Gå til innhold

Den der syntocinon nesesprayen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge varer virkningen av hver "spray"? Trenger man å ta en ny dose når man bytter pupp etter 15-20 min, eller holder fortsatt virkningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står det ikke i pakningsvedlegget?

Gå inn på www.felleskatalogen.no - søk på syntocinon og les der!

Skrevet

Nei, jeg lurte på det samme, og det står hverken i pakningsvedlegget eller i felleskatalogen.

Legen min mente at virkningen var på høyst 10 minutter. Jeg er usikker på om han da mente fra spraying eller fra "melken løsnet". I alle fall tilsier det ny spray etter 15-20 min?

Gutten min brukte 25-30 minutter pr pupp, så da var det egentlig ingen tvil om at jeg "burde" sprayet igjen. Når jeg likevel ikke gjorde det, var det fordi jeg kjente at min egen utdrivningsrefleks startet mye lettere på pupp nr 2. Kanskje slappet jeg bedre av da? Kanskje var hormonnivået fremdeles litt høyere, slik at det skulle mindre til?

Prøv deg frem, tenker jeg. Kommer melken uten at du sprayer for pupp 2, trenger du ikke bruke den da. Kommer den ikke, tar du en nesedusj..

(Utdriviningsrefleksen min ble forøvrig bedre da jeg trappet ned på sprayen etterhvert, etter noen dager i alle fall. Det var bra jeg fikk den da jeg trengte den, men bra at jeg trappet ned etterhvert også).

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...