Gå til innhold

lurer på om jeg kan be om ny ul...


vilha3 (09.09.07)

Anbefalte innlegg

Jordmor henviste meg til tidlig ul pga sa i juni. Jeg var til innvendig ul da jeg var 7+3 og alt så visstnok helt bra ut. Så en liten knert med et hjerte som slo, men hele us varte ca 5 min og jeg fikke spurt om noe som helst..Nå er jeg 11 uker på veg og lurer fælt på hvordan det går med lille spiren. Jobber på et sykehus og har hatt en hektisk periode med mange pasienter som har vært til cellegiftbehandlig etc. Jeg har ikke hatt direkte kontakt med disse pasientene, men jeg lurer nå litt likevel. Har ikke hatt blødninger eller andre komplikasjoener og er fortsatt kvalm og uopplagt så det holder, så jeg er ikke så redd for sa lenger. Derimot tenker jeg mer på ma og evt misdannelser etc. Men hele "problemet" mitt i dette sv.skapet er nok at jeg tenker litt vel mye, hehe.. :-) men jeg går her og teller på knappene og lurer på om jeg skal be om henvisning til ny ul eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du virkelig få henvisning til en ul til, bare fordi du er bekymret? Jeg mener, uten at du har noen indikasjoner på at noe er galt? (du skriver jo at du ikke har hatt noen blødninger og at du ikke har mistet symptonene dine)

Jeg nok bare litt misunnelig isåfall. Har hatt ma før, men kan ikke forestille meg at jeg får tilbud om tidlig ul av den grunn. Håper du får da!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er nok bare at du tenker for mye ja:)

 

Du skal se at spiren din har det helt fint. Tidlig UL varer sjelden mer enn 5min, og er bare for å sjekke at fostersekk er der den skal være, og evnt at hjertet slår (etter uke7)

Du har nok ikke rett til ny UL fordi du syns det gikk fort nei, men du kan hvis du ikke klarer holde deg, bestille UL hos en privat klinikk.

 

Uansett ville jeg rådet deg til å vente til uke 14, da kan du se mer på en utvendig UL.Innvendig UL kan oppfattes stressende for barnet,i følge min gyn..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...