Meggy Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 Jeg har kjøpt sånt kortklippet lammeskinn i Merino-ull eller hva det nå heter og har et sånt selv i sengen (stort altså..... Men jeg synes skinnet er veldig varmt så jeg måtte kaste det ut om natten men har det nå under lakenet, sover naken og vi har det kaldt på rommet (under 16 grader). Da blir det ok å sove synes jeg. Smugleste i en bok en gang for lenge siden og husker jeg leste at forfatteren ikke anbefalte soveskinn om natten. Jeg ble så usikker. Får i midten av Mars, og det skal jo være 18-20 grader på soverommet, hva skal ungen sove i ? Vet også at de sover bedre når de blir tullet inn i et teppe (har et hjemmestrikket ett med huller), og har fått låne en sånn liten mini- stoff-seng som man har i sengen for at verden skal bli litt mindre for den lille.. Tenkte kanskje å la babyen bruke ullboby med teppe rundt seg, men med soveskinn og lett dyne blir ikke det litt over the top???? Er det bedre med pysjamas i bomull og dyne, ferdig sak? Eller kutte ut teppet? Har noen erfaring? De skal jo ikke bli overopphetet! Takk for svar!!!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #2 Skrevet 16. februar 2007 min baby på 3 uker sover med ullbody innerst og nattdraktpose i bomull utenpå. Det er veldig praktisk med ull innerst, for det blir alltid endel søl i løpet av natta (melkesøl, gulp, evt tiss og bæsj). Med ull slipper jeg å ta helskift på han hver gang vi søler en skvett melk, for han blir ikke kald selv om han blir våt Bruker også sånn skinn til han. Prøvde først uten, men han nekter rett og slett å ligge rett på et laken når han skal sove i egen seng. Det begynte han med allerede på sykehuset. Han er en liten frysepinne og krever ganske mye mer rundt seg når han sover enn det vi voksne gjør. Tror man bare må prøve seg frem, ikke alle babyer krever like mye klær som andre.
Lirum Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 Det er veldig stor forskjell på unger! Mine unger, som i dag er store får spader av for mye klær på kroppen om natta. Gutten min har alltid vært en varm type, så varm faktisk at vi ble frarådet å ha på ham lue inne som nyfødt! Det er jo helt karusell i hodet for en fersk mamma.... IKKE LUE???? Andre babyer har jo lue på seg det første leve år og kan ha soveskinn OG ullpysjamas OGOGOGOG... Min gutt, som var varm og født i mai, hadde soveskinn første vinter, men allerede i mars brukte vi skinnet med laken over. Det beste med soveskinnet er at det luner også fra undersiden. Madrasser kan liksom Suuuuuge varmet ut og ikke g inoe tilbake. Et alternativ dersom ungen er en varmovn er jo rett og slett en overmadrass! Da ungår man varmetapet og også at det blir vel svett og varmt! Guttungen til en venninne sov igjennom natten først da han fikk soveskinn. Han er av den kalde typen... Det gode med ULLEN er jo at den ikke endrer egenskaper når den blir fuktig. Så dersom ungen blir litt svett (det er vanlig at unger svinger litt i tempraturen), så blir den ikke kald i neste øyeblikk. Ullen er også en god kladd dersom bleien lekker, det er ganske greit å vaske et skinn! Min gutt sine bleier kunne lekke etter fylte et år, snurrebassen hans la seg sånn og slik i bleien at tissestålen passerte strikken i livet eller strikken v et av bena. Men ullfellen i sengen ble han ikke så kald, og vi byttet på han mens han sov! Etterhvert sparker de av seg dyna og, og da er ullfellen også lur. Begge mine barn har hatt SIN ullfell, den tredje skal også få SIN egen - de to eldste er idag 7 og 4 år og digger ulla si! Rigger seg til og leser eller hører lydbok eller også barnetv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå