noe, har sagt til alle venneparene vi har at den helgen, da skal vi være alene!! Kanskje litt spesielt, men det er den siste helgen vi har til å være alene på en stund før vi har en baby i huset.. Så tenkte jeg kanskje vi kunne dratt på kino på kvelden, har så lyst til å se den venus og mars, trur den er kjempe fin.. Kjenner du noen som har sett den? Og på søndag skal vi til sverige og handle inn resten til den lille, stellebord er blandt det som står på lista.. Kanskje greit å få det i hus nå, he he.. Det var rart når jeg våknet i dag og det er bare 9 dager igjen, det er bare et enkelt siffer igjen, ikke tre, ikke to men en, hehe.. I dag kommer svigers, og vi skal bake noe til å ha i frysa, og den kaka er så god, så gleder meg til den er ferdig i kveld.. Bare synd det ikke er verken greys eller frustrerte i kveld, sukk, må sitte å se på kongen og dronningen på den beste tiden på kvelden, ja, ja.. Så du på dokumentar 2 i går om Nemets håp, det var helt utrolig.. Syndes virkelig synd på dem, men håper virkelig at loven gir mennesker et håp om å få et friskt barn, det unner jeg alle.. Jeg satt og gråt jeg når jeg så de to små tvillingn jentene, de var ordentlig vakkre, og helt utrolig at jeg har en i magen også!! I dag skal jeg besøke en god venninne av meg, har ikke sett henne siden november, selv om hun bor bare 15 min unna med bil, det blir koselig:) Du får ha en fin dag og håper du får sovet litt lenger i dag!! En ting er klart i dag skal Hedda i barnehagen også, det holder med en dag hjemme alene nå, hun har litt vanskeligheter for å høre innimellom, jeg trur jeg blir sprø!! Men det er vell noe med den alderen også, vet det ikke bare er min.. Så jeg er evig takknemmelig for at det finnes barnehager,hehe.. Ha en kjempe fin dag!!! klem
2_TETTE Skrevet 20. februar 2007 #11 Skrevet 20. februar 2007 God morgen til deg også Her ble det morgen kl.5 i dag også men lot han grine til kl.6 for vi kan jo ikke stå opp kl.5 heller akkurat. Helt grusomt å høre han hyler til han brekker seg og roper mammammamma...Men vi bestemte oss for i går at nå skal vi prøve å være beintøffe en uke og se om det hjelper. Må liksom ordne dette før babyen kommer syntes jeg. Ringte helsestasjonen først for å høre om det var ok at han gråt sånn.....og de mente han ikke ville få noen varige men..hehe... Vi går inn til han den første gangen han gråter...sier lavt at det er natta og legger han ned og gir han smokken..Da vet han jo at vi er der iallefall, men etter det må han stå og hyle til 6:( Jaja, vi får se om det hjelper. Jeg skal på kafe med to venninner etterpå, så tenkte gå å legge meg litt igjen nå så jeg er litt mer opplagt. Julian er i barnehagen og det er deilig...skal på foreldrekaffe der i ettermiddag. det er så koselig syntes jeg. Tenk at du har 9 dager igjen..fy søren det er jo rett rundt hjørnet...hihi..i neste uke liksom. Det er såå snålt...En eneste helg igjen til dere to... Det er lurt at dere tar den for dere selv ja....sikkert godt å få være litt kjærester sånn på tampen.. Mamma var sammen med noen venner og så Mars og venus i går, og hun sa at den anbefalte hun..og hun er ganske kritisk til filmer..liker gode filmer liksom. Så den vil jeg også se...får prøve å få det til i løpet av helga vi også da... Jeg så ikke den dokumentaren jeg...gikk altfor seint..må liksom legge meg rundt 10 for å komme gjennom neste dag. Er så mye oppe om natta og sånn pluss at Julian står så tidlig opp. Men har nye episodene av frustrerte fruer begynt egentlig???????????? Jeg har venta på det en evighet så håper ikke jeg har gått glipp av noe nå...Når går det eventuellt..er avhengi jeg alt¨så Du får kose deg med venninna di i dag da...En av de venninnene jeg skal møte i dag har ikke jeg sett på 6 mnd heller så blir kjempekos... Håper bare magen holder..hihi..litt kjipt å måtte løpe på do på en offentlig kafe spør du meg..hater det...men føler meg litt bedre i dag da. Er visst noe som går her i området... Vi skrives snart...er så gøy å høre hvordan det går... Stor klem
2_TETTE Skrevet 21. februar 2007 #12 Skrevet 21. februar 2007 Hei Bare skriver kjapt før jeg drar....skal en rask harrytur til sverige, svinesund nå...handle barselmat:) Så får vel ikke skrevet så mye i dag siden jeg skal til ei venninne etterpå... Men kommer kanskje innom i kveld.. Ha en fin dag
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 21. februar 2007 Hei og God morgen:) Så koselig med en harrytur til sverige da, skal det selv til søndagen:) Dere får kjøre pent i det været som er nå.. Kl 5, det er tidlig, det er jo nesten som nattan.. Skjønner godt at dere syntes det er vanskelig å kanskje la ham grine sånn, det er vertfall ikke mye koselig!! Selv begynte vi å la hedda ligge å grine i senga fra hun var 6 mnd, da ville hun ikke legge seg til senga på kvelden.. Det var 2 kvelder med litt grin, også var det hele over.. Hun skjønte fort at det ikke var noe vits.. Selv har hun alltid sovet, hun ligger å sover enda, mens jeg sitter her og ikke får sove, hvor normalt er det? Vi har vert heldige med henne, men blir ikke det neste gang, noe jeg er ganske så sikker på.. Håper det går fort over, uansett så er vondt å høre de gråter sånn, det syntes hvertfall jeg.. Er formen bedre om dagen da? Har du noen kontroller denne uken? Eller har du den siste til neste fredag? Jeg har den sist i morgen, og jeg er så spent, gleder meg som bare det.. For det blir en litt anerledes kontroll og det er den siste.. Uff, gruer meg til en uke i dag, kommer til å gå rundt som et nervevrak hele dagen!!! Kommer ikke til å klare å gjøre noen ting, samme som dere på søndag tenker jeg, hehe.. I dag er det bim treff igjen, da får jeg hvertfall tiden til å gå litt.. Så skal jeg også til en venninne i kveld, og slappe av litt.. Har du blitt ferdig med det meste nå? Vi må handle inn bleier, osv til neste uke, mankerer mye slike små ting.. Kanskje greit å få det i orden også.. Du får ha en fin dag i dag:) Klem fra
2_TETTE Skrevet 21. februar 2007 #14 Skrevet 21. februar 2007 Hei igjen... Vi var på harrytur i dag men hadde regelmessige kynnere hele veien og begynte å få litt menssmerter så ble litt stressa av det da...Men da vi kom hjem slutta alt sammen:) Kanskje like greit for det var ikke akkurat beghagelig...Men nå har vi ihvertfall en del middager ligende i fryseren og det er jo praktisk med tanke på tiden som kommer:) Jeg har heller ikke kjøpt inn bleier eller sånt, mangler litt der ja..skal også kjøpe inn litt flaskesmokker og sånn i tilfelle amminga går dårlig, bare så jeg kan pumpe og sånn. Men håper jo jeg slipper da.. Formen her er jo ganske grei bortsett fra de masete kynnerne, og at jeg er mye trøtt....Men 12 dager igjen:) Jeg skal holde ut...Og du da..hehe...en uke i morra..hihi..DET går fort det! Fy søren. Deilig å treffe folk og "glemme" tiden litt....Da går det liksom litt fortere. Jeg har ikke så mange flere planer denne uka og det er egentlig litt deilig. Må prøve å få handlet det siste til babyen da...kjøpte dunpose i helga... Nå skal Julian opp av badekaret med pappa..så får vel hjelpe litt til da:) Er så sulten nå, men venter med middag til kl.19 når Julian legger seg. Er liksom lettere å få spist i ro og fred da...men vi spiser med han også av og til da... Jeg har ingen kontroller igjen....skikkelig ekkelt..Skal bar på sykehuset og skrives inn den 2.mars..dagen etter at du har fått prinsessa di i armene..Blir så rart å tenke på.... Blir nok en lang og urolig helg tror jeg.. Vi snakkes. Klem
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 22. februar 2007 Hei!! Mensenssmerter har jeg også begynt å få, og gud det er ikke mye godt, har gått med det siden søndag, det gjør til og med vondt når jeg bøyer meg fremover innimellom, gjør det på deg også? Nå skriver jeg med deg må msn, så da skriver jeg heller når jeg er ferdig etter på Klem
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #16 Skrevet 22. februar 2007 Hei igjen!! Det var kjempe koselig å skrive med deg i stad:) Bare så synd den timen gikk så fort:) Men alikvell fikk jeg jo tiden til å gå, før sykehuset.. Det ble en skuffelse, kom hjem nå etter 3,5 time på sykehuset!!! Det ble ikke noe ul, de hadde ikke tid, har du hørt!! Men uansett ctg og alle andre målinger så var alt helt perfekt, så sånn sett er det jo greit.. Fikk beskjed om å ringe ned etter kl 19 på onsdag, da fikk vi vite om vi var nr en eller to i køen, det var to som skulle ta planlagt keisersnitt den dagen.. Men greit at vi kunne ringe ned, for var vi nr to så trengte vi ikke å komme før sånn ved kl 9 og det er jo greit!! Så fikk jeg med meg den berømte kluxen, hehe!! Fikk helt sjokk da jeg så hvor mye som skal inn i den rompa, jeg kommer nok til å sitte en stund på do, hehe.. Det er liksom litt rart, nå er det virkelig ikke lenge til!! De tok alle papirene mine, og sa ja velkommen om en uke når jeg gikk!!! En UKE, det er ikke lenge.. Det var flere der med sånne små vakre barn, litt rart at jeg faktisk har en sånn i magen min, som jeg møter om en uke.. Så fikk jeg høre av legen at jeg var slank med mine 90 kg på kroppen, da holdt jeg på å falle av stolen, hehe.. Så det ble ikke noe ul på meg, nei, men men, klarer vell å vente en uke til.. (selv om jeg må si jeg ble skuffet, det var jo det jeg gledet meg til mest!) Håper du har hatt en fin dag også? At du har fått slappet av litt, trenger jo det nå.. Deilig i morgen er det fredag, og endelig helg igjen, det skal bli deilig!! Nå står big one i ovenen og er straks ferdig, jeg var så sliten når jeg kom hjem nå at å begynne på middag, orket jeg rett å slett ikke!! Så det blir enkelt her i dag!! Men du får kose deg videre i kveld, så snakkes vi kanskje litt igjen i morgen:) Stor klem fra
