Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært en del kvalm, sliten og hatt sprengte pupper. Alt er borte....er jo glad for å slippe kvalmen, men er det normalt og føle ingenting? Er 14 uker på vei og siste uka har det t.o.m hendt at jeg har glemt at jeg er gravid:-( Noen flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg føler meg heller ikke veldig gravid. Er i 13.uke i dag. Har ikke hatt noen "symtomer" på flere uker. Snakket med legen i dag, og han sa det ikke trengte å bety at noe ille hadde skjedd. Men jeg fikk han til å sende en rekvisisjon til sykehuset om tidlig ultralyd. Hadde vært godt å se at krabaten er som han skal.

Skrevet

Jeg er nesten sånn enda ja og jeg er i uke 21....!

Men har vært på 2 UL og var hos jordmor og hørte hjertelyd i dag, så alt er bra. Først denne uken har jeg har merket litt bevegelse i magen..!

Skrevet

Akkurat sånn hadde jeg det også, var ganske bekymret en periode rundt uke 13 og noen uker fremover. Plutselig var alle symptomene helt borte. selv om det er veldig ubehagelig med kvalme, er det ganske betryggnede. Er nå i uke 21 og merker masse liv, så nå bare koser jeg meg med den voksende magen.

Skrevet

Jeg følte meg heller ikke gravid i flere uker etter at kvalmen gikk over. Sprenget i puppene gikk også over, og jeg var i storform uten noen fysiske tegn på graviditet. En venninne av meg, som har termin 11 uker før meg, hadde det også på samme måte, så jeg ble beroliget av henne. Snart merker du nok at kroppen begynner og forandre seg igjen! :)

Skrevet

jeg hadde det helt likt som deg, men nye tidligere...

Bortsett fra at jeg var forferdelig trøtt så haddej eg ingen symptomer på at jeg var gravid.

Så jeg sa ofte til samboeren min at.... Jeg tror ikke jeg er gravid jeg....men jo da, på mandag var jeg hos jordmor og fikk se den lille i magen og jo, jeg er visst gravid...

Jeg kjenenr liv hver dag og er lykkelig for det, men bortsett fra det så er det faktisk kun de 2 siste ukene jeg har kjent meg gravid. Da magen begynte å komme i veien for påkledning av barna på jobben...

Ellers føler jeg meg faktisk ikke gravid ennå.

Skrevet

Jeg merket også en overgang omtrent ved uke 13-14, da mange symptomer ble borte. Var på UL i går, og der stod alt utmerket til. Du kan antagelig bare glede deg over å slippe plagene:) Nå ser jeg frem til å merke bevegelse, og nå vet jeg jo at han ligger og spreller der!

Skrevet

Yes...

Føler det akkurat det samme... Men jeg er faktisk også sykemeldt pga kvalmen og trettheten nå... Har i tillegg begynnt å få mye smerter i bekkenet... Men jeg tror ikke at jeg er gravid... Har tatt totalt 5 tester fordelt på de tre siste mnd. Og alle er jo positive... Men kan bare ikke fatte at jeg er gravid... Den store skrekken er å møte opp på ul og at jordmoren ikke finner noe foster...

Er i 14 uke...

Skrevet

Det du opplever er helt vanlig!

Nyt at dette trimesteret er lettere!

Om noen uker nå begynner magen å vokse, og om en 5-6 uker er det stor sannsynlighet for at det blir sparking og greier! Da blir det "alvor" igjen!

Skrevet

Tusen takk for svar!! Begynte surre tanker om at det kanskje ikke var liv lenger osv, men nå skal jeg nyte dagene-"friheten" frem til magen vokser og den lille begynner sparke :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...