Gå til innhold

Juni: Hvordan står det til med dere junidamer om dagen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det mye fart og nye "erobringer" på de små hver dag?

 

Jeg jobber jo om dagen, og sambo har virkelig forstått hvor mye "jobb" det er å være hjemme:) godt at han får prøvd seg litt:) Han er utrolig flink altså...det er ikke det...men tror de trenger å prøve seg noen uker alene med baby før de virkelig forstår hva det dreier seg om å være hjemme med baby:) Det er ikke bare kos og dulling og mulighet til å slappe av noen uker, det er masse husarbeid, lek og læring, planlegging av soving, måltider etc:) men det vet jo alle der alt om:) noen andre pappaer som har vært hjemme alene med bebbisene eller?

 

Til uka begynner jeg i 55 (!!)% stilling etter å ha jobbet 100% i 2 uker. Da skal sambo tilbake på jobb, og kun være hjemme ca 1 dag i uken slik at Mathias kun får 1 dag eller 2 i uken hos dagmamma. 100% stilling begynner jeg med i slutten av april tror jeg:) Greit å få en myk overgang syns jeg, jeg skulle egentlig begynt å jobbe 100 % 23. mars, men siden jeg begynte å jobbe litt tidligere enn det er det blitt utsatt:) Godt er det:)

 

Når skal dere begynne å jobbe da? og hva jobber dere med? Jeg er reisekonsulent og trives utrolig bra med det:)

 

Ellers går det bedre enn noen gang hos oss og Mathias er i stor form:) Blitt litt pappa dalt nå da:( hihi...merker jeg er bittelitte granne små "sjalu" på det ja!:) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som at dere har fått til en kjempegod ordning! Det må være fint å ikke jobbe fulltid, og det må være fint at begge kan være hjemme på deling.

Pappaen her skal være hjemme i 4 1/2 måned, og gleder seg selvsagt mye. Det er veldig bra at han også får "styre skuta" ei stund, og at han og gutten kan få mye tid sammen bare de to.

Jeg skal begynne å arbeide etter påske, i 100 % mens pappaen er hjemme. Når han begynner å arbeide igjen i slutten av august, skal jeg ned i 80 %. Da skal mini og jeg være hjemme en dag i uka og kose oss (og gjøre LITT husarbeid!).

Jeg gleder meg veldig til å begynne å jobbe nå. Jeg arbeider som forsker, og holder på med doktorgrad i pedagogikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også pappa hjemme nå; har vært det i to uker og begynner å komme inn i litt rutiner med mat og soving. Synes han takler det kjempe bra!

Jeg jobber 80% som fysioterapeut med barn. Det er litt rart å jobbe med andre barn nå, spesiellt siden det kan være ganske syke barn. Men jeg trives veldig godt med å vært tilbake i jobb, men synes helgene er super deilige! Og i og med at jeg jobber 80% har jeg en dag fri.

 

Ellers har jeg endelig kommet ordentlig igang med trening! Tatt litt tid å finne rutiner på det. Det er godt å få mer tid til seg selv; det gir meg mer energi til den tiden jeg har med Timian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har akkurat vært å reist en liten tur, kom hjem for noen dager siden-fantastisk godt!!

 

skal være hjemme med teodor til rett over påske. da skal pappaen være hjemme til starten av juli. besteforeldre tar en uke hver, i tillegg til at vi tar ferie på tur-slik at teodor ikke begynner i barnehage før til høsten. gleder meg til å begynne å jobbe, jobber som sykepleier på en gynekologisk avdeling. er veldig glad i jobben min, men er spent på hvordan det skal gå da vi begge to ( sykepleiere i turnus, uten familie i nærheten) skal ut i arbeid. men det blir nok en løsning!!

 

i mai skal vi alle 3 på ferie til hellas i 2 uker, og bare kose oss sammen!! og nå i mars flytter vi i (endelig) egen leilighet!! har nettopp kjøpt. så masse spennende som skjer.

 

teodor er virkelig den nye sjefen her i huset. det er moro nå når han har blitt så stor og vet hva han vil!! synes egentlig at de første mnd var fryktelig slitsomme! (har "skjønt" det i det siste).ja det er virkelig morsomt å være mamma, blir rart å begynne på jobb igjen!!! men gleder meg også.. blir toppers å være litt "hanne" igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...