2_TETTE Skrevet 22. februar 2007 #17 Skrevet 22. februar 2007 Hei igjen.. Ja det var så koselig å skrive i dag:) Så utrolig kjipt at de ikke fikk tatt UL da..skjønner kjempegodt at du ble skuffa...Er jo såå kos å få se den lille bare litt:) Men som sagt om en uke har du babyen rett opp i fjeset..hehe.Det blir stort det:) Så bra at alt så fint ut og at dere slipper å vente så mye da... Tror ikke vi kan ringe og sånn først..Måtte bare finne oss i at vi måtte vente mye. Men,men da er vi jo forberedt på det iallefall. Men seriøst? Hva er det med den klux-greia? Når er det egentlig vi skal ta den i baken a? Ikke stas akkurat men kanskje greit å gjøre det hjemme da i hvertfall. Er det en tablett eller? Stor? Uff det hadde jeg jammen glemt. Hvor lenge må vi faste på forhånd da? Jeg er jo sulten som en ulv spesiellt om morgenen... Jeg har fått slappet godt av i dag, men lille Julian måtte være lenge i barnehagen da..Fra halv åtte til fire...stakkars liten ble nok rimelig sliten...men jeg måtte bare ha en sånn dag og Øystein hentet han så jeg slapp å løfte og bære så mye...Må nesten bli litt sånn på slutten. I morgen skal jeg hente mamma og etter vi har tatt lunsj på kafe skal vi hente Julian kl.14. Så da blir det ihvertfall kortere dag da.... Men kanskje vi snakkes litt i morgen også da.... Uansett, håper du koser deg med pizza. Deilig å ta det lettvint nå på slutten... Klem
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #18 Skrevet 23. februar 2007 God morgen:) Enda en dag nærmere:) Ja, det var kjipt at det ikke ble noe ul, hadde liksom vært den siste før vi hadde sett henne i virkeligheten! Men skal klare og holde ut 6 dager til, tenk bare 6 dager!! Og i morgen er du på et siffer også!! Klyx, er rett å slett avføringsmiddel, he he.. Veske på 120 ml som da skal fin føres opp i tarmen, mmmm.. Flasken er virkelig ikke liten, Aleksander må hjelpe meg med å få til det der.. Fikk beskjed om at jeg kunne ta den på kvelden sånn ved 19 tiden en gang, slik at tarmen var godt tømt, så jeg slipper å gå på do noen dager.. Det gjør ingen ting når de har kuttet opp hele magen.. Snakket med anesestilegen i går, og han sa jeg skulle faste fra kl 12, men jeg kunne få drikke litt vann til kl 02 da, siden jeg var så avhenig, hehe.. Men kan fint skylle munnen med vann om den ble tørr.. Og frokosten på marran ja, sukk, den kan man bare glemme!! Kjedelig om dere ikke få ringe ned dagen før, for å få vite når dere skal inn.. Det er ganske greit, for var vi nr 2 så trengte vi ikke å komme før kl 10, men det var i det seneste laget.. Selv kommer jeg til å sitte tent som et lys, lenge før vi må dra, he he.. Du fikk blodtrykksfall sist? Hvordan var det? Var det vemmelig, eller gikk det greit? Fikk høre at det var vanlig, og kunn forekomme, samme som om jeg ville merke at presset ut ungen min.. Fikk også vite hvem leger jeg skulle ha, det er en dame som skal ta i mot mitt barn.. Så nå blir de siste innkjøpene straks tatt.. Så lang dag det ble på Julian, men som sagt godt for deg, og du trenger det nå!! Vi må være litt egositiske nå, og tenke på oss selv.. Så deilig og gå på cafe i dag, det er så koselig!! Selv har jeg jo gitt hedda fri slik at vi kan kose oss litt ekstra i dag.. Skal til et sted som heter eventyrfabrikken, en lekeverden på over 5000 kvm, som akkurat har åpnet i sarpsborg.. Greit å få gjort litt sånn med henne før det store skjer til torsdagen! Sprøtt nå er det ikke neste torsdag, men torsdag,hihi.. Har dere noen planer for helgen da? Kanskje bare slappe av og kose dere:) Uansett så er jeg her, hehe.. Du får kose deg i dag, håper du får en fin dag.. klem fra
2_TETTE Skrevet 23. februar 2007 #19 Skrevet 23. februar 2007 Hei på deg igjen.. Dagen i dag ble så rotete og alt gikk så fort også sovnet jeg på sofaen før jeg hentet mamma så rakk ikke skrive før nå Hadde egentlig tenkt å skrive før jeg dro men:) Bedre tid nå... Men jeg må seriøst spørre om noe..Må man faste fra kl.12 dagen før??? Eller mener du kl.24.00? Nå høres jeg nok ut som et virkelig matvrak, men er heller sånn at jeg sliter med blodsukker og blir svimmel og kvalm om jeg ikke spiser...Uff.. Ja jeg hadde blodtrykksfall sist..men det var under fødselen liksom før keisersnittet....Det var ekkelt og ikke gøy syntes jeg..Besvimte og kasta opp over hele meg:) Er vel derfor vi ikke skal spise eller drikke..hehe. Jeg hadde nemlig helt nedpå 1 liter apelsinjuice under fødselsforløpet og det sprutet rett og slett ut til alle kanter og over ehel senga...sorry detaljer altså...må le litt når jeg tenker på det nå, men var jo grusomt ekkelt da det skjedde...Jordmor tok det heldigvis kjempebra og Øystein også....De skiftet på sengen i en fei og sa det var vanlig å spy når man fikk så blodtrykksfall som jeg. Jeg måtte tippes bakover med hodet ned mot gulvet da jeg besvimte..ekkelt å våkne sånn liksom og bare:Hva skjedde nå? Men det gikk fint da... Men håper jeg slipper det under keisersnittet altå...Visste ikke det var såå vanlig. Julian får noen lange dager i barnehagen fremover stakkar...må bar gjøre det sånn....Blir bedre utover våren og sånn når jeg kan hente han tidlig og vi kan være ute mens babyen ligger i vogna og sånn.. I dag hentet jeg og mamma han kl.14 da så ble jo litt kortere da... Skal prøve å gi han en