Gå til innhold

Har lyst å bli gravid igjen snart jeg...

Anbefalte innlegg

Lillegutt er bare 18 dager, men jeg begynner jaggu meg å lengte etter kulpå magen igjen jeg,,, Gi han en lillebror eller lilesøster:)

Savner å prøve å bli gravid, få positiv test og gå gravid! Har tilogmed lyst å føde igjen snart! (er jeg gal..?)

Håper bare jeg klarer å overtale sambo til å prøve på en til:) Har helt ærlig ikke lyst å begynne på prevensjon..

Er det flere som tenker som meg? Er det dumt eller smart å få to tette?

Fortsetter under...

Slik hadde jeg det også etter at jeg fikk førstemann, mens denne gangen er jeg nok klar for en lengre pause mellom barna (hvis vi bestemmer oss for å få en til). Det tok en god del måneder før jeg ble gravid igjen (mistet også i sa en gang), selv om jeg ble gravid på første forsøk med førstemann. Det ble 17 mnd mellom mine to, og det er slitsomt nå, men tror de kommer til å få stor glede av hverandre i fremtiden. Førstemann er også tydelig kjempestolt og veldig snill med lillesøsteren sin, og han er bare bittelitt sjalu (vil gjerne opp på fanget når jeg ammer lillesøster).

Lykke til!!

Jeg kunne også tenkt meg å bli gravid igjen om ikke så lenge. Svangerskapet mitt var så lett og fint (uten noe vondter og ubehageligheter) at det frister til gjentakelse, og fødselen gikk også raskt og greit, som din Nesly. (Leste fødselshistorien du svarte på etterlysningen min. Om du husker etterlyste jeg deg og hvordan det gikk etter du skrev du hadde samme symptomer på fødselsstart som meg. Glemte visst å gratulere deg med gutten, så: Gratulerer!) =)

Ser du bor i Stavanger forresten, hvor da? Jeg holder til på Storhaug.

He he...føler det på samme måte, er klar for både graviditet og ny baby! Men jeg har en masteroppgave som står på vent mens jeg har permisjon, som det vel er greit å få unnagjort så jeg kan komme meg ut i arbeidslivet og tjent litt penger først.

Men en ting er sikkert: dette frister til gjentakelse, og som jeg sa til samboer i går: Vi skal ha flere barn! Gleder meg allerede, selv om det ikke blir rundt neste sving...

Jeg tok den første p-pilla i dag og følte et visst vemod:/ Jeg synes det var flott å gå gravid og fødselen var heller ikke avskrekkende, så jeg håper definitivt på en til. Tror nok jeg vil vente bittelitt så jeg får anledning til å nyte tiden nå sammen med junior, men kjenner at det nok ikke er lenge til før jeg er klar for en til:)

Ja, jeg syns du er gal... hehe... sto faktisk i ettermiddag og sa til typen at herreguuud så deilig det er å IKKE være gravid... Jeg hører og leser om mange som savner magen og sparkene, og gjerne vil være gravide igjen. Jeg er stikk motsatt - jeg syns det er herlig å få slippe :)

Første svangerskapet mitt var greit nok, men sleit mye med carpal tunnel, vann ikroppen og svæær mage. Fødselen var et helvete, verken mer eller mindre. Andre svangerskapet gjennomgikk jeg for å få et barn til, for å gi dattera mi et søsken - ikke for min egen del. Jeg fikk bekkenløsning, hadde carpal tunnel (heldigvis mild denne gangen) og mye kynnere og smerter. Sparkene slo pusten ut av meg, og jeg kunne nesten ikke gå på slutten. Fødsel endte i haste-ks pga svær unge som satt fast øverst i bekkenet.

Jeg savner IKKE verken graviditeten, magen, sparkene eller noenting. Jeg har fått mine to barn, og er fornøyd med det :) Selvsagt var det verdt det, jeg elsker de to flotte jentene mine over alt på jord!!! Men gjøre det en gang til? Neitakk!!!

ps: to tette er overhodet ikke dumt :) Det har bare andre fordeler og ulemper enn å vente litt lenger mellom dem :) Så om dere føler for det så kjør på - den perioden som er tungvindt er i starten, når de blir litt eldre vil du antageligvis få mye igjen for det!

Annonse

kjente og savnet her for noen dager siden....:)men det tror jeg først og fremst var fordi at dette var den siste bebisen vår. Har nå to gutter og en liten jente på snart fire uker. Syns dette var en god avslutning. Var heller ikke spsielt koselig å være gravid denne gangen, var mye engstelig og redd for bebisen i magen, dette har nok sitt opphav fra en spontanabort i januar i fjor.

Men du er ikke gal:)

Hehe å nei det frister ikke for min del nei,kroppen min har gjort sitt gitt.

Etter 2 tøffe svangerskap med alvorlig svangerskapsforgiftning så takker jeg for meg ja....

Har 2 barn med 7,5 år aldersforskjell æ å synes at det er helt perfekt.

Du er smågal du ;)

Jeg synes det er såååå godt å ikke være gravid, og savner absolutt ikke den store magen!

Men er enig i at det hadde vært hyggelig med to tette for barna sin del!

Men for min del, tror jeg det blir et par år til neste mann ;)

Kroppen er ganske finurlig laget sånn at vi glemmer alt som var dritt og husker alt som var bra.

Ellers hadde det vel alle blitt ene barn...hehe...

Jeg husker at jeg tenkte mens jeg var gravid at om jeg skulle bli gravid igjen med en eneste gangs så ville jeg begynne å gråte å synes veldig synd på meg selv.

Nå tenker jeg helt anerledes. Husker ikke at bekkenet var vondt en gang...(nesten ihvvertfall...) Det virker slettes ikke av skrekkenede å bli gravid igjen fort.

Men for lillegutt sin skyld så bør vi vel vente litt så vi får kose oss med han først. Også kan det jo være greit å få fast jobb før neste mann...men det blir toppen 2 år til vi starter opp igjen... for jeg kjenner gravidsugen i magen!! hehe

Jeg skjønner absolutt ikke hva dere snakker om, dere som sier dere savner magen og å være gravid! Savner det ikke i det hele tatt! Og dette selv om jeg hadde et relativt enkelt svangerskap ( ingen vondter, men slet litt med humøret), og enkel fødsel. Så her blir det nok noen år til neste gang, holder med en liten en om gangen spør du meg;) Så prevensjon: JA TAKK!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...