Gå til innhold

Er dere med på mor barn undersøkelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om dette er noe "alle" blir med på...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var (er) med med førstemann, men denne gang har jeg ikke fått brev fra dem. Har ikke engasjert meg stort for å bli med denne gang heller.. Jordmor mente ettersom jeg ikke hadde hørt noe ble jeg ikke med denne gang, jeg kunne ikke melde meg på selv liksom..

Hadde sikkert blitt med om jeg hadde fått det ja..

Skrevet

Jeg er med for 2 gang. Syns det er en viktig undersøkelse. Eneste måten vi kan få kartlagt hva som virkelig er farlig, og hva som er viktig under svangerskap og livets første år!!

Skrevet

Ja! Undersøkelsen gikk i posten i går.

Skrevet

Ja, og det angrer jeg på. Det er så stor papirmengde..mange å tunge spørsmål om trening, kosthold og helse..Hadd jeg visst bedre hadde jeg ikke orket. Har ikke verdens største klisterhjerne som husker antall, når, hvor og hvordan.. Men men, det kan jo hende jeg hjelper forskningen..

Skrevet

Er med, både pappan og jeg:) Var ikke med forrige svangerskap, undersøkelsen var kanskje ikke satt i gang da..

Skrevet

Ja både jeg og mannen min er med.

Skrevet

Vi har valgt å ikke delta, pga vi har hørt at de fortsetter å sende deg papirer frem til barnet er 18 år gammelt... noe jeg tror ikke jeg gidder.

Ei venninne av meg er med på det, sønnen hennes er snart 2 og hun sier det er en evig papirmølle... og når du først er med er det ikke lett å komme unna. Da sender de deg bare nye papirer.. maser og maser..

Nei takk, jeg tror jeg har annet å bruke tiden min på.

Skrevet

Vi er med, både mannen min og jeg. Det er klart det blir endel papir å fylle ut framover, men det sikrer jo en solid dokumentasjon. Jeg har en kronisk sykdom og det gjør det jo interessant å delta og se om det har noe som helst påvirkning i fremtiden. Ikke minst med tanke på at andre kan få nytte av det som blir funnet ut pga denne undersøkelsen. Vi syns nesten det var på samme linje som å stemme ved valg etc.

Skrevet

Ja, synes det er veldig fint at det finnes en slik systematisk undersøkelse, så bra å gi mulighet til god forskning om nettopp spm som angår mor og barn. Generelt blir "kvinnetemaer" lite forsket på- så her synes jeg alle skal bidra! Å fylle ut et skjema i blant og ta noen blodprøver er da ikke noen big deal, eller??

Skrevet

Jeg synes dette er veldig todelt. Selfølgelig viktig å delta mht. forskning, men jeg er veldig skeptisk til å avlevere så mye personlig informasjon som vil følge barnet. Det står at de har rett til å videresende denne informasjonen, vel og merke uten personnr. og navn, men jeg vet at datafeil har skjedd, og vil skje i fremtiden, og hvis f.eks forsikringsselskaper (som er veeeeeldig interresert i denne type informasjon) skulle få tak i dette, kan det være en stor ulempe for barnet senere. Jeg vil rett og slett ikke sende så mye personlig informasjon i posten. De kunne anonymisert dette på en enkel måte (f.eks. med tallkombinasjoner som følger mor og barn), da hadde jeg blitt med for å støtte forskningen!

Skrevet

Jepp vi er med :)

Skrevet

Var med på førstemann men ikke denne gangen. Det ble litt mye synes jeg. Husker ikke alt man spiser og andre ting. Ble litt tilfeldig hvor man satte kryss og det er jo ikke bra. Håper jeg bidro litt med forskningen da! :)

Skrevet

jeg var 'heldigvis' for sent ute med å gi tilbakemelding, så jeg fikk ikke vært med. må innrømme at jeg var lettet, for har hørt nettopp det som mange skriver over her; at det er myyyye papirarbeid. men godt ikke alle tenker som meg!

Skrevet

Jeg er med for tredje gang nå. Tror desverre det er endel som ikke gidder å bli med, men håper de fleste vil være med fordi dette er viktig og man trenger et mangfold av ulike mennesker for at det skal være noe poeng i undersøkelsen. Hva vi gjør nå kan har stor innvirkning på når våres egne barn en gang i tiden skal bli foreldre, de kan pga vår innsats da få kunnskaper som kanskje til og med kan redde liv!

Skrevet

Det er klart at skjemaene er tidkrevende å fylle ut, men de som sier det er en papirmølle må vel ha missforstått?? Det er snakk om 6 skjemaer fordelt på 4 år! Ikke noe å grine over spør du meg!! De spør om mange ting det er vanskelig å huske på, eks hva du har spist etc, men det er snakk om gjennomsnitt, du må ikke være helt spesifikk!!

Jenter, denne undersøkelsen er viktig for fremtiden, jeg oppfordrer ALLE med interesse for forskning og våre barns levevilkår til å delta!!

Skrevet

Hallo,hørt om at det er FRIVILLIG å være med?Er heller ikke med på den undersøkelsen,og det er MITT valg,det er ingen tvang,det står at alt er frivillig,og de stiller ingen spørsmål heller om hvorfor man ikke er med!!Kan ikke folk få bestemme selv eller?Blir litt sånn irritert kjenner jeg, når folk kommer med den pekefingern ang den undersøkelsen jeg altså...Jeg var heller ikke med sist gang,men da fikk jeg ikke papirer heller!Og hele vitsen med undersøkelsen,er vel at man skal svare ærlig på alt ikke sant??Da bør man jo være spesifikk med alt da,ellers er vel det bortkastet?eller?

Skrevet

Vi er med!!

Noen spørsmål jeg ble litt gaaaal av, men det gikk så fint, så:)

Fint å kunne ta del i forskning:)

Skrevet

jeg må gi min støtte til endaentrønder gitt.

dette er frivillig. er ganske sikker på at den dagen det eventuelt skulle bli for få som melder seg, blir det obligatorisk....siden det nettopp er så viktig info i forskningsøyemed som det blir påstått her.

Skrevet

Nei, vi er ikke med.

Mannen min syns det ble for "dumt".... alt de skulle vite, å så skulle ikke vi få noen som helst tilbakemelding.....

Skrevet

heisann!

Vi er med denne gang men fikk ikke forespørsel forrige gang.

Samboer himler med øya når han ser alle spørsmålene men jeg synes det er et lite offer når man tenker på det store bilde om hva di kan få ut av det. Det er jo noe bara og barnebara våre kan dra nytte av. 10 min en kveld og to kan vi vell avstå... Heldigvis har jeg skrevet ned det meste ang graviditetene mine ettersom de var planlagte. Håper så mange som mulig deltar!

Skrevet

Ja, man får tilbakemelding, men så klart på generelt grunnlag, de har alt publisert flere nye resultarer som er kommet frem og har vært til hjelp nettopp fordi så mange (heldigvis) deltar. Vi mottar nyhetsbrev fra dem med gjevne mellomrom om nye resultater de har kommet frem til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...