Gå til innhold

April: Hvor mangen ord kan deres små?


mamma_til_Thea

Anbefalte innlegg

Hvor mangen ord kan deres små?

Jenta mi var bare 6 mnd gammel da hun for første gang sa "MAMMA".

Nå sier hun i tillegg "PAPPA", "BØ" og "NEI" ... så vi er jo bare sååå stolt over henne!

 

De vokser så fort.. ikke sant?! Nå klapper hun søte, rister på hodet når vi sier NEI til henne, strekker begge armene opp og stolt viser hvor stor hun er, blar i bøker selv og peiker på ting hun ser.. så mye de lærer på så kort tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tuller du?????

 

Åh kjære vene...... Min har akkurat skjønt at nei betyr nei.....

Han har sagt "ma ma ma ma ma ma ma ma" siden i sommer (når han skriker), men det er neppe bevisst.... Hehe....

 

Han strekker seg for å bli løftet, og kommer etter meg hvis jeg strekker hendene mot han og sier "kom da"... Også gliser han som regel når vi sier hei....

 

Men ikke noe mer enn det.... Er han litt treig? Eller er hu di veldig tidlig ute?? Kjenner ikke noen som er så tidlig ute gitt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Første ordet var titta ca 8mnd

Takktakk sier hun når hon gir oss en leke el annet... har hun sagt siden hun var ca 9mnd

HEI begynnte hun med forrige helg på 10mnd dagen!

sier mam-ma og pap-pa men ikke helt bevisst enda trur jeg.. sitter og sier det for seg selv... ibland i sengen sier hun mam-ma har sagt en stund... men klart det varmer i hjertet når de sier mam-ma!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi satt å spiste middag en dag da vesla var 6 mnd og plutselig kommer det fra vogga ved siden av MAMMA! vi så på hverandre med store spørsmålstegn og så lo vi.. helt utrolig! Vesla mi var veldig tidlig ute med å prate, men hun har jo ikke begynt å krype enda.. så sånn sett ser vi jo hvor forskjellige de er. Noen krabber tidlig andre prater ;o)

Vil IKKE si at han er treig nei.. langt ifra.. samme med vesla mi og krabbingen.. det kommer når det kommer vettu, men man blir jo så glad når noe nytt skjer!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm,, tenke tenke..

 

Hun sier; ja, nei, mamma, pappa, har akkurat begynt å si "bæsj" (veldig sjarmerende ikke sant? :-P). Hun peker og sier "se" eller "se der" alt ettersom hvor ivrig hun er..

 

Klapper, vinker, rister på hodet og viser hvor stor på "kommando"..(hehe føler meg som den hundetreneren, men vi har faktisk ikke holdt så mye på med det). Har som du sier gått utrolig fort, synes det kunne vært igår jeg kom hjem fra sykehuset med en liten bylt og nå har jeg en som går rundt i stua her etter bilen sin... Uff uff, tiden flyr så altfor fort... :-)

 

Hehe, jo også kan hun danse, enten når hun hører musikk hun liker (stor fan av madonna, chemical romance og robbie williams samt Elias...) eller når du spør om hun kan danse. Da står hun og enten holder seg fast i noe eller på knærne og gynger ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det begynner å bli en del,her er lista :-)

 

Hei

Pappa

Dadda

Mamma

Pus

Lys

Tass (som i Tassen)

og så sier hun ssss når hun har bæsj i bleia

aaa til kos/klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hallo du ! Ska si Tiril er kvikk! Her prøver eg da liksom å skryte litt åsså kommer du å "ødelegger" ...hehe *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he,det var jo ikke meningen :-D

 

Hun hermer mye da,så er jo ikke alle ordene hun forstår,men hun klarer å si det :-)

 

Syns alle disse her små er såååå flinke atte :-D Om de ikke sier noe enda eller om de sier mye.

 

Men store-gutt her snakket rent da han var 1.5-2 år,så han var tidlig han også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt sier ikke så veldig mye enda, men mamma og pappa har det gått i ei stund, også sier han voff voff til katten - veldig bevisst selv om vi sier pys. Og nam nam til alt som kan puttes i munnen.Ellers er det mye dadada, bababa, og tei til titttei, men ikke noe se eller lys enda. Men han lærer stadig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det mange kjappe babyer ja!

min har nettopp begynt å herme..men skjønner jo ikke hva han sier da:)

det han har herma etter meg er: mamma, pappa, off (til peisen), nei, tate(tante), bob bob bob (sier han hele tia nå..men betyr jo ingen ting da:)...og inus (linus, hunden vå

 

men han skjønner mere da.. spør jeg om kos, så får jeg det, og spør jeg om pappa og kan få kos så går han bort til han og! Han koser og kysser veldig på hunden vår også..er blitt veldig glad i den:)

så sier han aaaaa, når han koser:)

 

han viser hvor stor han er, men klapper ikke. Av og til vinker han! Så har han begynt å gå og da, så jeg er så stolt:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ei-ei: hei-hei

'de: ha det + vinker

pss: pus

vav-vav: vov-vov

mamma

pap-pap

bæ: sau-bæ

tatt-tatt: takk takk

datt-datt: gakk-gakk

tittæ: titt tei

nam-nam

brrrrr: bil (brum-brum)

 

sier gutten vår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Karine!! Stakkars småfolk presset er no vel stort nok på at dei skal prestere, jento mi seier ingenting tydelig enda.

 

Men eg trur nok også ho skjønner ein del, som du seier nei foreksempel. Då smiler ho lurt og fortsetter-hehe. Og ho kjem når eg seier kom, dersom det ikkje var noko som er meir spennande enn å leike med meg då;)

 

Nei, våre er ikkje treige! Det er i så fall dei andre som er tidlig ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg bare rapportere om at Eivind fortsatt ikke sier et eneste ord! Hehe... Er mye lyd ute og går, men neimen om jeg finner noen ord der... Det eneste må være: da da da da da da da da da da da da da da.

 

MEN idag krabbet han ordentlig!!!! Han har "ålet" seg framover i en mnds tid, men idag krabbet han skikkelig :)

Han har sittet stødig siden han var 5-6 mnd, fikk sine første 2 tenner når han var 4,5 mnd (fikk 5 kjappe og så stoppet det opp), og begynte å reise seg opp etter ting i nærheten når han var 8-9 mnd. "Åling", krabbing og snakking derimot har det gått "treigt" med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...