Gå til innhold

ja jordmor var jo mye til hjelp :(


Mamma til Isaac og Lucas

Anbefalte innlegg

ringte pga smerte i magen og fikk bare beskje om at jeg nå er i den perioden der det somregel går galt...ikke noe hun kunne gjøre...og fikk en lykke til før hun la på....kjempe rolig av den beskjeden da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det var ikke hyggelig!

Hvordan magesmerter har du, jeg har også vondt i magen, men vet ikke hva som er normale smerter eller ikke. Er ca 7 uker på vei.

Håper det går bra med deg!

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, som regel går det faktisk ikke galt!!

Hadde vel sagt det med henne ved neste korsvei at sånt sier man ikke til en gravid. Klart det KAN gå galt, men man kan jo ikke ta utgangspunkt i at det skal skje. Da får man jo ikke noe koselig svangerskap.

 

Dersom du ikke blør, så ta det rolig, og ta heller kontakt med en annen JM eller legen din. Jeg hadde en rie med kjempesmerter i uke 6, og det var ikke farlig:)

 

Jeg fikk beskjed på legekontoret da jeg ringte (småblødde litt) at klart det kunne være et tegn på noe galt, men det trengte det jo ikke å være. Og dersom det var en SA, så var det så lite å gjøre med. Men sånn er det jo!!

 

Slapp av og glem den dumme dama:)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 6 og har av og til noe som likner på rier.Tror det er normalt...Ta kotakt med en annen jordmor hvis du føler deg usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bare ei jordmor på jobb....men jeg tar det rolig..men hadde liksom ikke forventa å få den beskjeden slengt i tryne av henne...mener hun kunne ha tråkka litt mere forsiktig i gresset der.....

 

har helt rare smerter..kjennes ut som om jeg har fått juling....lurte bare på om det kunne være pga HS arret..men fikk bare den beskjeden at det måtte jeg bare vente å se....kunne være at jeg mista...

 

så vi får bare vente....ble bare irritert over den behandlinga og det å få slengt slike kommentarer fra ei jordmor....

mener hun kunne ha forklart litt bedre og heller sagt noen beroligende od...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stikking og sting i nedre del av magen er helt normalt.også litt smerter.men de varer ikke lenge om gangen.ville ringt lege og fått sjekket hjertelyden....jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 ++ nei det er det jeg og mener....det er ikke stikking eller mensmurringer ( STREKKING AV LIVMORA) det er lengre opp liksom...vet ikke hvordan jeg skal for klare...men det kjennes ut som jeg har fått bank....men det er sikkert bare arr vevet som strekker seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ho sa det at det var mest vanlig å mist i uke 11-12..men det meine e berre e tull....o e litt sur ho der jordmora...kjenne ho fra sist svangerskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være, men det er jo også nå livmoren strekker seg og vokser over bekkenet. Og du har jo født før så da skjer det før sem regel. Jeg tror ikke du mister!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mest inntrykk av at folk mister fra uke 5-10, meget sjelden jeg har hørt folk miste 11-12 slv om det skjer også....men at flest mister 11-12 tror jeg ikke på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det tror ikke jeg heller...men ble bare så forbanna ...enn å si noe sånn da? sikkert bare jeg som er litt overfølsom og sliten ( pga lillemann får tenner og vill ikke sove ) ..takk for oppmuntringen da damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du. Det er i vertfall bare tull at det er mest vanlig å miste så seint. Bare se alle statistikkene så er det da sjansene er minimale. Ho sa det nok for å forberede deg i tilfelle. Vs det blir verre syns jeg du skal ringe igjen, ikke gi deg! Bare møt opp, grin hysterisk vs det er det som må til for å få litt hjep!! Kjerring asså . Blir så provosert.

Men dette er nok ingeting skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RING FASLEGEN,HAN/HUN KAN HENVISE DEG TIL UL... JEG HAR ALLEREDE VÆRT TIL EN UL PGA SMERTER OG BLØDNING VIA FASTLEGEN... Fastlegen er like viktig som jordmor, værtfall nå i starten... ring -du blir bare sendt til gynekologisk avd på nermeste sykehus hvor en gynekolog undersøker deg og mest sannsynlig vil gi deg et fint lite bilde av din friske lille baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De smertene du beskriver høres ut som strekk-smerter fordi livmoren vokser. Kjennes ut som støle muskler. Hadde en del av det i forrige svangerskap og har begynnt å få det nå også. Jeg er 10+5 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk innen helsevesenet kan virke følelseskalde i blant! (Er sykepleier selv...) I sist svangerskap hadde jeg blødninger og smerter i uke 20. Hadde da pga treg jordmor, med merkelig regnemetode ikke vært på UL enda. Ble møtt omtrent som deg. Ikke så mye å gjøre med det nei... Sånn er livet. Tok da kontakt et anet sted, kom inn på gyn og møtte hyggelige mennesker som så at alt var bra med lykkeliten.

 

Som du kanskje har sett har jeg blødd i tre dager og hatt mensmurringer nå. UL i går. Viste at alt sto bra til. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...