Gå til innhold

Er barnet deres oppkalt etter noen eller...


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

er det noen historie til hvorfor dere har valgt akkurat det navn.

Da vi fant ut at vi ventet en jente satte vi oss ned med et navneleksikon og begynte på A. Skrev ned alle navnene vi synes var litt fine også ble vi enige om at vi måtte snevre det ned til 15. Ja, vi hadde MANGE jentenavn:) Så da det bare var 15 igjen på hver, samlet vi listene og fant ut hvilke vi hadde felles, og støk resten. Så fant vi ut at vi måtte teste ut navnene for å se hva vi synes om de. Begynte øverst på listen med Jenny, og vi kom ikke lenger gitt:) Vi ble veldig fort vant med navnet, og det føltes rart å kalle magen noe annet:) på den måten fikk jenta vår navnet Jenny lenge før hun ble født:)

 

Ellers på listen vår hadde vi:

Ylva

Sigrid

Olivia

Aurora

Frida

Sofia

Hedda

Ella

Erle

 

På listen over guttenavn hadde vi: (før vi fant ut at det var jente)

Jesper

Georg

Filip

Eirik

 

ikke lett med guttenavn synes vi.. mye mer enige på jentenavn..

 

Hva med dere? er spennende med navn synes jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta vår er oppkalt etter hennes tippoldemor som het Hanna og hennes mormor (altså min mor) som heter Hanne. Det sto mellom flere navn, blandt annet etter tippoldemor, men vi er veldig fornøyd med Hanna. Nå kunne jeg ikke forestilt meg noe annet. Men vi hadde mange navn i begynnelsen.

 

Jeg har alltid sagt at hvis jeg får ei jente noen gang skal hun hete Celine eller Celina. Det ble det ikke. Når vi fant ut at det var jente så var det jo så mange fine navn å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt er ikke oppkalt etter noen, selv om noen spurte om han var oppkalt etter termindatoen, 2. juledag, siden han heter Andre...hehe.

 

Vi gjorde akkurat som dere, Kab, da vi skulle finne navn til babyen i magen. Etter å ha gjennomgått vanvittlig mange navn i navneboka stod vi igjen med ca 10 jentenavn og 5 guttenavn vi begge likte. Men det navnet vi endte opp med stod faktisk ikke på guttenavnlista, men vi er veldig fornøyd med det!

 

Er mye vanskeligere med guttenavn, ja! Har allerede jentenavnet klart hvis vi engang får jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christine er ikke oppkalt etter noen egentlig, men har funnet ut i ettertid at det er et par stk i fam som het det... Og tanta heter Christin til mellomnavn.. Det navnet datt ned i hodet mitt veldig tidlig og det ble bare der... Tenkte også på Andrea og Andrine, men det ble med det første jeg tenkte på ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malin johanne er oppkalt etter mora mi som døde da jeg var 12 år.

Synes d er fint å oppkalle etter noen:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi har ikke oppkalt etter noen. Men vi har alle en C i navnet vårt, så det er iallefall noen fellestrekk med våre navn da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anine Margrethe er oppkalt etter to oldemødre og farmoren hennes:) Tenkte at når alle disse hadde Margrethe som mellomnavn måtte vi jo bare bruke det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville egentlig kalle jente mi opp etter min mormor siden vi hadde et spesielt forhold, men bror min kom meg i forkjøpet =( så da ble ho oppkaldt etter to av mine oldemødre som het elise, derfor fikk ho navnet Thea Elise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo sa det med en gang vi fant ut at jeg var gravid at han syntes Mathea var så fint. Vi var skråsikre på at det ble jente helt fra starten av . Vet ikke hvorfor men hadde vi fått beskjed om gutt på ul tror jeg vi hadde fått sjokk, så sikre var vi! Vi gikk også igjennom navneleksikonet fra a til å og skrev ned en drøss med fine navn, men klarte ikke å komme ifra Mathea. Eneste betenkeligheten vi hadde var at vi bor i Trøndelag og her legger de ofte veldig trykk på første stavelsen i navn som MAthea, MERete, ANita, MARia osv og det kan jeg ikke fordra... Så nå går vi og vifter med pekefingeren og prøver å oppdra alle rundt oss til å uttale navnet riktig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrid Alvine er oppkalt etter hennes tippoldemor Alfine :) Men vi bruker kun Ingrid til daglig... og det er ikke oppkalling. (bortsett fra farmoren hennes som kaller henne ingrid ALVIIIIIIINEE!!hehehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leita etter et kort, sjeldent og kanskje norrønt navn.. å blant jentenavn dukka Runa opp. Hvis jeg fikk en gutt hadde jeg vurdert Rune for å oppkalle etter faren min som døde da jeg var mindre. Å når Runa dukket opp som vi syns var fint og sjeldent ble det jo oppkalling selv om det ikke helt var tenkt sånn..

 

Koslig det:o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...