(-: Ida&Tilde sin mams :-) Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 klarer ikke få i meg noe særlig mat for tiden. middag er helt utelukket.. blir mest brødskiver og yoghurt. noen som har forslag til noe som metter ekstra bra og er litt nøytralt å få i seg?? orker ikke så mye smak.. håper denne kvalmen gir seg nå snart.
Lone35 =0) Skrevet 16. februar 2007 #2 Skrevet 16. februar 2007 Huff ja! Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg hadde det også sånn i første trim. Gikk ned tre kilo. Men når du passerer 12 uker skal kvalmen gi seg etterhvert. Ellers så kan jeg gi deg tips om ingefærkapsler. De kveler kvalmen raskt. Men om de får opp matlysten vet jeg ikke.
(-: Ida&Tilde sin mams :-) Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2007 Er i 13 uken nå.. heh. men satser på det gir seg etterhvert ja. også gått ned 3 kg. prøvd alle kvalmetriks uten at noe hjelper. litt lei ja:-(
VinterSol+2 Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 prøv å spise oftere. sult trigger kvalmen. Hva med fruktbiter med frukt med lite smak? Som banan, melon, eple.. del opp så du har mye i bokser i kjøleskapet, og så blander du det med youghurt eller kefir,, da får du iallefall i deg viktige næringsstoffer. Og så smaker det litt, men ikke for mye, og er lett å tygge på. du slipper nok forhåpentligvis snart unna kvalmen, de fleste blir jo bedre utover i andre trimester. (min formkurve gikk oppover etter uke14) klem
krizzi Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 Heisann. Jeg vet veldig godt hvordan du har det. Er nå 22 uker på vei, og har gått ned snart 20 kg. Spiste nesten ingentin på tre hel mnd. Men ikke stress med å tenke at du må spise mye, for babyen tar det den skal likevel. Drikk masse vann om natta, da er man stort sett ikke så kvalm, spis en halv brødskive istedenfor en hel så kan du heller spise oftere. Kutt ut skorpene, og bananer gjør godt. Litago yoghurt også, for den er uten klumper. Ikke prøv å spis noe kjøtt, det tålte ikke min mage iallefall. Lykke til!!
(-: Ida&Tilde sin mams :-) Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2007 tusen takk alle sammen! Har delt opp litt melon blant annet å har i kjøleskapet. og bringebær litago er veldig greit. nei det er sant, ikke vits i å prøve å spise kjøtt en gang når det byr enn sånn i mot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå