A.C.G. Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Jeg har også vært hos legen i dag er 28+6 og jenta hadde 160 i hj.rytme. Den har ellers vært ca 150 og en gang 138. Men i dag har jeg kjent liv hele dagen. Målte også høyt blod sukker, så må på sykhuset i morgen for nye blodprøver.. Hadde 4+ i urin og 7,9 i blo. Noen med erfaring om dette?
septermor Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Det kan jo tyde på svangerskapsdiabetes. Kusinen min fikk det i ett av sine svangerskap, og for henne forsvant det etterpå. Håper det beste for deg.
A.C.G. Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2007 tusen takk for svar.. Får håpe den har sunket til i morgen.. eller som du sa går over ac seg selv etterpå.. Hva innebærer det forresten? må jeg være forsiktig med søtsaker osv?
A.C.G. Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2007 Var oppe for å ta nye prøver igjen i dag, men nei den var ikke sunket.. så nå må jeg opp på mandag igjen fore nye prøver.. Fikk beskjed om å holde meg helt vekke fra sukker hele helgen, uff så kjedelig.. noen som vet hva svangerskaps diabetis er? hvorfor får man det, og hva kan skje med barnet?
Ebbalille Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 Under svangerskapet må produksjonen av insulin økes for at blodsukkeret skal holde seg på et normalt nivå. Hvis dette ikke skjer, i kombinasjon med at kroppen ikke reagerer som den skal på insulinen som produseres (insulinresistens) får man svangerskapsdiabetes. Som regel går problemet over av seg selv etter fødselen. Det er usikkert om svangerskapsdiabetes fører til skade på mor eller fosteret. Først og fremst tror man at sykdommen kan medføre økt vekt på fosteret, og dermed øke sjansen for en vanskelig fødsel og dermed keisersnitt.
A.C.G. Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2007 uff hørtes ikke bra ut :-( men takk for svar..
bekka37 Skrevet 16. februar 2007 #7 Skrevet 16. februar 2007 Hei, er 30 uker ut i svangerskapet, og har glukoseintolerans, altså ikke svangerskapsdiabetes, slik at jeg slipper å bruke insulin. Hadde det i mitt forrige svangerskap også. Må holde meg unna søtsaker, og begrense inntaket av enkelte andre ting. Altså leve sunt, unngå søt og fet mat. Spiser masse salat, har alltid salat i kjøleskapet, og spiser det ved siden av middagen. Poteter er nemlig lurt å spise lite av. Ved å passe på hva jeg putter i munnen, er det enkelt å holde blodsukkeret normalt. Be om å få råd om kosthold. Forrige svangerskap gikk helt greit, fikk en stor gutt. Takket være kostholdet hadde jeg ikke lagt på meg under svangerskapet, men gått litt ned i vekt Lykke til!
A.C.G. Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2007 Ja, jeg må nok passe meg for søtsaker osv, så får jeg vente til mandag med flere svar fra legen.. går inn i uke 30 i morgen.. Hva tid fikk du (bekka37) greie på at du har glukoseintolerans? Hvordan fant de dette ut? Jeg sliter også med halsbrann, men ellers så har jeg ingen plager, så jeg klager ikke så mye..blir jo litt bekymret når du får bare halve svar og må vente til mandag..
bekka37 Skrevet 16. februar 2007 #9 Skrevet 16. februar 2007 Ikke vær bekymra, det går nok heilt greit. Har mye sukkersyke i familien, og har hatt det i tidligere svangerskap, så jeg har blitt fulgt opp hele tiden. Først i uke 26 var målingene for høye. Da tok jeg sukkerbelastning. Man drikker sukkervann, og får målt blodsukkeret før, etter en time, og etter to timer. Mitt blodsukker var da for høyt, men ikke så høyt at det blir regnet som sukkersyke. Slapp av og kos deg i helga. Om prøvene viser for høye verdier, så er det helt til å leve med. Bare tenk på alle kaloriene du blir spart for greit å se det positive.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå