Gå til innhold

Sover alle julibarna natten igjennom?


Gjest

Anbefalte innlegg

Her gjør vi det ikke..nå i det siste har det vært 4 puppinger inkludert kvelds og frokost..han legger seg i 7 tiden, våkner i tolv tiden, så to tiden, så fem tiden og så 7..inatt prøvde jeg litt med vann men det hjalp ikke..så ender med at jeg må ta han opp og at han liggger med meg..vet dette kanskje er litt dumt,men den letteste utveien når man er trøtt:) etter boka skal han ikke trenge mat om natten da han får to grøtmåltider og litt middag..men løsningen er vel kanskje å ta avvenning og legge han på eget rom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi startet å sove natten gjennom for kanskje 2 uker siden. Men siste dagene har hun vært småsyk, så da er vi tilbake med hyppige nattamminger. Hun ligger på eget rom og har gjort det siden hun var 6 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her er så urolig om natta for tida at... Sover IKKE igjennom... sukk

:( Men på dagtid er han allikevel blid og fornøyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei innmari sta frøken, så jeg var på nippet til å gi opp:-) Stoooor forskjell på å amme i ei varm seng enn å sitte på en puff på barnerommet også ;-) Men jeg er KJEMPE glad for at jeg gjorde det, det har hjulpet på nattesøvnen!!

 

Det beste tipset jeg kan gi deg er å være forberedt på at det kan være tøft - og ikke gi opp! Men hos de aller fleste går det bra å legge de på eget rom. Det gjorde det jo hos også, men jeg var så trøtt og sliten at alt var et ork! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, etter boka skal han klare seg uten nattmåltidet, men hvis du synes det er greit å fortsette - så gjør det! Ingrid har sovet hele natta fra 5 mnd, fra 21 - 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her sover hun IKKE hele natta...Legger seg 20, våkner allerede 21.30 for pupp. Sover til 24, får pupp igjen. Sover til 02, får pupp igjen. Sover til 3, og da er jeg så trøtt at hun ender opp i vår seng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå sover hun fra 18,30 til 5-6 for mat. I natt våknet hun 4,50, da ga jeg litt vann for å drøye ut litt, våknet igjen 5,30 og fikk mat.

 

Vi har hatt nattavvening på kl.3 puppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff..godt det ikke bare er her da..vurderer virkelig å gå inn for en avvenningsrunde..men som dere sier,så må man være forberedt og klar for det..ja,det er sant,boka sier noe,men prkasis er noe annet..er slitsomt når de sover så lett og våkner mange ganger..men takk for alle svar,vi får la det gå litt til og se om det ordner seg av seg selv..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per spiser også på natta, sånn i1-2 tida og 4-5 tida, også spiser han ca 6-7 igjen og står opp. Er litt sliten av det, men merker at han vil ha kos. Kan ikke stå imot det.

 

Hadde en periode hvor han våknet hver time, det var helvete, men det gikk over, han var litt syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patrick sover som regel hele natten. Fra 20-8 ca. Våkner på natten av og til,men da går jeg bare inn å stryker litt på han,å så sovner han igjen.(får pupp en sjelden gang,hvist han absolutt ikke vil sovne igjen)

 

La han på eget rom for en uke siden,og det gikk kjempe fint. Men merket ikke så mye forskjell. Han sov hele natten fra før,var derfor vi valgte å legge han på eget rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eget rom anbefales på det sterkeste. Vi la poden på eget rom når han var 4 mnd, - og vips sov han gjennom hele natta...Deilig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Victoria flyttet på eget rom da hun var 4 mnd, og det har fungert kjempefint fra første stund. Sover godt om natten gjør hun også....sovner rundt 20, får pupp igjen rundt 23 og legges igjen -sover da til 8-9. Passer helt perfekt for oss =)

 

Er så glad jeg har sluppet nattavvenning, for jeg tror nok det kunne blitt tøft for min bankende mammahjerte. Ønsker dere lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja heldigvis. Våkner av og til av at beinet eller armen har satt seg fat i sprinklene. Sover fra 19.30 - 8.00 ca. Snuppa begynte å sove natta igjennom da hun var seks uker (23 - 6.30) Så har vært veldig heldig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gode netter sover hun elleve-tolv timer i strekk, andre netter spiser hun en gang eller to iløpet av disse timene. Skjønner ikke helt hvorfor det varierer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke si annet enn at han sover natta gjennom selvom dagen starter i fem - halv seks ti'a. Jobber med å drøye natta, men det tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil ha mat 1 gang hver natt, noen ganger 2. Men er nesten i himmelen når han sover så mye, etter 2 mnd med våkning annen hver til hver time natten igjennom..:) Men tenkte vi snart skulle prøve og nattavvenne han, for han spiser jo 4 faste måltider om dagen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover gullungen fra ca 19. Av og til må hun få pupp en gang før midnatt, og stort sett "tvangsammer" jeg henne i søvne (høres fælt ut, men..)før vi voksne skal sove - B-mennesker de luxe ;) Da sover hun til en gang mellom 5 og 7. Det hører til historien at hun nekter å drikke vann, så jeg er glad til at hun drikker ordentlig fra puppen på kvelden/natta/tidlig morgen. Om dagen er det bare tull med pupp nemlig!! Men det hadde vært ok å sovet mer enn 5 timer i strekk snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover vi ikke natta igjennom.Er som regel ikke sulten,men må inne å roe henne.Skikkelig urokråke er hun..hehe. Finner henne gjerne i andre enden av senga!

Dessuten er det tenner på gang og det plager henne skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er vi heller ikke i nærheten av å sove natta gjennom.. Synne ammer 4 ganger hver natt, noe jeg ikke tørr å ta fra henne da hun har elendig vektoppgang, og ikke er særlig glad i fast føde. På dagtid er hun alt for opptatt til å amme, så ammer max 1 gang på dag.. Gleder meg til å sove en hel natt for å si det sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"min" sover hele natten igjennom, noe han akkurat har begynt med. (2 uker siden) Legger seg kl 22 (vi får det ikke til før) og sover til kl 8-8.30 hver dag..

Før puppet vi alt fra 1-5 ggr pr natt.. Har nå skjønt at gutten faktisk var sulten om natten, og har doblet grøt måltidet på kvelden, og gitt masse pupp før leggetid, det har resultert i en hel natts søvn..:-) Deilig for meg også å endelig få sove en hel natt.. (det er jo nesten for godt til å være sant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...