mofiepoo Skrevet 16. februar 2007 #1 Del Skrevet 16. februar 2007 Hei hei! Jeg er ei jente på snart 22 år. Ettersom at jeg ikke prøver å bli gravid, har jeg kanskje kommet til feil plass, men jeg følte et behov for å snakke med andre som også har PCOS. Det er nå 1.5 år siden jeg fikk diagnosen. Jeg har aldri hatt regelmessig menstruasjon uten p-piller og etter litt leting på nett, kom jeg over en side hvor det sto om PCOS. Det var som å lese om meg selv og meget lettet gikk jeg til legen overbevist om at nå skulle jeg få hjelp. Jeg begynte på Metformin, noe jeg ble veldig dårlig av i begynnelsen. Etter mange, mange prøver og henvisning til spesialst begynte jeg også å ta Prednisolon. Er det noen andre her som tar det? Jeg fikk tilbake menstruasjonen etter å ha begynt på Prednisolon! Men, det som har vært det verste for meg er hårveksten. Spesielt i ansiktet, men også generelt mye over hele kroppen. Jeg ba om hjelp hos legen, men møtte veldig lite forståelse. Det endte med at jeg gikk til Senter for Estetisk Laserkirurgi i Trondheim og begynte med laserbehandling der. Nå har jeg hatt TO behandliger i ansiktet og jeg er så fornøyd at jeg ikke har ord!!! Hårene er BORTE og jeg trenger ikke gjøre noenting for å se helt normal ut. Det er helt fantastisk! Pga. de gode resultatene har jeg valgt å behandle beina også. Fra ankler til bikinilinje. Resultatet er utrolig etter bare en behandling. Desverre er ikke dette dekket av Trygdeetaten og det er en dyr behandlig. For meg er det verdt det og jeg håper at det er noen av dere som kan finne trøst i at det finnes hjelp der ute! Stå på! *Ikke så lei meg for å ha PCOS lengre* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8259192-h%C3%A5rvekst-og-prednisolon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå