Gå til innhold

Ang. soving og amming..

Anbefalte innlegg

Lurer på om dere på dagtid vekker deres små etter 3-4 timer for å amme, eller om dere lar barnet sove til det våkner selv?

I begynnelsen lot jeg gutten sove til han våknet selv.. men da kunne det gå 4-5 timer mellom hver amming, men på natta gikk det ca 3 timer mellom hver økt. Nå har jeg begynt å vekke han etter ca. 3 timer på dagtid, men det går likevel like lang tid mellom øktene på natta.

Hvordan gjør dere det i forhold til amming.. går dere litt etter klokka, eller lar dere barnet styre ammingen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8258286-ang-soving-og-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde den samme utfordingen med junior. I begynnelsen hadde vi litt ammetrøbbel og da fikk jeg beskjed om å vekke han hver 2. time om dagen og ha 2-3 amminger om natten for å sørge for at han fikk nok mat og la på seg. Ikke morro å vekke en unge som sover godt og det ble bare masse styr og grining, og da vi så at han la på seg kuttet vi ut å følge klokken slavisk. Om natten lar vi han sove han til han våkner, og på dagen vekker jeg han hvis han sover mer enn 2-3 timer i et strekk (ser an om han sover lett eller dypt). Han er nå 6 uker og begynner å regulere dagsovingen selv også slik at han våkner av seg selv etter et par timer og sover heller flere ganger i løpet av dagen.

føler det går litt i surr på dagtid.. håper liksom at det skal gå ca 3 timer eller mer mellom hvert måltid,men når han er urolig og ingenting hjelper annet enn puppen så blir det noen ganger bare 2 timer mellom hver økt..

I natt sov han 5,5 timer før han våknet og ville ha mat! Er det for lenge?

Jeg har fått beskjed fra helsesøster at om dagen skal det aldri gå mer enn 4 timer mellom hver gang han får mat, men at om natta går det fint at han sover til han våkner selv. Men dette er jo individuelt fra baby til baby, de som legger dårlig på seg må kanskje vekke babyen om natta også.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...