Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Er det noen som vet hvor lenge man skal ta folat? Vet jo at det viktige er at man tar de 12 første ukene, men så leste jeg en plass at man gdot kan ta det lenger? Noen som har fått råd fra lege eller jordmor angående dette?
beatek-t Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 I forrige svangerskap tok jeg Gravitamin (m/folat) ut svangerskapet, men når jeg var og fikk tak i nye på apoteket nå så sa de at jeg bare skulle ha det i de første 12 ukene... Vet ikke jeg... Klæm:)
minime<3 in belly Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 Legen min sa jeg skulle ta det i hvertfall de 12 første ukene, men når jeg var på kontroll i uke 15 spurte hun meg om jeg fortsatt tok det og når jeg da svarte nei så sa hun ingenting til det så da forventer jeg at man ikke trenger å ta det. Jeg begynte å ta det før jeg ble gravid slik at jeg har tatt det helt fra første stund. For når man finner ut at man er gravid er man jo offte 6 uker på vei allerede.
SusyQ Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Spurte legen min om det i dag. Det viktige er at du tar folat ut 1. tri. Deretter er faren for nevralrørsdefekt over. Du kan selvfølgelig ta ut brettet ditt med folat, det er ikke skadelig, men det er heller ikke nødvendig.
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 Heia. Har tre venninner som er sykepleiere og alle de tre sier fortsett med Folat. og så lenge det ikke skader så er vel det bra da! ;-)
mamma i juli Skrevet 17. februar 2007 #6 Skrevet 17. februar 2007 Legen min sa at jeg skulle ta det til uke 16-18. Tok siste pille i dag og nå er jeg snart i uke 20. Driver og tar et multivitamin hvor det er litt tilsatt også så jeg fortsetter derfor å ta litt fremover.
Klompens 4. (høygravid) Skrevet 17. februar 2007 #7 Skrevet 17. februar 2007 Folat bør tas fra du planlegger å bli gravid til du er passert 12 uker. Dersom du har flere igjen, kan du bare fortsette å ta dem til det er tomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå