tuppen og lillemor Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 sikkert skrevet det feil, men dere sjønner sikkert hva jeg mener, var hos legen i dag, og jeg spurte om jeg kunne få lov å ta den prøven, hun sa nei, det må du til sykehuset og gjøre, det er noe jeg ikke utfører.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #2 Skrevet 16. februar 2007 Nei!! Fastlegen min ville ikke - siden jeg ikke var i risikogruppen. Gynekologene mener det ikke er nødvendig, og OM det skal tas er det i flg de 3 prøver fra tidlig svskap, midtveis og på slutten... - barnelegene ser helst at prøven er tatt... De lærde strides, og det går ut over oss!! (Til orientering: GBS- gruppe B strebtokokker) Egentlig ganske frustrerende... Vi får følge med barns etter fødsel i fht infeksjonsparametere!!
tuppen og lillemor Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2007 har barn fra før, da var ikke dette noe tema, sjønner ikke hvorfor ikke alle bare kan ta denne prøven, det er jo helt sykt, blir jo skremt jeg... trodde ikke fast legen min kunne nekte det, det ble veldig galt skrevet på overskriften, har rotet med noe der he he...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 Legen min foreslo det, så jeg skal ta den
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 Jeg spurte legen om hun ikke kunne ta prøven på meg, siden jeg kjente en som mistet midt i svangerskapet pga streptokokk b.. Hun ville ta siden jeg hadde mye utflod, så hun tok prøve av utfloden, og den var visst helt fin. Dette var ca i uke 12, på min første kontroll..
Har fire go`inger Skrevet 16. februar 2007 #6 Skrevet 16. februar 2007 Legen min ville ikke ta prøven
Lykkekløver Skrevet 16. februar 2007 #7 Skrevet 16. februar 2007 Legen min nekta også å ta den! Hun sa de hadde fått direktiver fra sykehuset om at de ikke skulle ta den prøven. Hun mente det ikke var nødvendig å ta den. Var ikke særlig mottagelig for mine motargumenter..
Tiddelidu Skrevet 16. februar 2007 #8 Skrevet 16. februar 2007 Legen min tilbudte alle "sine" gravide om å ta prøven, og jeg tok den.
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #9 Skrevet 16. februar 2007 jeg kunne gjøre det hos jordmora mi.. men jeg valgte å ikke ta den.
MissAntrop Skrevet 16. februar 2007 #10 Skrevet 16. februar 2007 Jeg skal til legen å ta prøven på onsdag. Hun sa at det ikke er rutine, men ettersom jeg var bekymret, så skulle hun ta den. Forresten, hva betegnes som risikogrupper for streptokokk B?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #11 Skrevet 16. februar 2007 Jeg har hørt at det er lite vits i å ta prøven, fordi en kan bli smittet etterpå og da er en like langt.
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #12 Skrevet 16. februar 2007 mhm, det sa jordmora mi også.. derfor gadd jeg ikke ta den...
mars-baby Skrevet 16. februar 2007 #13 Skrevet 16. februar 2007 Jeg synes det burde vere lik "policy" rundt om på dette her. Jeg har streptokokker B, fekk påvist dette i begynnelsen av trimester. Ble ikke behandlet, fikk beskjed om at det bare er en falsk trygghet, for de kan dukke opp igjen senere. Men så var jeg på ul og kontroll på sykehuset, da ville gynekologen dyrke urinprøven min for å se, og den var full av streptokokk b, så nå blir jeg behandlet med antibiotika. Det irriterer meg sterkt at den ene skal si og mene noe, og så skal den andre si og mene det andre.
tuppen og lillemor Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #14 Skrevet 16. februar 2007 dette er skremmende... sjønner ikke hvorfor vi ikke bare kan få ta denne prøven, de som vil. kan en bli smittet etterpå? det ante ikke jeg. alt en må tenke på, blir gal av å tenke snart.
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #15 Skrevet 17. februar 2007 Legen min lot meg bestemme selv, så jeg har tatt den.
ariel78 Skrevet 17. februar 2007 #16 Skrevet 17. februar 2007 Jeg får lov og ta testen fordi jeg hadde det forrige gang, da fikk jeg påvist det i uke 25 og hadde mye smerter osv, så måtte ta det med ro og ble sykemeldt for at jeg ikke skulle føde for tidlig.. Så jeg skal å lov og ta testen, men ikke før i uke 36, noe jeg kanskje syns var litt i seneste laget i forhold til hvis jeg plutselig skulle føde for tidlig, men det gikk bare ikke.. Prøven taes vanlig hos legen må ikke på noe sykehus for det. Det er visst veldig vanlig og ha det så vanligvis gjør det ikke noe med det med mindre man ar andre symptomer i tillegg som smerter og mye utflod osv, fikk jeg beskjed om ihvertfall..
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #17 Skrevet 17. februar 2007 Fikk se det siste skrivet fra Helsedirektoratet hos jordmor når jeg spurte om dette. Det står det at prøver ikke skal tas, hvis det ikke er særlig grunn til det.. Legen min sa jeg skulle Jordmor sa jeg ikke skulle Virker som om ingen helt vet hva som treng og ikke........ Skal ikke ta den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå