Gå til innhold

Ang festing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hvorfor blir du sittende igjen alene? Har du ikke venninner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, men de har jo gjerne sine egne liv. Når min kjære er spontan og finner ut at han skal på fest, så er det ikke så enkelt for meg å ringe og avtale noe på sparket med mine venninner. Og de venninnene som ikke har barn fester mye ennå, og det er ikke noe jeg synes er så moro å være med på når jeg må være edru. Da blir det ofte sånn at jeg blir sittende hjemme alene.

Det er litt lettere når han planlegger at han skal ut på byen litt i forveien, men det er sjeldent egentlig. Og jeg kunne jo avtalt med venninner å finne på noe selv om han ikka har planlagt noe ennå, men hvis han skal være hjemme, vil jo jeg helst være hjemme å kose meg sammen med ham... Er kanskje litt for hjemmekjær :-) Men jeg liker å slappe av litt hjemme i helgene...

Skrevet

Jeg har sagt til typen min at så lenge du sier i fra noen dager i forveien så er det greit. Og hvis det plutselig "skjer" noe, og vi ikke har planlagt kvelden og jeg vil være alene så gir jeg han lov. Ordningen funker som bare det og nå vet jeg ca en uke i forveien om han skal ut eller ikke.

Skrevet

Sikkert en okei ordning. Men jeg er av den oppfatning at det er ikke jeg som skal bestemme over samboeren min. Jeg er ikke moren hans, så det føles feil for meg og skulle gi ham lov til noe eller ikke lov... Det er jo til syvende og sist han som avgjør.

Og omvendt; min samboer bestemmer ikke over meg, og hva jeg får lov og ikke lov til å gjøre.

Derimot kan vi dele vår mening, og si at jeg gjerne vil finne på noe sammen, og om ikke han kan gå ut en annen kveld. Om han ikke er enig, så respekterer jeg det. Frihet til å gjøre det man har lyst til er for meg veldig viktig. Vi er jo to individer selv om vi er et par.

Dette vil jo bli litt annerledes når babyen kommer, for da har vi jo begge ansvar for å ta vare på den, og da synes jeg vi må spørre om det er greit for den andre at den er hjemme og passer babyen en kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...