Gå til innhold

Strekkmerker - hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk gravid med førstemann hadde jeg ikke antydning til strekkmerker. Men med nr 2 ser det ut til å bli annerledes, er i uke 18 og magen er bra stor - og ser at strekkmerkene er på vei. Oæh...!!

Noen som har tips/råd ang. forebygging av strekkmerker, eller er det noe man bare må godta?

Er takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker A-creme som du får kjøpt på apoteket. (Koster ca 160,-) Vet ikke om det er noen vidunderkur akkurat, men har blitt anbefalt den av mange. Uke 20 jeg, magen er stor, men ingen strekkmerker enda:)

Skrevet

Fikk noen i forrige svangerskap og har en del fra før også rundt hofter og lår....så har gardert meg bedre denne gangen.

Jeg bruker A-creme og så har jeg hørt at det skal være bra å spise 1/2 - 1 avocado om dagen for å smøre kroppen innenfra....så det gjør jeg også.

Har foreløpig ikke fått strekkmerker og er nå i uke 27... krysser fingrene....

Skrevet

Har prøvd det meste av dyre og rimelige kremer da jeg gikk gravid i mitt første svangerskap. Ingenting funket. Tror du bare må godta det :)

Skrevet

og kremer som "virker", virker på de som ikke hadde kommet til å få strekkmerker i utgangspunktet... Klart det er verdt et forsøk å prøve kremer, men min erfaring er at de ikke funker.

Skrevet

jeg bruker å smøre meg inn med babyolje hver gang jeg dusjer, da få jeg god og myk mage, vet ikke om det hjelper men jeg gjør det uansett, etterpå smører jeg meg med weleda graviditetsolje som jeg fikk kjøpt på helsekostbutikken, litt dyr, men viss det hjelper er det verdt alle pengene..

Jeg har veldi anlegg for å få strekk merker på magen....er bare 3 mnd enda, så magen har ikke begynt å strekke seg helt enda.men det koemmer vell.

lykke til

Skrevet

Drikk mye vann, det er godt for huden:) jeg smører inn huden med spenol også fordi den er fet og fuktighetsgivende. Kunne sikkert ha prøvd alle mulige slags kremer som det sies skal hjelpe men nå er jeg i uke 23 hvertfall og ingen tegn til strekkmerker:) og husk å smøre på krem når du kjenner at det klør i huden også.

Skrevet

Jeg brukte også den vitamin-A kremen, men ble anbefalt å ikke bruke den, da vitamin-A kan gjøre huden tynnere, og da sier det seg selv at huden sprekker lettere!

Bruker mandelolje fra apoteket. Deilig å smøre magen, hofter og overkropp med ;-))

Skrevet

Tusen takk for alle tips :) Mange som hørtes bra ut! Har veldig tørr hud, så en eller annen krem vil nok gjøre huden godt!

Skrevet

Forskerne påstår at strekkmerker dannes i underhuden, ikke overhuden - at de er hormonelt betinget, og at kremer o.l derfor vil ha minimal effekt. Inte vet jag.

Har hørt at de lar seg fjerne senere med laser.

Skrevet

Har lest at en skal holde seg unna A-vitamin både som tilskudd og i kremer. Naturlig A-vit fra mat er ok.

Utdrag fra en artikkel:

"Vitamin A can be harmful during pregnancy: ask your healthcare provider before taking anything. Be careful with lotions that contain Retinol-A: also taboo during pregnancy"

Tror på henne som skrev om å "smøre innenfra", jeg gjør også det. Spiser masse god kaldpresset (extra virgine) oliven olje (dypper brødet i det og lager salat dressing med det), tar to kaplser med omega-3 og to kapsler nattlysolje per dag (en morgen og en kveld). Merker stor forskjell på huden! Avacado er full av godt og sunt fett også.

I tillegg smører jeg med aloe Vera og olje (gjerne oliven olje). En massør jeg kjenner anbefaler oliven olje fordi den er så full av gode næringsstoffer. NB! må være kaldpresset!

Skrevet

Jeg bruker en krem fra Biotherm som heter biovergetures.. Den er til strekkmerker, og den fungerer.. Også lukter den kjempefresht.. Anbefales:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...