Gå til innhold

Mener ikke å provosere, bare lufte tankene mine:)

Anbefalte innlegg

Nå prates det om her inne, at man burde ha egne fødselsforberedende kurs for lesbiske (og sikkert enslige da antar jeg). Dette er selvsagt supert. Tommelen opp for det!

På samme tid dukket det opp en nyhetssak på forsiden av startsiden. Den handler om et lesbisk par som ikke fikk lov til og delta på samlivskurs som var forbeholdt hetrofile. Link:http://www.abcnyheter.no/node/41868

Selv her på byda som jeg bor har de klart og snekre sammen et tilbud for homofile, når det gjelder samlivsterapi (om det gjelder kurs skal være usagt).

Vel, tankene som kom da var igrunn. Er "vi" (som gruppe. Vi blir jo sett på som en homogen gruppe, ikke som x antall individer), er vi så trøblete at "vi" må ha i pose og sekk?? Blir "vi" sett på som litt vanskelige når vi i det ene øyeblikket ØNSKER og bli behandlet som noe for oss selv, mens vi i neste øyeblikk ønsker og bli behandlet som hetrofile hvermansen.

Jeg syntes vi SKAL kunne få et tilfredstillende tilbud så langt det er mulig. Om vi ønsker i pose og sekk, så skal vi få det. Det er diskriminerende og bli invitert på fødselsforberedende kurs som har "mennenes" aften. Og det er diskriminerende og bli utelatt fra samlivskurs fordi man er to kvinner/menn. Dette burde vi få en reel mulighet til å velge selv!

Ble det egentlig noe mening i dette. I hodet mitt var dette klinkende klart. Tror ikke det ble heeelt det samme som kom seg ut hit, men men. Er litt hormonell omdagen bare, og madammen syntes tankespillet mitt ble litt masete, så jeg tok det med hit jeg. Dere får ha meg unnskyldt om det fremstår som våsete, det var ikke ment som det altså.

God helg alle sammen:)

Fortsetter under...

Syns jeg ser en mening her jeg! Vingler litt i min egen verden om dette med hvor "sær" man skal være på at det skal finnes egne tilbud til alle til enhver tid...det være seg legning,etnisk bakgrunn,livssyn m.m.

Selvfølgelig er det sånn i en perfekt verden (som vi kanskje aldri oppnår..bl.a takket være sånne som meg vil noen sikkert si..sånne som ikke alltid har lyst å gå først i toget på Homo-dagene med regnbueflagget..selv om jeg faktisk HAR gjort akkurat det også for noen år siden..og var kjempeglad i yngre dager for tilbudet om et eget lesbisk fotball-lag her i Oslo)....men i mange tilfeller er jeg helt fornøyd med å bare bli behandlet med vanlig respekt som alle som oppfører seg bra burde få. Jeg trenger ikke et eget sete på bussen merket "homofile" eller egen taxi med regnbue-flagget på (selv om jeg er utroolig tilhenger av å opprette "jente-taxi" for alle som syns det ville være tryggere enn å bli kjørt hjem av mannlige sjåfører..fler enn meg som tenker den tanken vet jeg. Hadde jeg noen millioner til biler ,sentral,løyve,sjåfører,samband,m.m,hadde jeg starta eget!) Guri malla,nå er det jeg som roter og vimser med hodet her og kommer helt ut av det. Sorry..kanskje det er sånn med fredager og hormoner..men eh..jeg er jo ikke gravid,det er dama mi som er det..hehe! Mener at alle bør få gjøre som de vil,og er absolutt glad for alle som har jobbet og jobber for homo-saken,kan bare takke alle som orker å "fronte" saken på en saklig og god måte,det nyter vi godt av alle sammen!

Uten dere/dem hadde vi enda ikke hatt prtnerskapsloven her i Norge,eller lov til å adoptere barna våre..takk igjen!

Finnes det noen som husker at det for noen år siden fantes noe som het "lesbisk mødregruppe"? Ha en god helg alle sammen,både de som står "på barrikadene" eller river murer eller brøyter vei...vi trekker vel i samme retning uansett om noen kjører dampveivalse for å få frem budskapet,og andre bare snakker stille og greit i lokal-miljø,barnehager,skoler,FAU,jobb og blandt familie og venner,og har nok med det.Vi er jo bittelittegrann ulike selv om vi er lesbiske (de av oss som er det altså)

Jeg har ikke lest gjennom innleggene her så nøye, jeg er beordret i liggende stilling pga bekkenløsning. :knegg:

Men. Det var jeg som skrev det innlegget som svangerskapskurs for lesbiske. For vår del så tenkte vi vel kun på "ledsagers aften", om det kanskje var noe annet tilbud der. Resten spiller det jo egenting ingen "rolle" hva slags samlivs-situasjon man er i. Fødsel og amming og barselstid er ofte likedan allikevell. :)

Hei.

Jeg syns ikke dette var så vanskelig å forstå jeg. Saken er helt grei den. "vi" som gruppe eller hva nå enn hvilken bås vi blir satt på av andre bedrevitende så SKALalle mennesker ha de samme rettighetene. Jeg har lest innlegget i avisen i dag (adressavisen) og jeg blir så fly forbanna provosert av at det skal deles inn og hvem som skal få lov til hva.

Vi har på lik linje med alle andre det samme samlivet som trenger de samme tingene som trygghet, ærlighet og omsorg. Er det virkelg forskjell på homofile og hetrofile når det gjelder det ?? det lurer jeg på....

God helg ja...

PS: regnbuemor, jeg syns det er knallbra at du bruker denne siden til å lufte tanker og meneinger.. bra det, godt er det også ha ha muligheten til det....

Jeg vil bare på det sterkeste få pressisere at jeg IKKE lagde denne tråden for og "rakke ned på" innlegget om dette svangerskapskurset altså:) Som sagt så avsto vi fra og dra på akkurat den delen av kurset vi også!

Håper ikke bekkenløsningen setter deg helt ut Melena. Selv har jeg kun støvsuge forbud *hi, hi, hi* Det kan jeg vel leve med! Men selv om jeg er veldig forsiktig, så sliter jeg med gangen nå som det er glatt. Kos deg på sofaen, med babisen:)

Jeg tok det ikke som kritikk. :) Jeg lå bare litt krøkkete, og orket ikke skrive laaang forklaring. *ler* Var også trøtt og sliten etter vognkjøp i dag. :)

Bekkenløsningen skal jeg vel leve med, tror jeg. Må bare være flink til å legge meg i ro noen ganger om dag. Og støvsuging, gulvvask og sånt kunne jeg visst bare glemme. Det kunne mannen min ta seg av. Jeg, gåsa, sa selvsagt ikke imot han. Og hvor ofte skal man egentlig si imot? LIksom. Hm. *gruble*

Men madammen har allerede tatt seg av støvsuging og vasking i noen måneder, ettersom vi har sett hvilken vei dette bar. :)

Annonse

Hei!

Helt enig med hovedinnlegger, det burde virkelig ikke være noen forskjellsbehandling på homofile og heterofile i en slik situasjon, vi lever tross alt i 2007! De største forskjellene kommer vel etter at barnet har kommet og i oppvekstårene (har ikke barn selv, men håper å bli forelder en gang i fremtiden :o) ). Donor barn og spesielt av homofile foreldre og foreldrene selv tror jeg hadde hatt veldig godt av å bli kjent med likesinnede. Så et offentlig apparat som hadde ”fanget” opp disse familiene underveis og ”koblet” et nettverk hadde i hvert fall vi satt pris på :o) Slike forum som dette på BiM er jo et flott alternativ til å finne frem til likesinnede, men for de som ikke finner veien hit så kunne det være et alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...