Gå til innhold

Vil alle vite kjønnet på UL

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Jeg har en gutt og en jente fra før. Venter nå en liten guttebaby. Jeg har ikke ville vite hvilket kjønn det var før denne gangen. Det to andre gangene ville vi ikke vite det, men nå når "attpåklatten" kommer så ville vi det. Så er det første gang du blir mamma, ville jeg ikke ha visst kjønnet, det er jo så spennende å se hva det blir! Lykke til videre i svangerskapet!

Takk for svar. Ja, dette er vår første og vi gleder oss veldig. Tenk at dere så det klart og tydelig at det var en gutt. Det er ganske fantastisk! Har 3 venninner som også er gravide og alle vet kjønnet på sine bebiser. Føler at vi går litt mot strømmen her, men shit au! Skal det først være så vondt på slutten får det bli et ekstra kick å ikke vite kjønnet :o)

Annonse

Samboer vil vite det, så da må jo jeg også, selv om jeg egentlig ikke ville..

Men grunnen til at jeg ikke ville vite, var fordi at jeg ikke vil at alle andre skal vite det. Jeg syns 'alle' skal fortelle kjønn med en gang de har vært på UL, og jeg er jo, som alltid, kjerringa mot strømmen ;) Så det skal være en hemmelighet fram til fødsel :)

Jeg hadde i utgangspunktet ikke lyst til å vite kjønnet; det virket så spennende å vente. Men mannen min var helt syk etter å vite det, så jeg lot ham bestemme det. Og nå er det egenltig bare veldig gøy å vite:) Småting som å omtale babyen som "hun", strikke rosa teppe og kjoler osv. Men forstår veldig godt at du vil vente, så hvis dere er enige om det hadde jeg ikke vært i tvil! (men har hørt MANGE som sier at de var helt bestemte på ikke å vite, som ikke klarte å la være på UL... he eh, det blir for fristende!).

Skal på UL neste tirsdag og vi har bestemt oss for å vite kjønn dersom det er mulig å se det. Tenker at det blir spennende og koselig uansett, også er det jo litt praktisk og moro å kunne handle litt "jenteting" eller "gutteting" før den lille kommer.

Nei! Sist ville vi vite, da var de nesten sikre på jente og de hadde rett. Nå vil vi heller ha spenningen. Var på UL i dag, og jeg tror jordmor så kjønnet for hun spurte da hun var ferdig om "....forresten - ville dere vite kjønn?". Vi svarte nei men jeg mistenker at hun så det. Bedre å ikke vite denne gangen synes jeg. Noe spenning må man bevare til slutten :-)

Jeg og min samboer bestemte oss ganske tidlig for at vi ville vite det. Fikk med en gang et nærmere forhold til bebien og så har jeg lyst til å kunne forberede meg litt til den kommer:)

Men det der er jo opp til hver enkelt, men jeg er nok litt for nysjerrig til å kunne vente i 9 mnd på det:)

Her har du en likesinnet:) Vi vil absolutt IKKE vite kjønnet på baby'n. Det er en del av spenningen både under svangerskapet og en ekstra drivkraft under fødselen. Vi visste ikke med førstemann heller og det var en herlig opplevelse når han kom. Jordmor la han opp på magen med en gang han kom ut. Vi fikk selv lov til å se hva det ble:))) Det er det fineste minnet fra forrige fødsel.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...