plutseligbolle Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 Er det lurt å kjøpe det før fødselen? Hvor får man tak i det? Hva må man tenke på? Har hørt at det fins som ekstrautstyr til noen vogner, men ikke til Quinny vel? Har såklart lyst på en utrolig fin veske, men det er jo viktig at pappaen også vil være bekjent av den....
Lirum Skrevet 16. februar 2007 #2 Skrevet 16. februar 2007 Jeg bruker bare en vanlig sekk jeg. HAr med meg et av hvert - men nå venter jeg mitt 3. barn. Da jeg fikk mitt første barn kunne jeg ikke reise den ti minutter lange veien til sentrum uten å ta med meg mer i tillefelle alt mulig... jeg tror jeg må ha hatt mer på en eneste bytur enn en afgansk 6-barnsfamilie har med seg på flukt i fjellene! Det har skjedd to ganger med hvert barn - at de har gjort seg ut og jeg har manglet skift - det har ordnet seg! :-) Ellers er babybjørn sine veldig fine syns jeg. Praktiske solide og finnes både som sekk og veske! Dyre - Det KAN være greit å vente litt og, for å se hva slags behov du faktisk har. :-)
Fjerdemann på vei Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 Jeg vil vel si at det er lurt å kjøpe før fødselen, du kan jo faktisk få bruk for den allerede på veien hjem fra sykehuset... (OG forsåvidt på sykehuset også, avh av hvilket sykehus du er på) Jeg kjøpte rett og slett en bag på obs, til 100 kr. Den har akkurat lik inndeling som de fleste stellevesker, med et stort rom, et mindre og et lite, den er helt super som stelleveske den. Den har ikke en slik termopose til flaske, da, men den har jeg aldri savnet heller. Den bagen var bare helt svart, og faktisk i akkkurat samme stofftype som vogna, så den passet perfekt. Og da slapp jeg å bruke 5-600 kr på en stellebag, noe jeg synes er unødvendig mye..
Jonas-mamma'n Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 vi kjøpte stelleveske likt med vogn...har emmaljunga. Den virker veldig bra- er passe stor å se på,men man får plass til så utrolig mye i den, mer enn man skulle tro. Jeg synes det er greit å ha en stelleveske, for den henger jo bare over håndtaket på vogna...greit å ha bleier og ekstra skift et sted uansett hvor man drar. har hørt rykter om at guttebabyer har en tendens til å tisse mye igjennom særlig i starten, da den lille "snoppen" deres tisser akkurat dit det måtte passe seg:) og vi venter en gutt...men syns du en ryggsekk er like så greit, så bruk d. er ikke noe fasitsvar på hva som er best...vi er så forskjellige:) Jeg vet ikke om Quinny har stelleveske...husker ikke prisen på den vi kjøpte heller...500 ca tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 Som regel følger det med en stelleveske til vognen. Du bør være obs på at denne stellevesken også kan festes/henges på andre fremtidige vogner, handlevogner osv. Anbefaler stelleveske med flere rom da det blir my man tar med seg. Ellers bør man se om det følger med en stellemadrass i en av lommene. Jeg selv har en Skip Hop som er helt genial. Her er det glidelås på den ene lommen og en krok til å henge nøkkler. Kjøpte på nett for ca.1000kr - verdt hver krone. Er regntett og et stort pluss for egen lomme til falske.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #6 Skrevet 16. februar 2007 HMMMM...enten har hun over dårlig hukommelse eller ekstremt renslige barn, ellers så går hun kanskje ikke så mye ut. Jeg fikk kjempemye bruk for stellevesken under forrige småbarnsperiode. Jeg kjøpte baby-bjørn sin hard bag, den er superpraktisk, man kan åpne hele så man slipper å grave grave i en dyp veske. Masse små praktiske lommer...og så syns ikke pappan den var så ille heller. Brukte den som både min og babyens veske hele tiden, så jeg slapp å bære på to stk. hører med egen stellematte også, som er genialt. Man kan jo bruke den over på offentlig stellerom så blir det mer hygenisk. Min unge gulpet seg ut, bæsjet seg oppover ryggen, og ikke minst gulpet på meg, og jeg fikk lekk....man trenger virkelig skift med seg overalt hvis man ikke vil lukte og se ut som en søppelhaug. c: Etterhvert når man ikke trenger skift med til enhvær tid, tenger man jo drikke, mat, flasker, smokker, leker med overalt, så man får alltid fyllt den opp! c:
2 barnsmor 81 Skrevet 16. februar 2007 #7 Skrevet 16. februar 2007 jeg har også baby-bjørn sin harde. den er helt genial. kostet vel ac 550 tror jeg.
En liiiten til. Skrevet 16. februar 2007 #8 Skrevet 16. februar 2007 Jeg brukte nesten aldri stellevesken min,vent å se til etter fødselen-og du ikke legg i 500-600 i en stelleveske FØR du vet om du kommer til å bruke den.Du har da vel en passe stor veske/bag/sekk du kan bruke de første dagene vel...;O)
En liiiten til. Skrevet 16. februar 2007 #9 Skrevet 16. februar 2007 ...må legge til at jeg hadde tvillinger..dobbelt opp osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå