Gå til innhold

Ang.Hjelpestønad?

Anbefalte innlegg

Jeg venter på svar på søknad om hjelpestønad,har fått hjelp av sosionom på riksen og søkt om det.

Har også fått vite av trygdekontoret at jeg har krav på grunnbeløpet men det kan være at vi skal ha mer,hva er satsene på og hva har dere?

Jeg håper på å få opp mot 4000 for da har vi nok til at økonomien vår er stabil.Det er jo ikke akkurat noe alternativ å begynne i jobb for meg nå som dattra vår er pleietrengende.Takker for svar fra alle dere som har hjelpestønad

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8251215-anghjelpest%C3%B8nad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får hjelpestønad sats 2 og den er på 2052 kr.

Sats 1; 1026 kr

Sats 2; 2052 kr

Sats 3; 3078 kr

Sats 4; 4104 kr

Jeg får sats 2 på grund av att dattera mi er døv og har fått operert in CI. Ska nog ganske mye till før att du ska få høyeste sats, men jeg vet ju ikke hur mye hjelp og ekstra pleie dattera di trenger. Men prøv o søk på allt du har krav på! Lykke til!

Ikke har for store forhåpninger, vi fikk avslag på både søknad og anke hos fylkesmann på mer enn sats 1.

Hadde også hjelp av sosionom, hun skrev alt for oss, så fylte vi inn det vi mente manglet.

Har som sagt sats 1, gutten er 2 år, har autisme, hjerneskade, atopisk eksem og astma.

Annonse

Det høres jo nesten ut som det kan være forskjell fra komune til komune her.Vår datter har også Thetred Cord (tjoret ryggmarg)

Skal opereres for dette nå i mars,hun er 4 mnd og har allerede vært igjennom 2 operasjoner.Hun har analatresi og har dermed utlagt tarm,Nå som hun er operert nedentil skal denne forsøkes legges inn igjen allerede i våres....Hun har også dobbelt nyreanlegg på den ene siden så de regner med at den også må bort.Ellers er det mye mer som vil bli en mulig last for henne i fremtiden.Jeg håper jo at jeg kan få være hjemme med henne uten alvorlig dårlig økonomi...er redd det blir trangt fremover med sats 1 eller 2....

Hei snuppsnupp

Vi har forhøyet hjelpestønad sats 4 ( 6 ganger ordinær hjelpestønad)

Grunnstønad har vi sats 4, dette til klesslitasje og driftutg.på bil.

Vi har ikke hatt noen problemer med å få dette, søk i vei, skriv masse og ikke gi deg om du får avslag første gang.

Er nok litt forskjeller ute å går, det kan en ikke se bort fra. Vi har også en gutt på 9 år med diagnose adhd og astma som vi akkurat har søkt hjelpestønad til, så vi er spente på hva svaret blir på denne.

Håper dere får det derer har rett til så du kan få være hjemme litt lenger uten å tape så masse økonomisk på dette. Men du kan også søke på omsorgslønn da.

Annonse

Jeg ser at datteren din er veldig liten enda.... Tror at du vil få mer stønader den dagen de ser hvilke varige skader hun evt får. Men søk nå og søk omigjen når hun blir litt større. Det man skårer veldig "høyt" på er hvor mye tilsyn/jobb det er på natten. Min sønn overvåkes med kamera hele natten, og dette får jeg mye for,- og det at han aldri kan være uten tilsyn/alene hjemme noen gang.

Husk at du får bleier på blå resept veldig tidlig (ihvertfall fra et år)

Det får du av mange grunner... men hvis det er påvist dårligere kontroll av urin eller avføring hos barnet. Jeg fikk det(blå resept) av fastlegen min, visste ikke at jeg kunne få det når han var så liten. Han var da ca 1 år.

Apoteket gir ut helt vanlige bleier til de små (pampers, libro..)

2 kr 24 624 kr 2 052 2 ganger ordinær hjelpestønad

3 kr 49 248 kr 4 104 4 ganger ordinær hjelpestønad

4 kr 73 872 kr 6 156 6 ganger ordinær hjelpestønad

GRUNNSTØNAD:

1 kr 6 864 kr 572

2 kr 10 488 kr 874

3 kr 13 788 kr 1 149

4 kr 20 292 kr 1 691

5 kr 27 516 kr 2 293

6 kr 34 380 kr 2 865

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...