luciababy Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Jeg er i uke 36, og har vært syk i 1 uke. Har influensa og bronkitt, og føler meg elendig. Legen jeg var hos gav meg resept på både pencilin og hostedempende medisin (Cosylan). Har tatt dette i 2 dager nå, føler meg ikke så mye bedre. Tar dere slike medisiner så sent i svangerskapet? Leger sier jo så mye forskjellig, hva blir dere anbefalt?
Faylinn Skrevet 16. februar 2007 #2 Skrevet 16. februar 2007 Er ikke syk, men ville bare skyte inn at du ikke må slutte på penicilin kuren din. Du vet det kanskje, men det er stor fare for antibiotikaresistente bakterier hvis man ikke tar kurer ut. I Europa har dette blitt et kjempeproblem, også fordi man i andre land får det i hytt og pine da, ikke bare fordi man ikke tar kuren ut. Tror ikke det er noe farlig for babyen. Hvis man f.eks får i seg listeria er det nettopp denne medisinen man får for å hindre babyen å bli syk.
(¯`°•.¸ 2barnsmamma(¯`°•.¸ Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 Det tar noen dager før penicillinet virker ordentlig, må nok være litt tolmodig. Og ta hele kuren som hun over sier, ellers kan du lettere få tilbakefall også.... God bedring underveis!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå