tripptrapp3sko Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 Lillesøster er 6 dager,og ammingen gikk greit første 5 dager.Vi har begge storkost oss.Siste døgn har det plutselig blitt vanskelig å gi henne pupp.Hun skriker hver gang jeg legger henne til brystet.Gjelder i alle ammestillinger.Tar lang tid før jeg får roet henne,ofte må far trå til for å dysse henne ned.Har likevel klart å få henne til å suge hver gang,og da suger hun seg god og mett.Det er spesielt det ene brystet hun ikke vil suge på.Kan gjerne ta 20min før vi lykkes med ammingen. Er det noe jeg gjør galt? Er dette vanlig de første dagene når melka har kommet,og brystene er fylt? Noen tips eller trøst?
Hoppetussa Skrevet 16. februar 2007 #2 Skrevet 16. februar 2007 Er det fram til melka kommer at hun roer seg? (kan du ha treg utdrivningsrefleks?) Kanskje først og fremst på den nene puppen, få igang utdrvininga ved å amme på favorittpuppen først, bytt etterpå. Tull henne inn i et teppe, hvis det hjelper i å være rolig, eller andre ting som får henne til å slappe av(ikke så lett å vite enda kanskje). Ikke tving henne til puppen når hun skriker. Kil leppen hennes med brystknoppen din. Og vær rolig selv, barn merker fort at mor blir stresset. Ble litt kort dette her.
gakkeliten Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 Tips har jeg dessverre ikke - bortsett fra at jeg anbefaler å ta kontakt med en ammehjelper - www.ammehjelpen.no Litt trøst?? Det går nok over - og du er superflink som opprettholder og hjelper henne til å suge selv om hun stresser! Kan hende at det er noe du har spist eller noe som setter smak på melken, som hun kvir seg litt for? parfyme du har på deg eller noe? Eller det bare er en sånn dag. Uansett - går det nok over. Dere er flinke begge to - ser at far hjelper til, og det er kjempeflott! Ta vare på hverandre! Og lykke til! klem
tripptrapp3sko Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2007 takk for svar. Hovedproblemet er at hun nekter å suge,selv med munnen rundt brystet.Gjelder både når melken flommer over,og ellers. Vi får det jo til til slutt,og da roer hun seg ned.Men merker at jeg begynner å grue meg til hvert måltid,istedet for å glede meg,slik jeg gjorde i begynnelsen.
Hoppetussa Skrevet 17. februar 2007 #6 Skrevet 17. februar 2007 Det er i hvert fall veldig viktig at du ikke legger henne til når hun er urolig. Har dere prøvd å tulle henne inn i et teppe? Tvillingstilling kan anbefales å prøves! Amme når hun er trøtt? Får hun i seg nok næring da, tror du? Hvor ofte spiser hun? Er allmenntilstanden god? Du kan også gå inn på ammehjelpen og lese denne artikkelen om brystvegring: http://www.ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=312 Hvis det fortsetter sånn - kontakt en ammehjelper!
tripptrapp3sko Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. februar 2007 Fant ut at uroen trolig har sammenheng med ubehag mtp navlestumpen.Den holdt på å falle av.Etter å ha stelt den grundig,roet hun seg ned.Nå er det som å amme et nytt barn.Fantastisk!
Hoppetussa Skrevet 17. februar 2007 #8 Skrevet 17. februar 2007 Så flott at det var så enkelt å finne ut av! Godt at det løste seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå