Gå til innhold

Angående MENOPUR doser!!!!Tilsendt resept idag.

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk tilsendt resept idag på menopur. Jeg skal starte med 150IE. Samme dose som med puregon. På resepten står det:

-Menopur pulv. og sol.t.inj.op N 2x10x75

Dette står 2 ganger.

Noen som vet hvor mye dette tilsvarer? Tenkte å kjøpe alt på en gang,men lurer jo på om dette er mye eller lite.....

På forhånd takk

Klemmer

Fortsetter under...

Menopur kommer i ampuller som du må blande sammen selv. Ikke ferdig oppfylte sprøyter som Puregon.

Hver ampulle inneholder 75ie, du trenger to daglig som skal blandes med en annen ampulle med væske.

Jeg står på samme dose og har hentet ut alt. Det skal holde til de 10-12 dagene som vi stikker

Lykke til

Tusen takk!

Vet dette skal blandes, men jeg skjønner ikke hvor mye jeg har fått? Hvor mange ampuller? Er det både væske og pulver som står i resepten? Skrev feil ang resept.... riktig er:

MENOPUR PULV.OG SOL.T.INJ.OP No 2x10x75

MENOPUR PULV.OG SOL.T.INJ.OP No 2x5x75

Sist brukte jeg sprøyter i nesten 3 uker, før uttak...

Hva betyr 2x10x75? Er det 10 doser av 75? og dette 2 ganger?

Jeg skal stikke 1 gang pr.dag

Er redd for at resepten inneholder for lite.....

Klem

Jeg har fått 2x10x75.

Det vil si 2 esker med 10 ampuller menopur som hver inneholder 75IE + væske til å blande det ut.

For meg regner jeg med at dette holder i 10-12 dager. Det er det jeg pleier å stikke.

Høres ut som legene regner med at du skal stikke lenger enn 10-12 dager, derfor har du fått 2x5x75 ekstra.

Tror resepten du har fått skal holde altså, men har ikke regnet på det for deg. Kan du ikke høre med klinikken da så du slipper å bekymre deg.

Klem

Annonse

Jeg gav 7115 kr for 2x10x75.

Menopur for første gang for meg også. Blir spennende....

Byttet fordi det er billigere enn Puregon, men håper det kan virke inn på egga mine også. Jeg produserer greit med egg, men av dårlig kvalitet og sammen med mannens elendige svømmere utgjør vi et dårlig team.

Håper og håper for oss:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...