fridag til uke og nesøke farmoren hans så hun kan hjelpe meg litt..Hadde nok vært godt for han det. Så kan vi shoppe det siste vi trenger og sånn. Moren til Øystein bor i Lillestrøm rett ved kjøpesenteret så er så greit å bare stikke bort dit når vi er der. Så gøy med eventyrfabrikken, tror jeg har lest om den i avisa en gang. Vi har noe som heter hoppeloppeland her:) Er også sånn lekeverden med masse sklier og hoppetårn og alt mulig..Passer også for små så vi har vært der med Julian et par ganger og han storkoser seg:) I helga tar vi det for det meste med ro..ble bedt på middag til et vennepar i Oslo som vi ikke har sett på en stund, men de bor laaangt inne i nordmarka og veiene er ikke akkurat for enhver bil, og ja...orker ikke det nå rett og slett, men foreslo at vi kunne treffe dem på dagen og gå og spise lunsj sammen eller noe...Men de har ikke svart enda... På søndag får vi kanskje besøk av den ene tvillingsøstra til Øystein men mann og barn. Men tar ting litt som det kommer:) Håper bare at ingenting skjer her før den 5.mars nå for det syntes jeg blir så stressende...er liksom så godt å ha den datoen å forholde seg til. Men mensmurringene er sterke av og til og jeg blir så sliten av det..Men kan jo sikkert være sånn i ukesvis så jeg får bare tåle det... Skulle dere være alene i helga? Kose dere? Dette er deres siste helg sammen uten baby nr.2...hihi tenk på det du!!!! Håper du får slappet av og kost deg masse...Og neste uke skal vi telle ned og skravle bort tiden.. Å fy søren nå er det snart kjenner jeg..krible krible.. Nei, nå får jeg kanskje være litt sosial men mannen min siden jeg sikkert må legge meg før kl,22..hehe Men vi snakkes.. Stor klem
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #20 Skrevet 24. februar 2007 Hei og god morgen:) Noen dager blir bare sånn som du skriver, hehe.. Håper dere koste dere på cafe vertfall? Selv ble det litt av en dag.. Jeg våknet forsovidt ganske tidlig i går, sånn rundt 0720, og sto opp ikke lenge etter på siden, jeg hadde så vondt av å ligge i senga.. Sto opp å skrev til deg her, og lagde frokost, spiste sånn rundt kl 09.. Vi slappet av og tok det med ro, så kom venninna min kl 11 og vi kjørte å leverte minste sønnen hennes til dagmamman.. Mens vi kjørte begynte jeg å kaldsvette i bilen, av en eller merkelig grunn..(jeg spiste 3 brødskiver til frokost) Så kjørte vi til et kjøpe senter for jeg måtte bare inn der å ha en jakke til mamma, som jeg skulle kjøpe for henne.. Og mens vi var der ble det bare værre, jeg måtte kle av meg, og det bare fortsatte å kaldsvette, det var helt grusomt.. Så begynte jeg å skjelve, og føle meg ordentlig utenfor, venninna mi skulle inn i hm, men jeg måtte bare sette meg.. Mens jeg og hedda satt der ble det bare værre, kjente nesten ut som jeg skulle svime av, det var helt grusomt.. Men så måtte jeg bare ha sukker, så fikk kjøpt en cola, hos bakern som jeg svelget ned på 2 min, hedda stakkars fikk ingen ting nesten.. Men så etter å ha fått i meg den, og sitti 10 på den krakken så hjalp det, men det var jo ikke mer enn 3 timer siden jeg hadde spist, så jeg var jo liksom ikke sulten heller.. Og jeg som aldri drikker ren cola!! Og resten av dagen kjentes det ut som om ungen inni magen skulle hoppe ut av plassen sin, har ikke hatt så mye aktivitet i løpet av en dag som jeg hadde i går, det var helt sinnsykt.. Så skjønner henne godt om hun er litt stille i dag.. Men har du hatt det sånn før? Det var virkelig vemmelig, men det var akkurat som blodsukkeret i kroppen bare sank, det var virkelig sprøtt.. Følte meg ganske sliten resten av dagen, men ikke noe problem.. Vi resite på eventyrfabrikken men ungene, og det var helt topp!! Det rant svette fra panna til hedda, hehe, har aldri sett henne så opptatt med noe før som hun var der i går.. Og det er jo kjempe fint, for alle barn i alle aldre!! Veldig fint for ungene å få ut litt energi på,hehe.. Du må faste fra 24, og ikke 12 hehe.. Det hadde jo ikke gått med den magen vi bærer på, da hadde jeg besvimt lenge før jeg hadde kommet meg på sykehuset, hehe.. Mat er så viktig, leste et innlegg her i går om noen som var matlei, det er motsatt hos meg nå, jeg bare spiser og spiser og spiser.... Uff, hørtes ikke mye godt ut med blodtrykksfall og en hel apelsinjuice innabord, hehe.. Kanskje en god grunn til av vi skal faste, ja.. Ja, det er ikke unromalt med blodtrykksfall under operasjon,sukk!!! Noen ganger gleder jeg meg og andre ganger gruer jeg meg, jeg bytter om hele tiden, det er så slitsomt, og nå er det bare 5 dager igjen, og det er uansett ikke noe vei tilbake!!!! Skjønner godt at dere ikke orker det store selv om dagen, men dessverre er det ikke alle som alltid skjønner det.. Har en venninne som maser om å finne på noe denne helgen, selv om jeg har sagt 100 ganger at det ikke er aktuelt, og det burde bare si seg selv?? Så deilig at dere kan bare lever julian ho "farmor" og dere bare handle selv, man får liksom gjort mye mere uten de barna når man skal