Gå til innhold

Nå er jeg bare så frustrert og sinna!!

Anbefalte innlegg

Jeg har vært aktivt sykemeldt nå i 2 uker og syns det går greit. Legen har sagt at jeg skal kun jobbe 2 timer om dagen, pga at jeg har bekkenløsning og konstant ryggsmerter.Jeg tenkte at det er jo en kjempe bra løsning og prøve å jobbe noen timer om dagen, første dagen jeg kom på jobb ble jeg spurt om jeg kunne jobbe lengre.( På sykemeld. papirene står det kun 2 timer dagen)Og det har jeg blitt blitt spurt om daglig de 2 siste ukene.Av de 2 ukene har jeg vært borte 2 dager pga smerter men jeg har jobbet de dagene inn igjen.I dag har jeg store smerter og sa at jeg ikke kom på jobb,( jeg skulle jobbe 3 timer i dag fordi det er krise på jobben)Da fikk jeg beskjed om at dette kanskje ikke funka helt og at jeg burde dra tilbake til legen.Jeg trodde dette skulle hjelpe for meg??Slik at jeg kom raskere ut i jobb... Er det noe jeg har misforstått nå??

Fortsetter under...

Min erfaring med egen og andres aktive sykemelding, er at det som regel ikke funker så bra. Det er en god idè, men i praksis blir det vanskelig. Jobber du turnus, har lederansvar, leveringsansvar, budsjettansvar eller rett og slett jobber et sted med innkommende kundehenvendelser er det vanskelig å få dette til å gå. Det er nesten alltid et visst press til å jobbe mer, siden du "allerede er der", og så er noen syke og det er krise og så skal bare den rapporten der leveres inn osv osv. Da synes jeg det er bedre at du får en gradert sykemelding i en periode, f.eks 80% slik at du kan gå hjem etter to timer uten å føle deg presset til å jobbe mer enn du egentlig klarer.

Når det skal sies, kan det fungere utmerket dersom du har en stilling som egner seg for dette, med mye selvstendig arbeid og oppgaver du ikke nødvendigvis trenger å være på kontoret for å gjøre. I tillegg må du ha en forståelsesfull og samarbeidsvillig sjef som ønsker å legge ting til rette for å få deg i arbeid igjen.

Jeg jobber i butikk, butikken er 1000 kvm.Vi er som regel 2 stk på jobb. Hun er ikke veldig intressert i å legge ting til rette, har pratet om dette hun sier hun skal gjøre det men hun setter fortsatt mye hardt arbeid på meg. som f.eks å bære madrasser når det kommer eller ta meg av skumplasten(og det er tungt!!)eller ta varer.Det er mye gåing og mye løfting noe jeg ikke skal gjøre. Det som egentlig var avtalen var at jeg skulle ta meg av kundene, men det skjer aldri.Jeg blir alltid satt til annet arbeid.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...