Gå til innhold

Sparer dere til barna?

Anbefalte innlegg

Har dere opprettet noe sparing til barna deres? Hvor mye sparer dere? Begge jentene har hver sin sparekonto hvor vi setter inn dåpspengene og burstapenger, og når vi har litt til overs. Men, sparer ikke noe fast i måneden. Litt dårlig samvittighet for det, så tror vi skal begynne å spare 500kr til hver i måneden.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8258872-sparer-dere-til-barna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde egentlig tenkt å spørre dere dibberne om det samme her om dagen. Jeg har opprettet fast spareavtale på Ingrid, 300 kr spares i fond hver mnd. Resten av barnetrygden vet jeg går med til henne. Pluss sparebøssa der småpengene våre havner.

Annonse

Vi sparer ikke fast, men pengegaver til barna går stort sett alltid inn på konto (om det ikke er noe de ønsker seg mye, som de ikke fikk...)

Det har da blitt noen kroner etterhvert.

Vi sparer ikke fast, tror vi kommer til å ha bedre anledning til å støtte barna våre økonomisk når det har gått noen år - akkurat nå er det bedre familieøkonomi å betale ned på huslån;-)

Annonse

Vi har funnet ut at vi vil spare barnetrygden på en egen konto som vi skal bruke når snuppa blir større og trenger litt dyrere utstyr som sykkel, ski etc. Dette er vår konto, men skal brukes til vår søte håpefulle....Vi har også en sparekonto hvor vi setter inn pengegaver som hun får, denne kontoen er snuppa sin egen konto. Dette var slik mine foreldre gjorde, noe jeg satt pris på i oppveksten, slik at vi hadde råd til ny sykkel etc...

Setter inn 300 kroner i måneden i fond, skal spare til han blir 18 eller 20. Det er vår dåps-gave til Karsten, samt medlemsskap i OBOS. Ellers har vi opprettet en konto til Karsten, der setter vi inn penger som han får i bursdag- og julegaver...

Barnetrygden er jo ikke barnas, det er jo penger foreldrene skal bruke på barna. Og man bruker jo fort 1000 kroner i måneden på mat, klær og utstyr. Om man ikke sparer trygden til barna, så er nå det helt greit. Vi bruker endel nå, men tenker som så at vi har større behov for pengene nå. Om 20 år har vi nok mye bedre økonomi, så da får vi eventuelt hjelpe til med pengebeløp da... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...