Gå til innhold

Conludag eller Cerazette?


Yulia

Anbefalte innlegg

Har du erfaring med en av disse minipillene? SKal på 6 ukers konrtroll idag og lurer på hvilken prevensjon jeg skal velge... :-p Huff. Eller kanksje spiral... hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser det er mye pepper her inne om begge. Men jeg bruker Conludag. Litt mindre hormonbombe enn carazetten, og man har 3 timer slingring i stedenfor ikke noe. Jeg har nå gått på de i tre uker, og syns de er fine. Ikke hatt noen bivirkninger, og husker merkelig nok å ta de :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker cerazette, det er en østrogenfri p-pille så man har som hanne sier 12 timer på seg, så det er som en vanlig p-pille.. jeg har ikke gått på de så lenge men legen anbefalte de til meg..

Fikk med en brosjyre hvor det står at det ikke påvirker melkeproduksjonen, det påvirker ikke barnet og at det ikke er påvist bivirkninger som vektøkning...

Virker greie de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. okei... Jeg fikk beskjed om at det den måtte taes nøyaktig til samme tid, fikk anbefalt den av en apoteker, fordi cerazetten måtte taes til samme tid, samt at den kunne være kjip pga høyt hormonnivå. Så jeg ba legen om den... of.. jaja.. den funker nå for meg uansett. Eneste jeg ser nå er at conludag koster ca halvparten av cerazette, men det har jo egentlig ikke så mye å si, om de virker. :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått resept på Cerazette, men har ikke hentet begynt å ta dem ennå. Er litt skeptisk til å ta hormonpreparater, men det står jo i bruksanvisningen at det går greit å ta mens man ammer. Er 12 timer slingringsmon på dem. Tenkte å prøve noen måneder, så eventuelt bytte merke eller få satt inn en spiral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...