Gå til innhold

grete rode kurs...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gikk på GR i litt over et år før jeg ble gravid. Når jeg begynte veide jeg 133kg, fordelt på 182cm. Når jeg ble gravid i august hadde jeg gått ned til 103kg. Har fortsatt med samme type kosthold igjennom svangerskapet, men har dessverre lagt på meg en del allikevell. Noe som jeg synes er relativit tøft, siden jeg akkurat har gått ned så mye!

Men en ting er veldig positivt, og det er at jeg vet det er greit å følge GR, så da blir det jo ikke så vanskelig å gå ned etter fødselen:) Det er faktisk helt utrolig hvor mye mat det er i det nye opplegget de begynte med for et par år siden! Det er ikke sånn som før da alle skulle spise 1100 kcal per dag! De regner ut hvor mange kcal du skal ha i løpet av dagen i forhold til vekt, høyde og aktivitetsnivå. Jeg for min del gikk ned disse 30 kg på mellom 1800-2000 kcal hver dag. Og den første tiden måtte jeg faktisk kaste noe av middagen, da det rett og slett ble for mye mat.

I begynnelsen så jeg på dette med kaloritelling og veiing av mat som et mas. Men før du vet ordet av det, så kan du veldig mye i hodet, og alt går av seg selv!

I tillegg så kosa jeg meg skikkelig innimellom, noe som holdt motivasjonen min oppe! Så lenge man henter seg inn igjen dagen etter, så er det ikke noe problem å la det skli litt ut en gang imellom!

Jeg kan iallefall anbefale GR på det sterkeste! Har aldri gått sulten, eller følt at jeg er skikkelig på "slankern". Har lært MASSE gjennom GR når det gjelder kosthold, og er faktisk overraska over hvor "enkelt" det har vært!

Prisen er jo relativt stiv, men når man har lært seg triksa, så er det jo ingenting i veien for å ta saken i egne hender, for de som har selvdisiplin til det...;)

Dette er iallefall mine erfaringer, som uten tvil er positive!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8256238-grete-rode-kurs/#findComment-8256943
Del på andre sider

Ja! Går til og med kurs nå underveis i svangerskapet. -Mest for å kontrollere oppgang, siden jeg gikk opp 30 kilo forrige svangerskap.

Er veldig fornøyd med opplegget, og synes det blir godt med mat, og stort sett helt vanlig mat. Man skal sipse variert, mindre og oftere måltider enn jeg er vant med iallefall, passe på inntak av melk, frukt og grønnsaker og tran ;-)

Det at det bygger på ett vanlig sunt norskt kosthold gjør at det er enklere å følge opp etter at man har gått ned, og for mitt vedkommende blir det hold-vekten kurs når trivselsvekten er nådd en gang neste år! (Har termin i Juni, og da regner jeg med å ha ca 15 kilo igjen før jeg er førnøyd)

Anbefales!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8256238-grete-rode-kurs/#findComment-8257066
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...