Gå til innhold

Noen som har barn med fødselsmerke i ansiktet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesnupp har et fødselsmerke på leppa, etter mye googling tror jeg det er en portvinsflekk. Er så usikker på om jeg skal behandle det med laser eller ikke?

Har lest at i noen tilfeller kan portvinsflekker bli mørkere med årene og noen kan også gjøre at leppa vokser. Sånn som det ser ut nå er det en veldig beskjeden flekk.. lys rosa i fargen, men er redd for at det skal bli komplikasjoner med den med årene?

Noen som har erfaringer rundt dette?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har ei jente med portvinsmerke v øyet, litt større enn en femmer. Tenkt det samme som deg.... har tenkt å se det ann litt samtidig som det er bedre å ta laser når barna er små....da husker de ikke og slipper og engste seg før de skal gjøre det. Pratet m en mor som har gjort det på datteren sin. Hadde mye i ansiktet. To behand. og alt borte. Hun sa det var helt ok. Ikke noe å engste seg for... Hvor gammel er din? Min er 9 mnd.

Skrevet

min er 4,5mnd. Har du fått en hudlege til å vurdere flekken slik at du vet sikkert at det er en portvinsflekk?

Er litt usikker på om jenta mi sin flekk er en portvinsflekk for den er liksom på hele underleppa og litt under der leppa slutter. Har lest at portvinsflekker er lokalisert til ene siden av ansiktet/kroppen altså enten høyre eller venstre side med sterk avgrensing til ene siden..

Hvordan har flekken til jenta de utviklet seg etter fødsel? Er den blitt mørkere/rødere eller lysere eller er den ca sånn som når hun ble født?

Skrevet

babyen min har ett rødt merke mellom øyenbrynene..det er veldig svakt.. vet ikke om det kom under fødselen,

Hva er en portvinsflekk?

Skrevet

Det babyen din har er sikkert et storkebitt.. Dette forsvinner somregel av seg selv innen et år.

Storkebitt eller englekyss er lyse fødselsmerker som ofte sitter mellom øynene, i nakken eller på øyenlokkene. Veldig vanlig med disse. Jenta mi har også et englekyss på det ene øyelokket.

Portvinsflekk er en annen type fødselsmerke, dette er rødere/mer lilla og permanent.

Skrevet

Lukas har noen små prikker baki nakken :-) Storkemerke kalte de det!

Annonse

Skrevet

dytter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...