handle!! Selv skal vi ha barnefri i dag, og det skal bli så deilig!! Så skal vi til sverige i morgen å handle inn den siste resten, det skal bli deilig å få ting i orden nå.. Jeg har til og med fått skrevet meg en liste over hva jeg skal ha med meg på sykehuset, kanskje greit så det ikke er noe jeg glemmer!! For jeg har ikke akkurat den beste hukomelsen om dagen, hehe.. Vi har bestemt at vi skal kjøpe masse godteri og spise ordentlig "dritt" mat og kose oss med et par filmer i senga i kveld, og som jeg gleder meg!! Bare slappe av, tenk det er den siste helgen vår alene på en stund!! Neste helg er vi en familie på 4, å det er så rart!! Om 5 dager er jeg 2 barns mor og det er du også om bare 9!!! Dere får kose dere masse i kveld!! Og ha en riktig fin helg!! vi snakkes:) klem
2_TETTE Skrevet 25. februar 2007 #21 Skrevet 25. februar 2007 Gos morgen igjen:) Her har vi allerde vært oppe siden kl.6 og ferdig med familiefrokost og alt.. MEN vi er såå fornøyd, for i går kveld bestemte vi oss for å prøve noe nytt og jeg leste litt i en bok og sånn og vi la Julian enda tidligere. For å prøve å bryte det mønsteret at han står og hylgriner i senga hver morgen var det viktig å prøve å få tatt han opp før han var ordentlig våken, eller få han til å sove igjen og så heller vekke han igjen så morgenen skulle bli koselig liksom. I dag sov han faktisk til fem på seks, (jeg var jo allerede våken va babyen i magen som står op halv seks og lager hopp og sprell) og da vi hørte han våknet, men før han hadde fått reist seg opp i senga så styrtet vi glade inn på rommet og skrudde på lyset og sa GOD MORGEN!!!Også var vi skikkelig glade og blide selv om vi var stuptrøtte. Først skjønte han ingenting men så begynte han og le osv...og vi hadde DEN morsomme og koselige morgenen uten gråt og klaging:) Vi er så fornøyd, men tør ikke håpe at det blir sånn i morgen...Må ta tiden litt til hjelp. Men tror det er viktig at vi unngår at han skriker i senga for blir bare værre av det... Uff, så ekkelt for deg på det kjøpesenteret da....Men vet akkurat hvordan det er for var veldig mye plaget med det da jeg gikk med Julian. Har hatt det litt nå også men var værre sist. Ble også veldig klam og svett og skjelven, og mange ganger sånn at jeg måtte sette meg på huk..Noen ganger kastet jeg også opp, eller brakk meg utenfor butikkene..Var faktisk det værste jeg kunne gjøre å dra på shopping... Tror at for min del var det blanding av lavt blodsukker og blodtrykksfall. Men syntes det var helt forferdelig og kvidde meg for å dra alene å handle.. Du trenger sikkert å spise jevnt og ta det med ro nå, er jo like før du skal operere ut en baby liksom:) Det er jo ikke det samme som å gå en tur til tannlegen heller. Så vi får passe på oss selv disse siste dagene og pleie oss og roe ned. Har selv sagt at neste helg må jeg ha det helt planfritt...ikke noe besøk eller ting vi må gjøre. Men tenk da har du en baby alt du:) Det er jo snart, denne uka får du barn igjen...er jo helt sprøtt da....Føler vi har jo skrevet en stund, men husker jo vi snakket om hvor mange uker det var igjen og sånn, og nå er det dager, og snart timer:) den lista du har skrevet over hva du skal ha med deg på sykehuset lurer jeg på om jeg skulle sett:) Har ikke fått skrevet det selv enda, men må vel begynne å tenke på den snart. Skal begynne så smått å pakke denne uka....Men har jo ikke såå mye klær og sånn så de må vaskes dagen før ..hihi så jeg får med det jeg liker best å gå med... Ja i går hadde dere barnefri og bare koste dere??? Ble det god mat og masse digg? Her ble det å legge Julian tidlig (kl.18) og så spiste vi middag og koste oss med godis... Men la oss tidlig selv da...kl.22 så vi skulle være så uthvilt som mulig til morgenen... Håper dere hadde det koselig og fikk slappet av masse. Vi snakkes nok snart:) I hvertfall i morgen?? Stor klem
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #22 Skrevet 25. februar 2007 Hei og god morgen:) Nå kl var 930 våknet jeg i dag, kan ikke huske sist, men gud så deilig det var og bare ligge der.. Men lenger enn det orket ikke kroppen min så opp og hoppe:) Aleksander ligger å sover enda, og jeg skal la ham sove så lenge som mulig, han trenger det stakkar.. Så fint at dere har funnet en annen måte å gjøre det på, får virkelig håpe det hjelper!! Bedre at det er til seks enn kl fem da:) Er helt sikker på at det kommer til å bli sånn med neste mann her, det går bare ikke å få to b unger, hehe.. Jeg har aldri hatt det sånn før, uff, det var ordentlig vemmelig!! Men er ikke i tvil at det blir å ta ting helt med ro de siste dagene nå, ikke noe mer mas.. Utenom at vi i går var innom alle butikker som var jeg og aleksander, men i dag skal vi ingen ting!! Var ute å tittet etter stellebord, og vi fant faktisk det fineste her hjemme, som aleksander kjøper etter jobben i morgen.. Eller så var det innkjøp av bleier, våtservietter osv.. Så nå er nesten alt klart!! Men det er jo bare 4 dager igjen, det er helt sinnsykt.. Akkurat som du skriver at vi har skrevet sammens en stund og da var det uker, og nå er det bare dager!! Hvor har deg egentlig blitt av den tiden? Syntes ikke det er lenge siden jeg fant ut at jeg var gravid heller, sier jeg nå.. Ja, det er kanskje greit å få orden på den baggen, du må jo få gjort det denne uken du også, for bare 4 dager etter meg så er det din tur!! Fint om du sier i fra hvis du kommer på no jeg har glemt:) Jeg har skrevet ned: Sokker, truser, trøyer, treningsbukse"r" (som er litt lav i livet og veldig my) en vanlig bukse, gensere, amme-bh, tøffler, morgenkåpe, pysj.. Toallett: Tannbørste, shampo/balsam,tannkrem,bodyloiten, deoderant,ansiktskrem, børste,(viktig: hårstrikk), bind, og eventulet sminke (men ikke akkurat det jeg tenker på mest) Også klær til alkesander da.. Klær til hjemreisen for babyn: bodey, sparkebukse, lue og en god varm dress og babyteppe. (har også kjøpt en liten nøytral bamse som hun skal få ha i sengen, gjorde det samme med hedda) også mobil, lader, bærbar dvd spiller og nye filmer til hedda, (tillfelle det blir litt kjedelig å for henne, har jeg underholdning, også til meg på kvelden om ting går rolig for seg) noen kontanter, og eventuelt et blad eller to.. Det er det jeg har kommet på så langt, det er noe med å vaske det beste tøyet før mann reiser, he he, her er jeg i full gang!! Å det har vært så deilig med barnefri, merket at i går så koste vi oss ordentlig, med kebabrull og masse godteri og en eller annen dårlig film, men jeg holdt ut til kl 030 og det er heller ikke så ofte lenger, men det var så deilig.. Satt i god buksa og hadde til og med dyna i stua, og det brant i ovenen, ordentlig deilig helg!! Kommer til å leve på denne en stund, det er lenge til det blir så fredelig her igjen,hehe.. Skjønner godt at du har valgt å ta det helt med ro neste helg, det er det beste jeg noen gang har gjort.. Men du skal jo ha på mandagen også etter helgen, og da er det kanskje greit å være litt i ro.. Dere fikk jo litt tid alene i på kvelden i går dere også da, deilig at han legger seg så tidlig, da får dere også litt kveld alene, det er viktig.. Hadde hedda vært hjemme hadde ikke hun vært i seng før 21 og 2130, for vi koser oss så mye allesammen, når vi er hjemme, og hun sitter bare så fredelig på rommet sitt og koser seg med barbie, så når hun da enedlig er i seng på en fredag og lørdag så legger ikke jeg meg akkurat så my seinere etter henne, og får liksom ikke den samme tiden alene med aleksander.. Men hun er i seng til kl 20 på hverdagene.. Hun får jo sovet til halv ni og ni og får alikevell den søvnen hun trenger.. Men det vi må passe på er at hedda er den som skal legge seg sist, så den andre må legge seg tidligere, slik at vi får alene tid med hedda, trur det er litt viktig.. Hun har jo tross alt hatt mamma og pappa alene i snart 5 år, noe som virker helt uvirkelig, tenk datteren min blir 5 år allerede i mai, skjønner ikke hvor de årene har blitt av.. Og nå er vi så heldige å får en til, det er en ting jeg vet jeg allerde skal gjøre annerledes denne gangen, og det er å nyte den tiden hun er en baby, for det går virkelig fort så er de ikke det lenger.. Har dere noen store planer for denne søndagen da? Jeg tenkte jeg skulle gå å lage litt frokost, merker at magen rumler etter mat, hehe.. Dere får kose dere masse, så snakkes vi værtfall i morgen også klem fra
2_TETTE Skrevet 26. februar 2007 #23 Skrevet 26. februar 2007 God morgen igjen... Ja, da var det bare 3 dager igjen for deg:) Hehe...det er så nærme det. På torsdag liksom...er jo straks det! En uke her og det kjennes også rart. Venner meg liksom ikke helt til tanken på at den helt sikkert kommer da... I dag var det tilbake til at Julian våknet kvart på 5...morro..NOT... Såå slitsomt da. Vi dreit i hel den kuren vi leste om for han skjønte ikke en dritt...SÅ jeg gikk inn og la han ned 10 ganger og sa det var natta og ropte natta gjennom døra...var i nærheten hele tida mens han gråt litt og jamret seg... Så til slutt ga han opp og la seg ned litt og slappet av ihvertfall og det er jo det som er poenget....at han ikke skal stå å hyle sånn. Så da han var helt rolig gikk jeg og hentet han ca.6.15 og da sto vi opp. Så det får bare være greit...Er veldig spent på hvordan dagene fremover blir ang dette søvngreiene. Hadde han bare sovet til kl.6 når babyen kommer hjem så hdde det løst mye for da kan Øystein stå opp likevel og dra på jobb og ta Julian i barnehagen etterhvert...Men hvis det blir sånn styr så er det ikke noe gøy. Og når babyen kommer hjem vil jeg ikke drive å stresse Julian med masse sånn presse til å sove mer osv...for det er jo nok forandring for han med babyen sikkert..Uff, ikke lett det der, men vi skal nok få orden på det. Dere er virkelig heldig som har Hedda som sover så godt og lenge...skal love deg at dette med at Julian står så tidlig opp har gjort mye med vårt sosiale liv....Selv om vi har barnevakt hjemme en kveld så må vi dra hjem ganske tidlig for å klare å stå opp så tidlig neste morgen:) Håper jeg får en sovebaby denne gangen, eller at den ihvertfall sover raskt gjennom hele natta...slik at jeg kan få litt sammenhengende søvn, for det gjlr jo Julian..Han sover jo fra 06.30- 05.30 som regel og det er jo en del timer i strekk da... Prøver å være positiv:) Skal lese gjennom den sykehuslista de noen ganger og begynne å pakke litt snart jg også...Tenkte ta en tur på apoteket i dag og kjøpe det siste jeg mangler. Bærbar dvd-spiller...hmmm var kanskje lurt det da...men husker jo fra sist at jeg enten bare sov eller dreiv med amming etc...så vet ikke om jeg ville trenge det men denne gangen er jo alt annerledes og jeg blir nok litt alene siden Øystein kommer til å dra hjem med Julian og sånn for han orker nok ikke være med så mye på sykehuset...skjønner jo ikke hva som skjer stakkar... Men mamma skal også passe han litt også skal han i barnehagen litt hver dag da... Blir så spennende å se hvordan han reagerer...Hedda skjønner vel mye og gleder seg sikkert masse til å bli storesøster selv om hun ikke helt vet hvordan det blir:) Hun kommer sikkert til å bli stolt:) Vi tenkte å kjøpe en gave til Julian å gi han på sykehuset fra babyen til storebror liksom. Selv om han ikke skjønner det, så får han da litt ekstra oppmerksomhet iallefall. Men vet ikke helt hva vi skal gi han enda. I går var vi hjemme til Julian hadde sovet formiddagslur og så dro vi til et vennepar som har ei datter på 2 år, også kom et annet vennepar av oss dit også som har ei jente som er 4 dager eldre enn Julian..Så det var koselig...Vi skravla og barna lekte og koste seg... Jeg og Øystein spiste en god middag hjemme på kvelden etter Juian la seg og så la vi oss tidlig..(før kl.22) Håper du er innom på msn i dag da, skal prøve å få vært der litt og se om du kommer..Er så gøy å skrive med deg der også....kan vi liksom snakke om alt mulig:) Jeg skal sikkert sove litt i dag også da, for blir litt for lite om natta... Også skal jeg på apoteket og i butikken en tur. Men ellers er dagen planlagt å foregå hjemme på nettet, i sofaen eller i senga. Blir sliten etter helga jeg...Blir liksom ikke sånne lurer da... Hvis du ikke kommer innom i dag må du ha en fin dag ihvertfall. Men håper å få skravlet litt for nå er det jo ikke mange dager til vi ikke skal skrive her på en liten stund....Åååå blir så spennende å høre fra deg på torsdag..Heldiggris.. Stor klem
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #24 Skrevet 26. februar 2007 Hei, Hei:) Blir så glad når jeg kommer inn her på morgenen å ser at du har skrevet, det er så koselig!! Uff, ikke noe gøy når det ikke fungerte alikvell, men etter min erfaring er den metoden med skrik og hyl den mest effektive, av en eller merkelig grunn.. Det er den som har fungert her i huset, om kvelden da.. Hun hadde en periode når hun var mindre at hun ikke hadde tid til å legge seg, men det gikk bra til slutt.. Skjønner godt at du vil få en annen rutine før babyen kommer, det kommer sikkert dere alle til gode!! Selv har vi akkurat hatt en sånn periode på nattan med Hedda, hun turte av en eller merkelig grunn ikke å gå på selv her hjemme, men hos andre gikk det bra.. Og for en mnd siden sa jeg at hvis hun klarte å gå selv på do alene i en uke, skulle hun få sove i senga vår en natt!! Og etter det har det ikke vært noe problem, rart at det kan være så stas å ligge der sammen med oss, også så trangt, hvertfall nå..Men dere må bare stå på deres, så ordner deg seg sikkert!!! Selv om det ikke alltid er så lett.. Vi kommer sikkert til å få en som er mye våken og kolikk, jeg er forberedt på det værste!! Også er jeg sikker på at dere får en rolig liten jente baby som sover hele tiden, har fått en følelse at du får en jente, det blir spennende å se, og det er bare en uke til!! Det har fortsatt ikke gått helt opp for meg at vi faktisk skal ha med oss en ekte liten baby hjem!! Og at det bare er 3 dager til får treffe den lille, jeg merker at nervene begynner så smått men sikkert til å ankomme, håper virkelig dagene går sakte, veldig sakte, hehe..Men at onsdagen går fort, for den dagene blir sikkert en mare, kommer ikke til å klare å gjøre noen ting!! Det er liksom rart, jeg er andre gangs "fødene" men alikvell så vet jeg ikke hva jeg går til, som regel så gjør man jo det andre gangen!! Det er nok det som gjør det litt ekstra nervøs trur jeg, aner ikke.. Men du er heldig, og vet nogenlunde, selv om du kanskje ikke husker så mye? Nå kunne jeg egentlig ønske at jeg hadde fått 3 dager, og de ringte bare en av de tre dagene og sa nå kan du komme!! I steden for den dagen som venter oss, hehe.. Selv om det er ganske så praktisk, egentlig.. Gave til julian, skjønner jeg godt at dere gjør.. Det samme skal vi ha til hedda, men vi vet ikke helt akkurat hva enda, selv har jeg bestilt 2 nye filmer til henne fra playx.no, (Kjempe billige barnefilmer på salg, og kunn 10 kr i porto, pippi film til totalt 76,- kr ferdig sendt, 34 kr billigere enn i butikken, he he) Som hun skal få på sykehuset om de