Gå til innhold

Ferie i permisjonstiden, ett lite tips.

Anbefalte innlegg

Jeg har som sikkert mange andre 5 uker ferie. Vet ikke om det gjelder alle, men kan i hvert fall gjøre dere oppmerksom på det... Trygdekontoret opererer sannsynligvis med bare 4 uker, det var i hvert fall det jeg fikk beskjed fra min arbeidsplass. Dette vil si at dere ikke nødvendigvis kan ta ut 5 uker ferie selvom det er det dere har igjen fra jobben.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8251848-ferie-i-permisjonstiden-ett-lite-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er tipset?

Har man 5 uker ferie kan man ta det. Nav har ingen ting med hvor lang pause du tar i permisjonen så lenge permisjonen er tatt ut før ungen er 3 år. Man får feriepenger på grunnlag av den man har tjent året før så om man har penger nok kan man ta seg 1 års ferie om man vil.

Du har mulighet til å ta ferie i permisjonstiden lik den ferien du har krav på hos arbeidsgiver. Eller du kan ta en kortere periode. Jeg valgte med forrige mann å ta bare deler av ferien - 3 uker. Denne gangen har jeg avtalt med arbeidsgiver at jeg overfører alle mine 5 uker med ferie til neste år - dvs at jeg ikke tar ferie i permisjonstiden - dette for å komme litt raskere tilbake på jobben.

Er det noe med at du kan ta ut 5 uker, men får bare utsatt permisjonen med 4 uker..? Rart de sa det der jeg jobber hvis det ikke er noe i det.. Kommentar til noe en annen sa litt lenger opp her: Hvis en har penger nok, så trenger en egentlig ikke å jobbe heller.. Kan da ha evig ferie hvis det er det en vil..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...