Gå til innhold

Anhenging av sjokolade... Hjelp!!!1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns jeg spiser myyye søtt i svangerskapet, og da spesielt sjokolade. Må ha sjokolade hver dag! Idag har jeg nesten spist en hel sånn stor plate med Fruktnøtt...og sliter faktisk med dårlig samvittighet etterpå.

Er det flere sånne som meg? Og blir ungen stor hvis man spiser mye fet og usunn mat? Eller blir de hyperaktiv? Eller tar de bare til seg den næringen de trenger?

Er ikke kjempestor selv, var 50 før jeg ble gravid og er 64-65 nå, terminen er 4. april.

Var liksom så fornøyd når jeg klarte slutte å røyke, men kompenserer tydeligvis røykesuget med masse sjokolade!! Uff... Stakkars baby...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da er vi to... jeg har spist sinnsykt mye digg denne gangen her.

(må ha det bare må ha det)...

Jeg sluttet også å røyke, men vet ikke om det er derfor jeg spiser så mye digg...

Venter jente 20 mars..

du da??

Vet ikke hvordan det blir med str på lillegull i magen, men jeg spiser jo ganske normal kost i tilleg til alt digget da:)

Skrevet

Samme her og jeg er mye mer diger enn deg!! 64 kg er det jeg veide til vanlig før jeg ble gravid for første gang..

Jeg også spiser sjokolade HVER DAG og i dag og i dag hadde jeg så lyst på vafler men har ingenting å lage vafler på. I morgen MÅ vi ut å kjøpe vaffelgjærn.

Jeg blir kjempegretten og sur hvis jeg ikke får sjokolade. Dessuten har jeg en kjempebaby i magen som vokser og blir større og større. Har fått beskjed om å passe på hva jeg spiser men jeg klarer ikke å stoppe..

Jeg har også sluttet å røyke og er veldig fornøyd med det det. Jordmor sa jeg kom sikkert til å legge på meg litt mer siden jeg sluttet å røyke.

Burde signert anonym men men.. jeg er nå ihvertfall ærlig:)

Skrevet

Jepp, har det likedan. Spiste ikke NOE godteri de første 5 mnd, men nå ( er 33 uker på vei), og siden jul, har jeg inntatt litt VEL mye sukker.

Men jeg fikk meg en vekker da jeg leste i avisa om "Jonas som sprengte fødselsvekta,6 kg!!!".

Var til jordmor denne uka, hun sa det var en liten baby inni magen. Så for meg en kaloss på 3 kg alt jeg...

Men heretter skal jeg begrense godterispisingen til helgene, det er jo nå ungen skal legge på seg. Og sukker er jo ikke så veldig bra, mht svangerskapsdiabetes,store baby'er osv.

Men det er utroooooolig vanskelig å holde seg unna; særlig hvis det er noe i skapet...løsningen er vel å IKKE kjøpe inn noe :)

Skrevet

Sjokolade??HÆ????Hva er det???

Joda det er noe jeg må ha hver eneste dag =))

Skrevet

Å, det er godt å høre det er flere som meg...

Feffe; har termin 4. april og venter gutt.

Spiser også ganske normalt ellers, men må liksom ha den sjokoladen...

Min jordmor sier at hvis jeg på død og liv MÅ ha det, så er det bedre med den mørke sjokoladen, den med mer kakao i... Men den er ikke så god!!

Så peiser på med fruktnøtt, crispo, cuba og alt det andre søte, gooode!!

Nei, håper virkelig ikke det har noe å si på om de blir hyper o.l. Eller allergikere...

Hva skjer forresten hvis man får svangerskapsdiabetes?? Kan det skje noe med barnet da?

Skrevet

Da er vi flere:-)

Husker i 1trimester da jeg var utrolik kvalm, kunne ligge over do skåla og spy men alt jeg kunne tenke meg var en top ris:-) jeg har vært utrolig glad i sjokolade i graviditeten.

Snakket med jordmor som sa at så lenge man begrenser seg og ikke overdriver, da mente hun vikelig overdrive så har sjokolade den virkningen at kroppen skiller ut stoffet endorfin, det samme stoffet som skilles ut når vi blir f.eks forelsket. Så kansje vi sjokoholikere trenger litt ekstra endorfiner:-) Jeg blir ihvertfall glad når jeg spiser sjokolade....

Skrevet

Tror ikke jeg overdriver vanvittig... Klarer meg uten på dagtid, men om kvelden må jeg bare "kose" meg litt!

Kanskje det er sjokolade vi trenger for å unngå svangerskapsdepresjon???

Jeg blir også glad når jeg spiser. Husker når jeg var gravid med datteren min, da var jeg ikke så sugen på snop som nå, men var vanvittig deprimert...

Hmmm... ikke så dårlig samvittighet nå lenger.. eller... jo litt.. ;) hehe

Skrevet

Har hele tiden trodd at matinntaket og hva man spiser har innvirkning på bayens vekt, men nå begynner jeg å tvile. Helt siden nyttår har jeg klart å være totalavholds på både godteri og brus, og har faktisk vært ganske sunn. Tenkte at dette ville gi meg en mindre baby enn forige gang. Men neida - var på ultralyd i dag og fikk estimert vekta på gutten til mellom 3900 og 4000 gram, og det er enda tre uker igjen til termin. Hjeeeeelp! Tror jeg følger dere og hiver meg over sjokoladen igjen!!

Skrevet

Hehe kjenner meg igjenn her! Ikke bare sjokolade ,men må ha noe søtt... Pratet med søstra mi i dag som er gravid i england og der har de gjort undersøkelser på at søtt ikke påvirker barnets vekst... De tar den næringen de trenger og resten går på deg/oss;-P... Slutta åsså og røyke når jeg ble gravid og trur derfor at suget etter noe hele tiden er litt større... Bedre med litt ekstra sjokkis enn røyk vil jeg tro:)... Men får dårlig samv da, har lagt på meg en 10++ kg til nå, er ikke stor heller da... Ennå 2.mnd igjenn... Kos deg med sjokkisen du .. de sier jo sjokolade gir glade barn;-P

Skrevet

Tror IKKE helt at hva man spiser MÅ resultere i vekten til babyen,, For jeg lå på rom på klinikken sist med en jente som hadde vært sunn i kostholdet og drukket lite brus osv osv,, og fikk en koloss på 5 kilo.. Hun skjønte ingenting..

Jeg spiste normalt, og unnet meg litt sjokolade.. (innrømmer det) men holdt meg unna brus, og jeg fikk en nett liten jente på under 3 kilo..

Så denne gangen unner jeg meg sjokolade også,, men prøver å ikke gå HELT amok da,, Kunne fint spist en 200grams plate HVER dag,, men der går grensen... Det blir en kvikklunch eller en snickers annenhver dag... Spent på vekten til gutten i magen.. Men min vekt er ikke noe tyngre enn sist svangerskap, og magen er ikke mye større heller,, så jeg tror jeg får en passe liten baby denne gangen også.. Mest sannsynlig da...

klem. *37+2*

Skrevet

å hjelpes jeg har spist mye sjokolade, men nå er det ikke så så ille lenger... prøver å la være å kjøpe det. det virker som det er mange somventer jente, med sjokolade behov, venter også jente.

Skrevet

Selv venter jeg gutt, syns behovet er verre denne gangen. (Ble jente sist...)

Kom plutselig på at jeg har sjokoladepudding i kjøleskapet... oi oi oi...

Fin kveldsmat, det.... Tror jeg må kvitte meg med alt, da KAN jeg jo ikke spise det...

Skrevet

Eg og er heilt avhengig av sjokolade. Men det er jo i grunnen ikkje merkelig heller, slik som Luftnisse venter jente, skriver- me trenge litt ekstra endrofiner. Og det får me jo gjennom sjokoladen, å være forelsket, gjennom ei treningsøkt, og sex. Til større eg blir, jo dess mindre blir det av det andra, -men sjokoladen har eg alltid overskudd til uansett dagsform. He he.. :)

Skrevet

samme her! Venter gutt i mars og er helt avhengig av sjokolade.. og kaker:)

Var ganske ille sist, da ventet jeg jente men denne gangen blir jeg sur og irritert om jeg ikke får det jeg har lyst på

Skrevet

hveteboller alle typer....spesielt de med gult i midten og masssse melis......

Sjokkolade til den store gullmedalje.....nå er påskemarsipanen kommet.

Jeg klarer ikke holde meg unna, blir verre og verre uke for uke. Begynnte med at jeg måtte ha noe lite hver kveld, men nå må jeg ha til morgenkaffen, og for å holde blodsukkeret oppe midt på dagn(leser til eksamen) Tor det er sukkeret jeg er avhengig av.

Går opp en kilo i uka.......skrekk og gru.

Skrevet

Åååå, påskemarsipan?? NAM!! Tror jeg må kjøpe inn litt, ja, det er jo helg... Begynner å bli sulten, så da får jeg jo enda mer lyst på snop.

Tror jeg får spise en skive før jeg går på butikken så jeg ikke overdriver.

Men marsipan blir det absolutt, skal kose meg ikveld med snop og Senkveld med Anders Jacobsen!! Han er så søt... Ung, men søt... Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...