rekker å komme da, pga dårlig vær i danmark.. Det er en av grunnen til at vi skal ha med den spilleren, blir sikkert litt kjedelig for henne å være der, selv om hun skal være hos besteforledre osv i noen dager.. Hun teller ned som bare det, det første hun sa i dag, var "mamma i dag er det bare 3 dager igjen, og i morgen er det 2 og over i morgen er det bare 1 også på torsdag skal jeg bli storesøster", veldig koselig, men som du sier det er ikke helt sikkert så lett å skjønne hva det innbærer, hvertfall ikke når mann kanskje har hatt mamma og pappa alene i nesten 5 år, det er jo en stund!! Vi syntes nesten det er viktigere at hun får noe på sykehuset en den lille, for hun skjønner mer enn den lille som ikke skjønner noen ting, hehe.. Men det trur jeg de fleste i familien har allerde tenkte på, så trur ikke det blir noe problem.. Men jeg har også sagt til henne, at neste uke når vi er hjemme alle sammen, kan hun selv få velge om hun vil ha fri fra barnehagen, eller ikke, men at hun må vertfall gå en eller to ganger.. Sånn at hun ikke føler at vi bare setter henne bort og er alene med den lille, er litt redd for det.. Julian skjønner nok ikke så mye, men han skjønner nok litt at noe skjer, det blir en en stor forandring for ham også, tenk han har jo hatt dere alene i 2 år!! Det er en stund det også!! Så koselig dere hadde det i går, det er så koselig når barna får lekt sånn, som voksen slapper man liksom litt mere av, for barna er i aktivitet og tenker kanskje ikke så mye på dere.. Deilig å ta tidlig kvelden også da, merker at det å komme seg i seng kl 2330 begynner å ta på.. Men tenkte selv at jeg skulle ta meg en liten lur, kanskje vi snakkes på msn etter på,he he.. Det er så koselig å skrive med deg der, det er som du sier, det blir liksom litt mer samtale.. Jeg skal selv ut å handle de siste små ting som skal med i baggen i morgen, må ha litt mer deoderant og sånn.. Har lagt frem litt klær, så det holder seg rent, hehe.. Kommer nok til å se mye på den lista selv, men fint hvis du sier i fra om jeg har glemt noe,hehe.. Det er ganske fort gjort om dagen, kan man si!! Du får ha en fin dag!! så snakkes vi kanskje på msn også klem fra
2_TETTE Skrevet 27. februar 2007 #25 Skrevet 27. februar 2007 God morgen igjen:) Her var det oppvåkning kl,5 i dag også....blææ slitsomt, men vi gikk inn og la han ned flere ganger og så ble det stille litt. Til slutt satt jeg inne hos han litt så han fikk sove litt mer, og tok han opp kl.6. Da hørte han brøytebilene utenfor og ble helt i ekstase og engasjert i det..Måtte nesten le så tok ha bare opp også så vi på hva det var. Jaja, nå er gutta på vei til barnehagen og jeg småglaner litt på ski-vm på tv også skriver litt her...Tenkte å sove litt etterpå igjen men må liksom være litt oppe først. Idag skal jeg hente Julian kl. 14 i barnehagen også drar vi en tur til farmor. Er så greit å få litt hjelp med han til Øystein kommer hjem fra jobb i femtida... Tror ikke du får noen kolikkbaby jeg:) Ingen av oss får det....Noen mener jo at babyer ikke har kolikk, og legen vår sa til oss at det er oftest den første babyen i en familie som har kolikk og resten ikke. Julian var nemlig ganske plaget med magen da han var liten og gråt en del på natta...Men legen bare sa at babyer gråter og sånn var det liksom. Men det hjalp jo å massere magen hans og gi han varmt bad...Så vi stoler på oss selv vi. Men tror nok jeg vil tåle litt mer gråt denne gangen. Da Julian var baby kunne jeg få helt hetta da han hylte og nesten grine selv. Var så fortvila, og hvis han gråt på offentlige steder ble jeg superstressa og ville hjem med en gang. Denne gangen tror jeg det blir enklere...er ikke såå stressa for sånt nå, babyer kan jo ikke annet enn å gråte hvis de skal si fra at det er noe så Tror ikke Julian vil skjønne så mye av dette med babyen på sykehuset men mer når den faktisk kommer hjem..Han skal i barnehagen hver dag mens jeg er på sykehuset men får kortere dager da...og mormor henter han hver dag også skal han få komme på sykehuset. Han er faktisk ikke blitt 1,5 år enda engang han... Bare 17 mnd, så selv om vi syntes han har blitt stor så er han jo bitteliten så vi skal passe godt på at han føler han er vår lille skatt fortsatt og kanskje enda mer denne perioden. Babyen får nok kos og kjærlighet automatisk så.... I går fikk jeg handla litt småting også vasket jeg badebalja som hører til stellebordet og satte det på plass....Har stått på loftet siden Julian vokste ut av det. Stellebordet bruker vi jo til Julian enda... Nå føler jeg at det meste er på plass. Bilstol står klar, vippestolen er renset, vognbagen er vasket, (men dyna vasker jeg i dag) babytøy klart , kjøpte bleier i går:) Også til kremer og salver er på plass! Skal du re opp senga før du drar på sykehuset eller når dere kommer hjem? Tenkte det var deilig å ha det klart og skal nok gjøre det i helga... Håper vi ses på msn i dag, eller uansett snakkes vi i morgen.. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå