plutseligbolle Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 Hei, er det noen erfarne mødre her som kan fortelle meg om det er lurt å få tak i en vippestol? Plutselig begynte jeg å lure på hvor jeg skal gjøre av babyen når jeg f.eks vasker opp og gjør andre ting i huset. Kan jo ha den i bæresjal da men kanskje best å ha en plass den kan være alene også? Hm, eller kan jeg bare legge den på sofaen eller på et teppe på gulvet? Hm, har jeg litt vel god tid når jeg begynner å lure på dette?
Lykkekløver Skrevet 16. februar 2007 #2 Skrevet 16. februar 2007 Hmm dette lurer jeg også på............
MammaiLarvik Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 Jeg har mange venninner som anbefaler meg sterkt å anskaffe vippestol. De sier at de ikke kunne klart seg uten.......... Så jeg skal nok kjøpe det ja, men er sikkert delte meninger om denne saken også =)
riho1 Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 Vippestol er kjempekjekt å ha, god å bruke til måltid og når du skal gjøre husarbeid, og er også bra hvis du får en baby som gulper. Da kan den sitte der ei stund etter måltid, for å samle magen. Noe du IKKE skal gjøre er å legge den fra deg på sofaen når du ikke er ved siden av. Plutserlig har babyen gjort en ufrivillig bevegelse som gjør at de faller på gulvet. Men det beste for babyen er å legge den på gulvet på teppe, lekematte,er fysioterapautenes og helsesøstrenes anbefalinger. Da får den trent opp musklene sine på en naturlig måte. Jeg har kjøpt babybjørn vippestol. Med hilsen snart tobarnsmor og tante til 4.
Pink&Lucky Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 Hvor mye koster egentlig en vippestol da? F eks Babybjørn sin? )
riho1 Skrevet 16. februar 2007 #6 Skrevet 16. februar 2007 Koster vel fra 400-1000, Babybjørn sin kostet 699 hvis jeg ikke husker feil. Men er skikkelig kvalitet. Pluss at babyen virkelig FÅR vippet seg i den stolen. mvh
m@rie82 Skrevet 16. februar 2007 #7 Skrevet 16. februar 2007 hei! jeg hadde vippestol til gutten min. det var veldig greit! kommer nok til å bruke den denne gangen også, ja.
ceso Skrevet 16. februar 2007 #8 Skrevet 16. februar 2007 jeg hadde vippestol med datteren min og kjøpte ny igår igjen!! for meg er det et must, for nettopp det du sier samt at barna har mer enn godt at å kunne klare seg alene litt...
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #9 Skrevet 16. februar 2007 Når babyen er helt liten, så svarer det seg å ha en vippestol som en kan regulere ryggen på, slik at den kan legges flatt. Babyen kan jo ikke sitte med en gang...
2iApril Skrevet 16. februar 2007 #10 Skrevet 16. februar 2007 Vippestol vil jeg absolutt anbefale. VI brukte Baby Bjørn sin til datteren vår var godt over året. Veldig greit å bruke når vi skulle spise, så kunne hun sitte oppå bordet og følge med. Når hun ble eldre og krabbet var det greit å ha henne på et sted mens jeg dusjet for eksempel. Baby Bjørn sin er liten og nett, og som skrevet over kan barnet gynge selv når de blir sterke nok til det. Det er mange unødvendige ting man ikke bruker så mye, men akkurat vippestol ER nyttig, det er i hvertfall vår erfaring :-) Hilsen snart tobarnsmor
mamma til c og d Skrevet 16. februar 2007 #11 Skrevet 16. februar 2007 Anbefaler baby bjørn på det varmeste!! Gutten på 2 elsker den ennå kommer til å bli en kamp når lillesøster kommer. den koster ca 800 mener jeg men verdt det. Vasket trekket mange ganger og er forsatt like fint
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 16. februar 2007 #12 Skrevet 16. februar 2007 Har Babybjørn sin og er helt enig i at den er genial. Brukte den veldig mye, hadde den til og med med på ferie. (den kan jo legges sammen helt flatt) Veldig bra at stoffet er så enkelt å vaske, det blir jo en del av det..... Sønnen min hadde en nakkeskade fra fødselen, så han kunne ikke sitte i den så lenge av gangen, men uunnværlig likevel.... Skal finne den frem nå igjen!
peppa Skrevet 16. februar 2007 #13 Skrevet 16. februar 2007 Vippestol er kjekt det, men babyen bør ikke sitte for lenge i den av gangen. Jeg har hatt det til mine, men ikke brukt det så veldig mye, iallefall ikke i starten. Har god erfaring med bare å legge babyen på gulvet, gjerne på magen hvis de godtar det. Vippestol er kjekt når de skal begynne å spise mat, da, før de kan sitte i høy stol. Men jeg ville ikke stresset med å få tak i en før fødselen, iallefall, er ikke det aller første du trenger etter min mening.
H med en prinsesse+ en i magen Skrevet 16. februar 2007 #14 Skrevet 16. februar 2007 Babyshop har tilbud på en vippestol nå, ikke BabyBjørn sin, men Sving - den har kostet 749 og koster nå 299,- Med regulerbar rygg og bærestropper. Jeg har tenkt til å dra og kjøpe den imorgen. )
Mamsebumsen- med gutt og jente Skrevet 16. februar 2007 #15 Skrevet 16. februar 2007 Jeg har ikke overlevd uten vippestol til datteren min.. Denne gangen har jeg også kjøpt en bæreslynge.. Vippestol er kjekkt år man skal spise middag, husarbeid, dusje etc!
jannie26 Skrevet 16. februar 2007 #16 Skrevet 16. februar 2007 vippestol er veldig kjekt. men hva med lekegrind?? der kan babyen ligge trygt og litt for seg selv, den kommer litt opp fra gulvet og blir da vant til og være der fra starten av. veldig godt og ha en trygg plass og putte di oppi der når di blir bitte litt større...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå