Jonas-mamma'n Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 Jeg hører så mye om slimproppen,og at den går før fødselen...hvordan ser den egentlig ut? må d være blod i den, eller kan det være bare store mengder utflod? kommer alt i en gang, eller kan det gå over en lengre periode? og må den gå,før fødselen setter i gang? jeg fikk vite etter undersøkelse på sykehuset at jeg er moden, livmorhalsen er forkortet og jeg har over 1 cm åpning (på søndag som var)...har igjen 5 dager til termin i dag. noen med erfaring som har noen ide om når jeg kan vente meg en fødsel? hadde menssmerter nederst i magen og i ryggen pluss litt stråling ut mot hofter og lår i går kveld og litt i natt...men har ikke kjent noe mer i dag, og jeg er så utrolig utålmodig!!! skal på kontroll til jordmor i dag da...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #2 Skrevet 16. februar 2007 Ja til alle variasjonene, hehe.... Slimproppen kan komme hel, som en gele-klump... den kan komme i deler, den kan komme som seig utflod, den kan være klar eller ha litt spor av blod... eller du trenger ikke merke den går engang... Har fått 5 barn jeg, og har bare merket slim-proppen en gang, den kom i deler.... Slim-proppen har sånn egentlig ikke noe med når du føder å gjøre... Finnes ingen regel på at når den er gått så er det 24 timer igjen liksom... Desverre... Du må nok bare smøre deg med tålodighet... Kanskje du kan be jordmor hjelpe deg litt?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 Jeg har aldri sett noe til den slimproppen. Vannet gikk hos meg og det var det. Det er jo mulig at du har mistet slimproppen allerede så jeg hadde ikke gått og ventet på den.
Lirum Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 Jeg var i nøyaktig samme modning som du em knapp uke før termin forestående min første fødsel - jeg fødte 8 dager etter ULtermin og 5 dager etter egen termin. Jeg hadde en god del utflod, som jeg liksom ikke kunne kjenne igjen - Men proppen gikk ca 3 dager før fødsel sammen med endel vann og slim - det var EN liten prikk med blod også! Det MÅ ikke være blod, men det er ikke uvanlig at det er litt. Nå¨r du har en cm åpning vil jeg tro at noe av proppen har kommet som utflod, for det slimet vi kaller proppen tetter jo nettopp åpningen inn til livmoren: livmorhalsen. Så når den er såpass åpnet vil det jo ha kommet noe! Min lege sa dengangen at jeg var I rute til termin. OG termin er jo en tokukersperiode..... desverre. Jeg er utålmodig selv jeg!
Jonas-mamma'n Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2007 ok!det er det som er så kjipt med å være gravid; man vet ingenting sikkert, og det finnes ikke noe fasitsvar på noe av det man lurer på:)men,men...ikke noe man får gjort med! du skriver at kanskje jordmor kan hjelpe meg litt...tenkte du da på "oppi der" og dra i og modne enda mer eller? i såfall, så blir ikke det aktuelt...har vært på sykehuset etter blødning (etter sex), så de vil ikke forstyrre det mer, for da kommer det sikkert mer blødning, dessverre! men da gidder jeg ikke tenke mer på den hersens slimproppen, for den stresser meg bare opp....så får tiden vise når lillegutt har tenkt å melde sin ankomst:) hadde han bare tatt litt hensyn til den drittleie mora si;) Det er sikkert flere av oss her inne!:)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #6 Skrevet 16. februar 2007 Jepp, mente "oppi" der... men det er ingen god ide da.... Å vente på fødsel kan være "irriter-meg-ihjel".. men begynner som oftest når du minst aner det.. Er bare å prøve å holde seg litt okkupert tror jeg, det har jeg gjort i allefall, sånn at jeg liksom ikke hadde "tid" til å føde..hehe Ikke tenk noe mer på den proppen du, han lille vakre kommer nok når han er klar....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå