¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 er det noen historie til hvorfor dere har valgt akkurat det navneleksikon. Da vi fant ut at vi vnetet en jente satte vi oss ned med et navneleksikon og begynte på A. Skrev ned alle navnene vi synes var litt fine også ble vi enige om at vi måtte snevre det ned til 15. Ja, vi hadde MANGE jentenavn:) Så da det bare var 15 igjen på hver, samlet vi listene og fant ut hvilke vi hadde felles, og støk resten. Så fant vi ut at vi måtte teste ut navnene for å se hva vi synes om de. Begynte øverst på listen med Jenny, og vi kom ikke lenger gitt:) Vi ble veldig fort vant med navnet, og det føltes rart å kalle magen noe annet:) på den måten fikk jenta vår navnet Jenny lenge før hun ble født:) Ellers på listen vår hadde vi: Ylva Sigrid Olivia Aurora Frida Sofia Hedda Ella Erle På listen over guttenavn hadde vi: (før vi fant ut at det var jente) Jesper Georg Filip Eirik ikke lett med guttenavn synes vi.. mye mer enige på jentenavn.. Hva med dere? er spennende med navn synes jeg:)
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #2 Skrevet 16. februar 2007 hehe, kom inn et navneleksikon for mye der gitt..hihi:) skal jo stå navn i slutten av første setning:)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 Fra vi begynte å snakke om barn (hadde ikke begynt å prøve) har min samboer sagt at hvis vi får gutt skal han hete noe med erik.. Det er pga min samboer har det navnet, hans far, og hans tippoldefar.. Dermed ble det erik.. Også skulle vi ha et navn til.. Sambo ville ha trond, men jeg ville ha lars.. Endte derfor opp med lars erik =)
Grigri m/3 gutter Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 Min har fått ett mellomnavn etter bestemoren min og ett etter faren til sambo(som er død). Måtte gi ham gutteversjonen av bestemoren min sitt navn, fordi jeg kan ikke være sikker på at jeg får flere barn og at det blir jente i så fall.
Sentralstøvsugeren Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 Selma og Samuel var de første navna som datt ned i hodet på meg da jeg fant ut at jeg var gravid. Så var det mye frem og tilbake. Har to ganske store gutter + samboer som alle gjerne ville ha en mening om navnet. Vi falt tilslutt ned på disse alternativene; JENTE; Selma Ella Tyra Ellinor (oppkalling) Leah Othilie (oppkalling) Luna GUTT; Samuel Isak Linus Gabriel Elliot
♥BergensJente m/ Keiser♥ Skrevet 16. februar 2007 #6 Skrevet 16. februar 2007 Det var sambo som fikk velge navn til gutten vår. Så han valgte Magnus, han syntes det var ett flott navn. Og i ettertid fant vi ut at oldefaren min het Magnus. Så nå er mormor veldig fornøyd for at vi har valgt det navnet..)
2barns mor Skrevet 16. februar 2007 #7 Skrevet 16. februar 2007 Vi har ikke oppkalt gutten etter noen. Vi fant ut at vi ville ha et navn som vi ikke forbant med noen og ikke kjente noen som hadde det navnet. Det ble Tobias. Ganske utrolig.... i ettertid synes jeg at jeg ser det navnet hele tiden....
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #8 Skrevet 16. februar 2007 Jeg valgte navnet Malaika Louise fordi jeg ville ha et navn som var arabisk/afrikansk i tillegg til et litt mer norsk navn. Faren er Tunisisk. Malaika betyr engel på både swahili og arabisk; og det er en liten gest fra meg til henne. Selv om hun ikke var planlagt så er hun vår lille engel :-) Høres sikkert veldig sukkersøtt ut ) Men jeg likte navnet lenge før jeg ble gravid. Så på mange andre navn, men kom tilbake til dette hele tiden.
SnupsaTupsa Skrevet 16. februar 2007 #9 Skrevet 16. februar 2007 Mellomnavnet, Elise, er etter oldemora (min bestemor). Eller dvs fordi det var navnet hun selv alltid ønsket seg istedetfor det hun har! Det het også hennes bestemor! Det ble også valgt fordi bestefar heter Egil, så da er hun "oppkalt" etter mine besteforeldre ;O) Storesøstra heter Emilie til mellomnavn, og det er etter farmora/oldemora der. Sambos mamma døde da han var 13, så hadde lovet at vi skulle kalle opp etter henne. Mine besteforeldre er bare helt fantastiske, så var herlig at jeg fikk anledning til å hedre og glede de litt og )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå