Gå til innhold

Sparer dere til barna?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har dere opprettet noe sparing til barna deres? Hvor mye sparer dere? Begge jentene har hver sin sparekonto hvor vi setter inn dåpspengene og burstapenger, og når vi har litt til overs. Men, sparer ikke noe fast i måneden. Litt dårlig samvittighet for det, så tror vi skal begynne å spare 500kr til hver i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp vi prøver. Tenker å spare barnetrygden og gaver +det som samler seg opp på sparegrisen vi har plassert strategisk i stua =)

 

Ikke ha dårlig samvittighet, det er bare dumt og unødvendig :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi sparer minimum 200 kr i mnd, pluss det han fikk til dåp og det han evt får ved bursdag. Har også en sparebøsse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig tenkt å spørre dere dibberne om det samme her om dagen. Jeg har opprettet fast spareavtale på Ingrid, 300 kr spares i fond hver mnd. Resten av barnetrygden vet jeg går med til henne. Pluss sparebøssa der småpengene våre havner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en sparekonto til Patrick,men foreløpig er det bare dåpspengene som står der. Hadde planer om å sette inn ett beløp hver måned,men har liksom trengt pengene til noe annet hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sparebøsse til begge jentene vi og, putter alle småpengene våre på der. Det hjelper faktisk, Emma hadde spart 1600kr på 4 mndr på sparebøssa si når vi la på til henne før Sofie ble født:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sparer ikke fast, men pengegaver til barna går stort sett alltid inn på konto (om det ikke er noe de ønsker seg mye, som de ikke fikk...)

Det har da blitt noen kroner etterhvert.

 

Vi sparer ikke fast, tror vi kommer til å ha bedre anledning til å støtte barna våre økonomisk når det har gått noen år - akkurat nå er det bedre familieøkonomi å betale ned på huslån;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har opprettet egen konto til henne hvor vi plasserer pengegaver hun får. Barnetrygden går også inn på en egen konto som står urørt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har en egen konto hvor dåpspengene står, men har ikke spart noe utenom det. Barnetrygden sparer vi så vi kan reise på ferie til sommeren. Etter sommeren er det mulig vi sparer den til henne, men tror vi trenger den til husholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer 100 kr fast i mnd, Ellers pengegaver hun får, og putter småpenger på sparegrisen stadig vekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spart 250 kr hver måned siden hun ble født, og har nå også opprettet fond på 250kr per mnd så totalt sparer jeg 500kr per måned.. hun har ikke fått noen andre penger og er ikke døpt så hun har nå ca 3500kr på konto :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

me sparer da ho har fått til velsignelse og fødselsgave og sånn, og så får ho 50 kr inn på konto kvar mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har funnet ut at vi vil spare barnetrygden på en egen konto som vi skal bruke når snuppa blir større og trenger litt dyrere utstyr som sykkel, ski etc. Dette er vår konto, men skal brukes til vår søte håpefulle....Vi har også en sparekonto hvor vi setter inn pengegaver som hun får, denne kontoen er snuppa sin egen konto. Dette var slik mine foreldre gjorde, noe jeg satt pris på i oppveksten, slik at vi hadde råd til ny sykkel etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter inn 300 kroner i måneden i fond, skal spare til han blir 18 eller 20. Det er vår dåps-gave til Karsten, samt medlemsskap i OBOS. Ellers har vi opprettet en konto til Karsten, der setter vi inn penger som han får i bursdag- og julegaver...

 

Barnetrygden er jo ikke barnas, det er jo penger foreldrene skal bruke på barna. Og man bruker jo fort 1000 kroner i måneden på mat, klær og utstyr. Om man ikke sparer trygden til barna, så er nå det helt greit. Vi bruker endel nå, men tenker som så at vi har større behov for pengene nå. Om 20 år har vi nok mye bedre økonomi, så da får vi eventuelt hjelpe til med pengebeløp da... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...