Gå til innhold

sanna&simen, hvordan gikk det hos legen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så koselig at dere tenker på meg:) Har vært i Oslo idag så ikke vært logga på før nå!!

 

Fikk legetime klokka 10.40 idag. Legen tok crp, for å sjekke om jeg hadde noen infeksjon i kroppen. Men det hadde jeg ikke. Ble ikke overrasket for jeg hadde jo ikke følt meg særlig dårlig! Fortalte henne om hvordan det hele hadde forløpt, men litt ømhet og rødhet. Fra seig, gul væske, til idag da melka er hvit , nesten "normal", men smaker salt fra den ene åpningen! Hun tok også prøve av melka som sendes til dyrkning. Hun sa at sannsynligvis hadde det vært en opphopning, og væska som kommer ut er sannsynligvis infisert melk? ( Hvor mye melk er det plass til i en melkegang da? Kommer jo mer og mer jo!)

Hun sa at svaret på prøven tar ca en uke. Til da kan jeg ikke amme på den sida, med mindre melka blir normal og smaker normalt igjen... Så jeg blir en kløpper på håndmelking:) Håper det ordner seg fort allikevel!

 

Ble egentlig ikke noe særlig klokere. Får vel bare avvente prøven. Hva finner de egentlig ut igjennom en sånn dyrkning?

I forhold til hormonspiral svarte hun ikke engang! ???

 

Fikk ingen medisin i og med at crp`n så bra ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være noe bakterielt, men ytterst sjeldent. Greit å få tatt prøver i hvert fall da.

 

Bra puppen er bedre i hvert fall!

 

Har du fått svar fra Ammehjelpen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ikke til å pumpe lenger jeg heller, virker som jeg ikke har nok melk for det lenger rett og slett. Må du gjøre noe spesielt for at det ikke skal skje igjen, eller er det bare noe som kommer av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en dyrkning finner en ut om det er bakterier i melken eller ikke. En liten prøve sås ut, og det settes i et varmeskap et døgns tid, etter det finner en ut om det er bakterieoppvekst av betydning.

 

Og i forhold til hormonspiralen - som jeg skrev igår, er det ikke noen kjent bivirkning. Så at Expat skulle undersøke det videre, var vel en til på ammedebatten som hadde opplevd det samme, så får vi se om det kommer noe ut av det. Om ikke kan jeg ta det veien om produsenten, for å undersøke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer på å pumpe når Nora har sovet et par timer - da er det jo minst 2 timer siden hun spiste sist, og nær 2 timer til neste måltid - så da har jeg endel melk (160-180 ml). Da kan jeg samle en formiddag eller to i forkant av at jeg skal avgårde, og pappan holder fortet!

 

Men pumper jeg på kvelden er det relativt tørke, ja;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det salte, er det sannsynligvis gammel melk som har stått i melkegangen det da tro? Eller har jeg begynt den naturlige avvenningsgreia (hvor melka blir salt av seg selv?) Rart at bare den ene strålen er salt! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er noe hevelse rundt den tilstoppede melkegangen kan det væske noe fra dette vevet, og den væsken vil naturlig være salt, mot morsmelk som er veldig søt. Det er vel lite sannsynlig at det er en del av den naturlige avvenningsprosessen da det bare er den ene strålen som er salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det jeg tenkte også.

 

Kan du si noe om hvor lenge det kan være salt da?

 

Syns selv (eller innbiller jeg eg) at den er blitt søtere enn foregående dager. Har ihvertfall blitt mer melkeaktig iforhold til dag 1 hvor det var mer som verk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da blir det nok mer mer å stikke fingeren i været! Det har jeg ikke noe godt svar på! Men du ser jo selv forandringen - sikkert bedring i løpet av de nærmeste 3-4 dagene - educated guess;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde Marø, det er helt vanlig at det er vanskeligere å pumpe etter halvåret, har ikke akkurat forklaringen i hodet nå, men ut fra resonnering skyldes det vel at melkeproduksjonen har stabilisert seg.

 

For eksempel har jeg alltid hatt en vanvittig utdrivningsrefleks. Er sikker på at jeg kunne sprute to meter de fem første månedene, får jeg til en halvmeter nå, er jeg heldig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...