Gå til innhold

smertestillende


elhingsto

Anbefalte innlegg

hei jeg lurer fælt på dette da jeg har veldig dårlig samvittighet! har fått betennelse i bege øregangene med voldsome smerter! har tatt paracet så var jeg hos legen i går der spurte jeg hun som satt i luka om det gjorde noe om jeg tok det og hun sa at det kanskje ikke var så lurt men da jeg spurte legen så sa han at det ikke gjorde noe! hva er det som kan skje i værste fall noen som vet noe om dette? da jeg har det vondt med meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner du har dårlig samvittighet, mn har lest at paracet kan du ta med god samvittighet inntil det sm står på pakken, Vet om flere som også har fått bedskjed om at de kan ta paralgin forte hvis smertene skulle tilsi det, leser i felleskatalogen.no at det mest sannsynlig ikke går over til fostret. Men jeg sitter selv med dårligsamvittighet, ikke pga paracet men pga PF av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta Paracet i korta perioder eller av og til da du er gravid eller ammer.

Det du ikke bør ta er Ibux, Naproxen o.s.v.

 

Jeg jobber på sykehus og det er jo endel gravide kvinner som skader seg å må opereras. De får smertestillende på lik linje med andre dvs. morfin, Pinex forte og andre starke ting men aldri ibux, voltaren, naproxen.

 

Jeg menar da selfølgelig ikke at du skal ta noe annet en paracet men ville bare fortelle at babyen klarer fint om du tar sterke smertestillende i korte periode, så Paracet er ikke farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svaret det gjorde meg litt tryggere! jeg har også fått noeen øredråper som det står litt om ifelleskatalogen som ikke ser helt trygt ut men er litt usikker på hvordan jeg skal tolke det vet du noe om dette? de heter terra-cortril polymyxin b!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bruk dem du! Når man bruker øredråper eller øyedråper tas ikke stoffene opp i kroppen din i en så stor mengde at fosteret blir utsatt for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...