Gå til innhold

Hvor ofte ammer dere deres 8mnd gamle baby?

Anbefalte innlegg

Sitter her med lefsebryster og orker ikke pumpe opp produksjonen. Pjokken vil jo ikke ha mer enn 2 ganger i døgnet uansett. I morges virka han heller ikke så interessert. Kanskje det er slutt på kosen når han runder 9mnd (akkurat da jeg skal i jobb).

Sikker på at der er en sup bare til mornings i god tid enda?

Fortsetter under...

eg har lite melk, men han får det eg har før eller etter hvert måltid, ca hver 3 time. får også et par ganger morgen, og et par ganger etter leggetid før eg selv legger meg. av og til en gang på natten også.

nå har eg nesten fullamma da noen dager, siden han er sjuk, og vil bare ha puppen.

eg skulle gjerne hatt mere melk, mtp allergi

Når fullammer jeg jenta mi på 9 mnd igjen - men det er bare forbigående, hun er kjempeforkjølet og har ikke spist annet enn morsmelk på 3 dager nå. Så det er akkurat som i nyfødtperioden - hele natten og halve dagen!

Men ellers når hun er frisk og spiser fast føde 3-4 ganger for dagen, så ammer jeg henne kanskje 4-5 ganger om dagen og 3-4 ganger om natten.

Har det som deg. Hun får seg en sup om natta + om morgenen. Ellers er det så som så. Klarte nettopp å få henne til å die bittegran, men FOR en kamp... :(

Vet ikke om jeg skal styre med ammingen på dagtid når hun er så lite interessert (melka kommer liksom for sent for henne. Hun har ikke tid til å vente på utdrivningsrefleksen...).

Hun får altså en liten skvett på natta, selv om hun nok fint kunne sovet videre ved å få smokken. Grunnen er at ellers ville det bare blitt ett mm-måltid i løpet av døgnet, og det synes jeg blir litt lite. (men det hender altså jeg klarer å få i henne litt på dagtid, men som sagt; da er det en kamp)

Hmmm.. Jeg fullammer min gutt ennå.. Simon blir 8 mnd 28 februar - og jeg begynner såvidt å bekymre meg for hvordan det skal gå til påske når jeg begynner i jobb igjen.. Han spiser hver 3-4 time hele dagen, og 2-3 timer om natten (er jeg heldig, får jeg en pause på 5 timer!!) Har ikke tall på hvor mange måltider han får, det er nok en del..

klem

Annonse

4-5 ganger, men kunne skal snart kutte ut nattamminga. Det ideelle for meg hadde vært morgen og kveld, som du.

Pumper innimellom. Ikke hver dag, men nå og da, når jeg skal ut en tur. Holder vel kanskje produksjonen vedlike da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...