Gå til innhold

Når baby ikke vil ha pupp lenger (8-9 mnd)...

Anbefalte innlegg

...må man gi mm/mme på flaske, da?

Har ammet mye fram til nå, men de siste to ukene har det vært tendenser til at pupp ikke er helt poppis lenger. Kveldspuppen før hun legger seg har det blitt helt slutt på, og jeg kan aldri være sikker på at hun vil ha pupp på dagtid lenger (men får en gang på natta). Litt dumt når hun ikke er noe særlig interessert i å drikke - verken fra flaske, tutekopp eller glass - og dessuten ikke spiser annen fast føde enn grøt ennå (lunsj og kveld).

Litt usikker på veien videre nå. Hadde hatt lyst til å nattavvenne henne nå, men når hun ikke drikker noe særlig på dagtid, "tør" jeg liksom ikke det, heller.

Fortsetter under...

Kanskje du burde kontakte helsesøster?

Ei i min babygruppe fikk ikke sønnen til å ta pupp mer,(9 mnd tror jeg han var) det var mer en kamp en kos, så da sluttet de. Vet hun prøvde å få i han litt mme og vann i løpet av dagen.

Har akkurat hatt det likt med min gutt som er 8 mnd nå.

Han elsker vann nå. Han fikk ikke til tåtekopp som man må suge på.

Sugerør funka supert og nå vil han helst drikke rett fra glass/åpen kopp.

Jeg står opp litt tidligere for å få større avstand mellom måltidene hans (4timer). Da er han sulten nok til at pupp kan bli mer interessant. Så han dier av og til 2 ganger mer enn de 2 gangene han pleier i døgnet.

Kjøp en bok som heter "Barnemat", der får du mange tips. På tide å variere kosten. Kjøp noen middagsglass og prøv så smått. Mos banan, avokado eller annet selv.

Jeg gir ikke tillegg. Han tisser masse og er blitt mye flinkere til å drikke vann. Det tok litt tid.

Apetitten på dagen blir bedre om du slutter å amme på natten.

Annonse

Takker for svar, begge to. Jeg har også merket at det er best å drøye litt mellom måltidene nå (uvant, siden hun før har villet ha pupp annenhver time på dagtid). For øvrig er det naturlig at de skal gå lei av pupp før eller siden, ja, men har vært litt usikker på om de trenger mm/mme i tillegg til fast føde en stund ennå - faktisk dels på grunn av "Barnemat"-boka...He, he, blir litt usikker når de i forslagene for "dagsplan" for måltider skriver opp mm/mme sammen med de fleste måltidene.

Skal ikke være helt enkel, den overgangen til fast føde;-) Stresser meg litt det der med variert kost, siden det er lite annet enn grøt og fruktmos går ned. Men, men, hun får iallefall tilbud om både skive og middag og vann hver dag, så hun knekker vel koden til slutt!

Hei! Ikke så lett det der nei.. De sier jo på helsestasjonen at de trenger ca 5 dl melk pr døgn, inkl den i grøten. Så jeg ville gitt erstatning eller pumpet meg. Prøv litt forskjellige flasker og tutekopper(prøv å ta av den plastdingsen på baksiden av avent tutekopp, da kommer vannet av seg selv og da må hun svelge litt), vi måtte trene lenge og prøve forskj før vi fant en vår sønn liker( han er 9 mnd). Du får se det sånn at du er heldig at hun selv velger bort puppen, så slipper du en fight på det senere...

Lykke til!

Har en liten luring på 8 mnd som anså seg ferdig med diingen, så vi har sluttet. Gir mme om morgenen og om kvelden - han vil ikke ha på dagtid selv om han får tilbud. Har begynt å gi han vann eller pærejuice (til babyer) og det liker han greit sammen med grøten. Om kvelden sluker han gjerne 300 ml mme, og så sover han hele natten - endelig - fra ca kl. 19 til ca 8.

Oki, da begynner det å bli litt klarere her. Mulig jeg skal gjøre en innsats for å få inn et flaskemåltid en eller annen gang på dagen, kan aldri tenke meg at hun får i seg så mye som 5 dl melk i løpet av døgnet (skjønt hun er flink til å suge mye i løpet av kort tid, har jeg inntrykket av).

Vi har forresten Avent-tutekoppen, men det virker ikke som hun er interessert i annet enn å leke med den (eller andre flaskeinnretninger), uansett om ventilen er på eller ikke. Tar kanskje en liten sup, og prøver vi å få i henne mer blir hun fort sur og veiver den vekk! Bestemt liten dame, det er sikkert;-)

Snuppa mi ville heller ikke ha pupp mer.. Og heller ikke ha morsmelkerstatning. Det ble en kamp, prøvde alle mme typene, bytta på smokker og gud vet hva. Til slutt måtte ho gi seg, det ble collett på mam-flasker. Men det er kun en flaske ho vil ha og det er det første måltidet på morrakvisten. Da får ho 200ml collett m/omega3. Har tilbudt ho melk på dagtid og om kvelden også, men det nytter ikke. Så ho spiser 3 måltider med grøt og ett måltid med middag. Drikker mye vann hele dagen, og det er jeg glad for. Får litt juice innimellom også. Og til dere som kjøper baby-juicen på glass til daglig, DET ER BORTKASTA PENGER ja.... Kjøp heller vanlig eple eller appelsin juice, og bland ut med vann... Drikk resten av juicen selv ;-)

Kan absolutt anbefale Nora "Tørst" med eple og guava. Den trenger ikke blandes ut heller, for den er det mest vann i. Snuppa mi elsker den! Tipsa babyklubben om den også, og alle ungene drikker nå Nora "Tørst" som bare det ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...