Just be Skrevet 16. februar 2007 #1 Del Skrevet 16. februar 2007 Da var det klart, har hatt en ma.. Så d gikk ikke denne gangen heller 2 ganger på ett halvt år.. skikkelig kjibt.. Men får bare prøve og komme meg videre og prøve på nytt Jeg fikk en kapsel med 4 piller i.. så skulle få ut restene, så jeg skulle slippe utskrapning... er det noen som har erfaring med disse? Syns de virket litt skumle jeg.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8255184-ikke-min-tur-denne-gangen-heller-fikk-en-kapsel-som-skulle-f%C3%A5-ut-resten-noen-som-har-erfaring-med-disse/
Krolla og Theodor Skrevet 16. februar 2007 #2 Del Skrevet 16. februar 2007 Først vil jeg si at jeg føler med dere - det er vondt å oppleve slikt. Jeg fikk først en pille som jeg tok oralt på onsdagen (skulle klargjøre livmormunnen), på fredagen kom jeg tilbake og fikk fire piller vaginalt (trolig de du har fått?). Det tok mange timer før noe skjedde - jeg håper imidlertid at du som meg får være på sykehuset... Og at de har advart deg mot smerter: Det er ikke sikkert at du får smerter, men mange gjør det. Det var ingen som hadde sagt noe til meg om dette og jeg fikk sjokk. Fordelen med pillene er at de får kroppen til å ordne opp selv, en utskraping kan være tøft for slimhinnene. Lykke til, kjære deg - hold oss/meg oppdatert. Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8255184-ikke-min-tur-denne-gangen-heller-fikk-en-kapsel-som-skulle-f%C3%A5-ut-resten-noen-som-har-erfaring-med-disse/#findComment-8256633
Just be Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 16. februar 2007 Hei igjen.. ja var de 4 pillene jeg fikk.. tenkte og ta de i morgen tidlig siden samboeren er hjemme da, men legen fra sykehuset ringte meg klokken 4 idag og lurte på om jeg hadde tatt de. da jeg sa nei, sa at hun hadde snakket med flere andre leger på sykehuset og mente at jeg heller skulle komme til utskraping i morgen. Dette gruer jeg meg mer til, spesielt narkosen!! Har småangst for sykehus og operasjoner og alt så fylle me... men hva er egentlig best, pillene eller utskraping? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8255184-ikke-min-tur-denne-gangen-heller-fikk-en-kapsel-som-skulle-f%C3%A5-ut-resten-noen-som-har-erfaring-med-disse/#findComment-8261407
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #4 Del Skrevet 16. februar 2007 Heisann! Først og fremst må jeg bare si at jeg føler med dere! Det e forferdelig trist å få beskjed om at den lille babyen ikke lever! Føler med dere!!! Jeg hadde en utskrapning på 3uker siden. Da var jeg 11uker på vei - babyen min hadde dødd i uke 10. Grudde meg veldig til utskrapningen, og ikke minst til narkosen! Men det var absolutt ingenting å grue seg til!! I motsetning til de tabelettene har du ingen smerter! Å det er over på bare 10min!!! Istedenfor noen dager!!! Vil absolutt anbefale utskrapning!!! Lykke til!! Nesten gang sitter spiren!!!!:-) (Viktig å tenke posistivt;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8255184-ikke-min-tur-denne-gangen-heller-fikk-en-kapsel-som-skulle-f%C3%A5-ut-resten-noen-som-har-erfaring-med-disse/#findComment-8262507
evigoptimist Skrevet 16. februar 2007 #5 Del Skrevet 16. februar 2007 Hei! Trist å høre om ditt tap!!! Men, når det er sagt:Oppi det triste skaldu likevel være glad for å få utskraping med en gang! Har selv prøvd begge deler - og er ikke i tvil om at utskraping er å foretrekke!! Pillene setter igang en "naturlig" fødsel, med de smertene det innebærer. Jeg ble liggende i over tolv timer, og fikk satt inn nye piller hver annen time. Absolutt en helt grusom opplevelse!!!! I tillegg er det ingen garanti for at kroppen klarer å kvitte seg med alle restene, slik at du kan risikere å gå å blø i lange tider etterpå - for så å ende med å ta utskraping ( som jeg måtte tre uker etter MA`n). Ved utskraping får du først noen muskelavslappende piller, så får du ordentlig narkose - helt greit og uten smerter. Du blir tatt godt imot av anestesilege, kirurg og operasjonssykepleier. Inngrepet er som regel over iløpet av 20 minutter. Du blir trillet tilbake til rommet der du våkner opp ca en time senere. Etter at du har fått i deg litt mat og drikke kan du reise hjem - samme dag. Du kan blø litt i opptil ei uke etter inngrepet. Jeg har aldri blødd mer enn et par dager. Det å gå gjennom en MA/SA er tøft- men, når man først er midt oppi det, synes iallefall jeg det er greit å bli ferdig med den fysiske delen av det så raskt som mulig. Håper du har støtte rundt deg - du har noen tøffe dager foran deg! Sender deg mange tanker - her kan du iallefall komme og få støtte om du trenger det. Lykke til imorgen! Og Lykke til videre;-)) Neste gang er det nok din tur!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8255184-ikke-min-tur-denne-gangen-heller-fikk-en-kapsel-som-skulle-f%C3%A5-ut-resten-noen-som-har-erfaring-med-disse/#findComment-8265408
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå