Gå til innhold

Hodepine


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har så fryktelig vondt i hodet i dag, men er usikker på om jeg kan ta tabeletter. Har panodil zapp og paracet tilgjengelig. Noen som kan gi meg råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også vært plaget med hodepine endel etter jeg ble gravid. Ikke artig.....men men.....

Jeg fikk opplyst at man kan ta en paracet eller en panodil zapp altså 500mg (virkestoffet er det samme).

Men tror bare du kan ta det en gang for dag.

Ihvertfall de første tre mnd. Fosteret er jo fortsatt veldig lite og sårbart i den tiden.

Har også hørt at man ikke bør ta ibux (ibuprofen), hvorfor husker jeg ikke helt, men var noe med stoffene i det.

Men visst du ikke blir kvitt hodepinen, burde du kontakte legen din. Han/hun vet sikkert hva som er trygt å ta osv........

Håper dette var til hjelp :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta vanlig dose paracetamol (inntil 6 om dagen). Det er INGEN holdepunkter for at dette er noe skadelig for spiren. Ibuprofen og lignende skal man helst være forsiktig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at du ikke kan ta vanlig dose med paracetamol, fordi det kan føre til alvorlig leverskade hos fosteret. Siden den fortsatt er så liten. Paracetamol er jo et antikoaguleringsmiddel.

Det står det i hvertfall i svangerskapboken jeg har kjøpt.

Menmen, det beste er vel å forhøre seg med legen før man tar noe..?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...