Gå til innhold

Søke på nytt studie og ta permisjon...hjelp

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er ferdig på høyskolen med utdanninga i juni. har termin i juni også. men for å få støtte fra lånekassen må jeg vist være student og har derfor tenkt å søke meg inn på nytt studie til høsten som jeg da skal ta permisjon fra. da jeg er ferdig på høgskolen i juni vil jeg har bachelorutdanning som vernepleier.

og da lurer jeg på dette:

hvis jeg skal søke meg videre på skole til høsten, selv om jeg ikke skal ta utdanningen, så må jeg jo søke meg inn på noe jeg vet jeg kommer inn på (for å få støtte). og de fleste videreutdanninger krever yrkeserfaring. så kan jeg søke meg inn på et annet bahelorutdanning på en høgskole for eksempel sykepleie selv om jeg har en bachelorutdanning fra før? noen utdanninger på høyskole krever som regel bare at man har generell studiekompetanse. derfor er jeg ganske sikret å komme inn.

takk til alle som kan hjelpe meg med dette:)

Fortsetter under...

Takk for svar:)

ja jeg tenkte på årsstudium. men så kan det være at de krever yrkeserfaring eller så er det vanskelig å komme inn (snittet er høyt). så derfor tenkte jeg det kunne være en fordel å søke på høyskole. tror jeg skal søke på litt av hvert:) så for vi håpe jeg kommer inn.

Hei Anonym! Er i nøyaktig samme situasjon som deg, er ferdig med sosionomutdanning i juni. Jeg har søkt på masse forskjellig, både årsenheter og andre bachelorgrader. Jeg lurer på om du vet om det er helt uproblematisk å søke permisjon fra alle typer studier før man i det hele tatt har begynt på det? Og når søker man om perm + når søker man om fødselstipend?

Hei mariogmini!

er litt usikker på det selv. har skrevet en kjempelang mail til en av foreleserene mine i håp om at hun kan hjelpe meg. fint at du forteller at du er i samme situasjon for da kan vi hjelpe hverandre for å få til dette:) penger vil vi vel begge to ha:) eneste jeg kan svare det på er at jeg leser mange søker om fødselsstipend etter fødselen fordi lånelassen krever å få kopi av fødselsattesten til barnet. men den kan du jo også ettersende da. men tror ikke du får utbetalt noe før de har fått den.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...