Gå til innhold

Strekkmerker - hjelp (samme som på 2. tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk gravid med førstemann hadde jeg ikke antydning til strekkmerker. Men med nr 2 ser det ut til å bli annerledes, er i uke 18 og magen er bra stor - og ser at strekkmerkene er på vei. Oæh...!!

Noen som har tips/råd ang. forebygging av strekkmerker, eller er det noe man bare må godta?

Er takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt Cocoa Butter Body Butter - kjøpt hos Body Shop- gjennom hele svangerskapet. Er nå i uke 37 og ingen strekkemerker enda. Vet ikke om det er krem som jeg kan takke eller om jeg har bra hud - det kan jo være verdt et forsøk. Kremen koster rundt 150 kroner, mener jeg å huske.

PS. Dette er mitt første svangerskap og jeg har liten mage - det har kanskje noe å si også.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har brukt en kakao-krem fra Body-Shop, har både skrubb og krem og så langt er jeg uten merker :) Om det er kremen eller annet som er årsaken vet man jo aldri, men det er jo verdt et forsøk - lykke til :)

Skrevet

Hvis du har fått strekkmerker, så er det ingenting du kan gjøre no!! Hvis du prøver å bli kvitt de no, så kan det ødelegge huden har jeg hørt.. men hvis det bare er for å hindre, så er det jo greit:) Men strekkmerkene som er kommet, får du ikke vekk no.. og strekkmerker forsvinner heller aldri.. men du kan skjule de:)

Skrevet

Strekkmerker har noe med proteiner i underhuden å gjøre.

Det eneste jeg kan tenke meg hjelper er et sunt og næringsrikt kosthold med matvarer som hjelper for huden, ikke legge på seg for mye, unngå salt mat som kan gi deg vann i føttene(for en kan få strekkmerker der å, fikk det under forrige svangerskap), drikke mye vann og ta omega-3.

Vet ikke om det hjelper, for jeg fikk endel i forrige svangerskap, men har ikke fått noen flere nå, men det er verdt et forsøk du som ikke har noen.

En ting som ikke hjelper er alle slags oppskrytte kremer som det blir reklamert for.

lykke til!

Skrevet

Hvetekimolje. Kjøpes på apoteket. Brukte det første sv.skap. Fungerte utmerket. Sverger til det samme nå, ingen strekkmerker så langt....

Skrevet

jeg har også brukt denne kremen fra body shop - i begge sv.skapene mine - og jeg har vært flink å smøre både morgen og kveld og massere godt - men jeg ser ut som et vandrende strekkmerke hele jeg... til og med på leggene har jeg strekkmerker...:-/ Så jeg vet ikke om man kan smøre for å unngå, men det blir jo ikke værre av at du smører deg!! :-)

Men tror det har mye mer med hudtype og gener og gjøre jeg, enn hvilken krem du bruker og hvor ofte du smører deg!! :-)

JEg fikk først litt "panikk" over alle merkene, men har nå slått meg til ro med at det er ikke noe jeg kan gjøre med det, og de er absolutt verdt det!!!

Skrevet

Tusen takk for alle tips! De antydningene jeg så i går er helt borte nå, men har tørr hud - så en eller annen god krem vil nok være bra uansett. Er 162 cm og veier 54 kg, helt passe egentlig, men magen har blitt så mye større på kort tid denne gangen. Gøy, for sist hadde jeg ikke mage før langt ut i 7. måned..!!

Klem

Skrevet

Smør deg m olje om kvelden - eks mandelolje, den får du på apotek. Jeg kjøpte Cacao butter på Bodyshop. Lukt på den før du kjøper. Mulig jeg har en svært sensibel nese for tiden, men den er for kvalmende for meg å bruke... (mandelolje er luktfri.) - Du kan og bruke den nedentil om du har tenkt det.

Lykke til!!

Skrevet

strekkmerker kommer for det meste av hormoner, og du får de i underhuden, så er vanskelig å forebygge dem om du først har annlegg for strekkmerker..!

Skrevet

Jeg har smurt meg med vanlig bodylotion fra Biotherm, drukket masse vann og spist omega 3 hele svangerskapet. Har ikke ett eneste strekkmerke enda og er i uke 38 :)

Enig med hun her oppe, lukt på body butteret før du kjøper det, jeg ble kjempekvalm av lukten og har ikke klart å bruke det...

Lykke til :)

Skrevet

Har 13 dager igjen til termin i mitt 2 svangerskap.

Har tatt omega 3 hver dag, og smurt meg med OLJEN til clarins. "anti tonic" heter den. Den forebygger strekkmerker.

Har ikke fått et eneste.

Så tror dette kombinert med gode gener på området er grunnen.

Skrevet

Jeg tror at det ikke betyr så mye hvilken krem man smører seg med, så lenge man smører seg. Jeg er i uke 30 og har ikke et eneste strekkmerke.

Jeg har smurt meg HVER dag med bodylotion (Nivea, Dove, Natusan o.l) fra ganske tidlig i svangerskapet. Har ikke lagt på meg noe utenom magen. Drikker mye vann, spiser mye frukt og sunn mat. Men skeier også ut avogtil med sjokolade, chips og is ;) tihi

Lykke til!

Skrevet

Biotherm som du får på parfymeri til rundt 250 er virkelig bra! Biotherm har en olje som er utviklet for å forebygge og dempe strekkmerker om du har fått dem. Mener at dettte er en av de beste på markedet, eller så selger de og så en som er bra på helsekost:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...