Gå til innhold

Hvor mange her har slitt i 4 år eller mer???

Anbefalte innlegg

Mener ikke at de som har slitt mindre enn 4 ikke teller med,det er jo fortvilende og tungt for oss alle.....

Men vil gjerne vite hvem som har slitt i 4 år eller mer????

Vi fikk ei nydelig datter i 1997.

Så slet vi i nesten 3 år,ble gravid =mistet i uke 6.

Ble gravid året etter = mistet lille Camilla i uke 18....

Å nå etter det har vi slitt en ny 4 års periode= ikke gravid på nytt.

Flere med like lang eller lengere prøvetid?

Fortsetter under...

Heisann.

Har slitt i 4,5 år nå...men nå har vi faktisk gitt opp.

Vi har prøvd alt utenom prøverør.

Har to barn så vi får være fornøyde...mange som sliter og har ingen barn.

Jeg gikk på pergo i 3 mnd....og møtte veggen skikkelig...ble så deprimert og så ikke lyst på noe lenger...men har vi gitt opp og for meg er det en stor lettelse.....

Høres ut som du har hatt dine tøffe runder og har sagt stopp nå...håper at du finner roen nå .

Selv om det sikkert kan dukke opp til tider ett "lite" savn etter barn nr 3,det er nokk ikke til unngå....vi går gjennom så mange ulike faser i livet.

Heldigvis har du 2 barn ,som du lan glede deg over og følge opp i fremtiden,samtidig som jeg forstår at du ønsket barn nr 3 også.

Får jeg spørre litt om hva de fant utav dere,disse 4,5 årene dere ikke lyktes? Ble deres 2 barn til helt naturlig?

Annonse

huff,nå roter jeg...det er jo to Emma her,det var til emma med liten bokstav jeg svarte først.

Nå til Emma med stor forbokstav:

Det var mange nedturer i løpet av 9 år,huff....må jo virkelig ta på,stakkars deg.

Hva har du tenkt videre? Er det noe du enda kan gjøre for å forbedre dine muligheter,hva sier gyn/leger?

TIL "krysser fingre og tær":

Håper virkelig du lykkes nå*** Spennende....

Hei Babylengsel

Ja det er et tøft liv dette her. Det eneste det dreier seg om er å lage barn. Jeg kunne fortalt i det lange og det brede, men det skal jeg ikke gjøre.

Vi holder på med 7 prøverørsforsøket nå og håper og håper...........................

Legen vår har troen på oss. Jeg har ikke mye tro igjen, men jeg har ennå håpet!!!

Hvorfor eggene ikke fester seg kan ingen svare på, eneste mulighet til kanskje å få et svar et å utføre PDG, men ikke sikkert det vil gi oss svar heller. Vi har vist UFLAKS ifg legen.

Jeg har full forståelse for at du ønsker ett barn til, men glem aldri å la sorgen over at du ikke klarer å få et til overskygge gleden over det barnet du har.

Hadde jeg klart å få ETT barn nå, hadde jeg stoppet. Jeg ville ALDRI utsatt barnet mitt for flere runder med babylaging. Det er for tøft.

Kan jeg spørre hvilke planer du har framover ift babylaging?

Emma !

Skjønner så inderlig godt at dere sliter og troen er langt i det fjerne.

Håper virkelig at dere klarer det den her gangen.

Hva er PDG for noe?

Har du noen gang tenkt å prøve Berberis fructus(homeopat middel) for å forbedre livmorslimhinna i forbindelse med ivf behandling?

Vi prøver nokk ikke så panisk nå ,som tidligere.Vi er svært takknemlig for at vi har fått et barn .

Men vi har heller ikke gitt opp,for å si det sånn.

(har svart litt lenger opp mer om dette)

Hei igjen

Leste om deg inne på ass. befruktning og jeg husker deg fra i høst.

Jeg har full forståelse for at du hoppet av karusellen.

Det er viktig å være klar både psykisk og fysisk når man skal starte med prøverør, så jeg beundrer deg som stoppet. Tror mange hiver seg på i desperasjon uten å være klar over nedturene det kan komme. For desverre så kan det også være nedturer. MEN det kan også være oppturer:):)

Så hvis du bestemmer deg for å hive deg på IVF karusellen så ønsker jeg deg lykke til, jeg skal stå på sidelinje og heie på deg!!

Joda jeg har tenkt på Berberis fructus, men jeg er så sliten og lei av å leve enten sånn eller sånn, hele tiden prøve nye ting, ha dårlig samvittighet for ting jeg gjør eller ikke gjør.... Legen finner ikke noe gale med livmora mi. Men kanskje jeg prøver det denne gangen. Jeg får se når det nærmer seg innsetting.

PDG er preimplantasjonsdiagnostikk. Det vil si at de går inn iet befukta egg og henter ut en celle, denne blir gentestet, for å se om det er noe genetisk sykdom som gjør at det ikke blir noe ut av eggene mine.

Memeth saken er PDG, bare at der skal de ha donorsøsken, jeg vil ha et barn, et levendefødt!!

vi slet i 4 år... skulle til utredning, fikk påvist lite aktive sædceller.... og skulle få hjelp.... plutseli satt spiren helt ut av intet. da hadde vi prøvd aktivt i så mange år uten antydning til å bli gravid. mensen på akkurat samme dag hver mnd i 4 år... og plutseli satt jeg der med ei lita jente.... og da hun var 11 mnd ble jeg jammen gravid igjen.. helt utrolig.. vi trodde det ikke slev en gang. er nå 30+1 med nurket i magen... så kryss fingrene alle sammen... plutselig sitter spiren...;) lykke til jenter. må sies at sambo hadde et lengre forhold før meg. det resulterte heller ikke i noe barn. så hans prøve tid er jo på ca 8 år.. plutseli er han snart 2 barns pappa på under 2 år..:)

Hei !

Ok,kobla ikke helt dette med PDG med engang....jeg så jo faktisk den dokumentaren i går om Memeth saken.

PDG hadde jo vært en mulighet,rett og slett for å finne ut mer,visst det skulle ligge noe bak.Men det trenger jo slettes ikke være noe.

Klart du er sliten,det har du all grunn til.Jeg har selv vært så langt nedi "kjelleren",i den her "bli gravid" prosessen.

Ekstra trist,bittert og tungt ble da vi mistet i uke 18...helt jævlig.Ble plaget med angst etter det og ikke minst sorgen man bar på....1000 tanker og mye fortvilelse.Oppi dette skulle man også være mamma og trøste barnet sitt som også sørget over å miste sin lillesøster...som kom såååå altfor tidlig til denne verden.

Huff,livet er ikke lett...det skal være sikkert.

Hvor langt er du i prosessen i dette forsøket?

Måtte bare avbryte i høst,jeg gråt og gråt i tlf til jordmora....husker at alt bare ramlet ut...hun var så forståelsesfull.Hun støttet meg fullt ut.Har avtale med avd å bare ta kontakt visst tiden er inne igjen...

Vet ikke helt om jeg burde skrive her. Begynner rett og slett å "føle meg gammel".

Har iallefall forsøkt å få nr 2 siden i 1993. Har hatt 7 MA i perioden 1994-2004. Har hatt et prøverørsforsøk i fjor som ikke ble noe av. Skal fortsette med prøverørsforsøk på våren/forsommeren.

Annonse

Mariza: selvfølgelig kan du skrive her.

7MA`er er jo helt forferdelig....

Dere burde jo virkelig tenke på PDG. Du blir jo "lett" gravid og med PDG kan du virkelig få hjelp. Så du dokumentar 2 i går?

Jeg beundrer virkelig dere jenter som prøver igjen etter flere aborter og senaborter.

Jeg har jo selv "bare" hatt 2, en i uke 6 og en i uke 11. Synes det var jæ****.

Nå tenker jeg slik at hvis jeg ikke blir gravid igjen så er jeg evig takknemlig for at jeg iallefall har fått "lov" til å være det to ganger. Jeg har kjent på kroppen hvordan det er! Og det var fantastisk:)

Men jeg har ikke planer om å gi meg ennå. Jeg holder nå med nesespray på 9. dagen nå. Egguttak i uke 11.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...