Gå til innhold

Kjempestor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 23+2 og venter nr 3. Fikk en kommentar i kantina på jobb:

Det viser godt, du er jo like stor som venninna mi som venter om to uker...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger ikke si slikt :(

Har du bilde her inne?

Jeg har akkurat lagt ut bilde på profilen min, er 21+3 da..

Skrevet

Kanskje venninna var liten. Uansett: uhøflig å si slikt. Herregud man sårer jo folk.

Skrevet

Nei, har ikke lagt ut bilde, har knapt tatt bilder...

Er klar over at jeg har lagt på meg en god del. La på meg 8-9 kg året før jeg ble gravid pga røykeslutt.

Skal på den andre legekontrollen på mandag og da begynner vel sf målingen, får se da.

Skrevet

men jeg må spørre om noe....Er det en fornærmelse? jeg ville ikke tatt det som en fornærmelse når det er snakk om gravidmagen min. tvert imot, tror jeg heller.tror jeg ville synes det var gøy jeg.

og jeg er ganske sikker på at jeg selv har sagt det til gravide venninner uten at de har blitt fornærmet?

er jo liksom noe helt annet med gravidmager enn om man hadde lagt på seg uten at man hadde vært gravid. jeg forstår faktisk ikke at det kan være noe man tar som en fornærmelse. hvorfor gjør dere egentlig det? det er jo en baby inni der...?

er jeg den eneste som tenker sånn?

Skrevet

enig med deg over, selv om det er unødvendig å si høyt! Det er jo mange hormoner ute og går, og selv om man har en baby i magen spørs det vel om man skal bemerke hvor stor man har blitt!! Mange kan ta dette feil....fikk høre fra min venninne at fy søren som jeg hadde lagt på meg....(ikke så koselig kommentar) hehe, men jeg tok meg utrolig nok ikke nær av det, for man er jo gravid,så man har faktisk lov til å være stor!!

Skrevet

er helt enig i at det ikke er 'lov' å si 'dæven så stor du har blitt' hvis man sikter til noe annet enn magen! og det venninnen din, LilleM22, sa var kjempefrekt!

men dersom det er klart at vedkommende bare mener magen, synes jeg ikke det er noe fornærmende med det.

Skrevet

hehe... jeg vet det!hun er ikke så mye venninne for meg lenger nå føler jeg! Ikke eneste gangen hun har driti seg ut... så nå jobber jeg med å finne meg nye hyggeligere venninner;-)

Skrevet

Nå vet jeg ikke om hun bare mente magen eller hele deg. Men om hun mener magen er det ingen ting du kan styre. Alle bærer et barn på sin måte så det har ikke noe med hva du spiser eller hvor mye du trener. Noen barn veier faktisk 2 kg mer enn andre barn når de blir født og da sier det seg selv at magen er større. Noen har også mye fostervann, slik at stor mage er ikke noe som kan kobles til noe negativt.

Hvis du gikk opp en del før du ble gravid og i tillegg har gått mye opp etterpå, synes jo dette veldig godt. Uansett mener jeg dette ikke er noe en kollega skal kommentere.

Selv får jeg lignende kommentarer. Jeg er nå i uke 26 og har gått opp 11 kg. Totalt gikk jeg opp 19 kg første gang, men det kan se ut som det blir mer denne gangen om ikke trenden snur. Selv mener jeg at jeg ikke spiser mer mat eller mer usunt, men at kroppen likevel bare lagrer og lagrer. Sist kom jeg nokså raskt tilbake til matchvekt, så jeg bekymrer meg ikke.

Hev deg over det kollegaen din sa. Du har sluttet å røyke, det er kjempebra! Du er gravid og skal blir mor igjen, kjempekoselig. Kanskje kollegaen bare er misunnelig?

Skrevet

Jeg fikk en kommentar som vr værre, spør du meg. Jeg har en kollega som har termin om 4 uker, og en annen kollega sa til meg at "Puppene dine er like store som hennes mage"! Ja, jeg er enorm allerede. Hormonene herjer forskjellig med kroppene våre. Ikke noe å bry seg om, det er ikke akkurat noe vi kan styre. Jeg er 24 uker på vei og har lagt på meg 7 kg, det er for meg helt normalt. Men jeg må jo innrømme at jeg ser enorm ut med pupper i 75H og stor mage allerede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...